Väntande skrev 2014-07-01 19:17:15 följande:
Hej! Jag har skrivit här tidigare om att jag nyligen fick ett MA och var in i fredags för skrapning. Jag antar att det är många fler här inne som också fått göra det ingreppet (eller vad man ska kalla det) å undrar lite om hur mycket man ska ta det lugnt å så ...
Skrev ett inlägg i övertråden om att jag fått ont för att jag ansträngt mig lite väl mycket och fick två raka "åk in å kolla". Ringde 1177 å dom sa att jag ska ta det på allvar, att inte jobba och ist vila men att jag inte behöver åka in (om det inte blir värre då såklart). Bekanta som letat info säger att jag kan börja jobba på måndag som vanligt för att det gått en vecka sen ingreppet.
Blir superförvirrad! Jag tycker det är svårt att avgöra hur lugnt man bör ta det!?
Ska man vara sängliggandes nu ett par dagar pga att jag fått ont eller hur ska man tänka egentligen?? Är säkert jätte svårt att svara på det kanske, men jag är så himla förvirrad över det här. Jag vill ju inte dra på mig några komplikationer, och det känns som att jag har noll koll på vad jag får göra nu och när jag kan återgå till det vanliga livet med jobb och hushållssysslor ...
Hej!
Jag beklagar det ni går igenom.
Jag skrapades i oktober efter ett MA.
Lades in på morgonen och kom hem runt lunch, var öm och blödde en del den dagen.
Åkte till jobbet dagen efter och jobbade därefter som vanligt utan problem. Psykiskt var hela den här perioden såklart tung men fysiskt var det inga problem. Kände mensvärk första veckan men det räckte med alvedon.