• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Augusti82 skrev 2014-06-09 12:39:00 följande:
    Hej tjejer!

Nu var det ett riktigt långt tag sedan jag var här inne. Livet har varit fyllt med så mycket stress, flytt, jobb och grejeer så internet har riktigt inte följt med.  Hade över 3000 olästa inlägg i denna tråden så jag har missat en del!!!

Hur går det för er alla?

Jag har bim imorgon eller ons så vi får se vart det bär hän.

Kram på er!

Hur har det gått för dig? :)
  • F89
    karro 2014 skrev 2014-06-13 22:51:01 följande:

Godkväll... Äntligen händer det något roligt efter detta tråkiga med mitt ma... Fått mitt efterlängtade drömjobb.... Är hur glad som helst, och det blir att jobba som uska på BB/förlossningen=) känns härligt, och en tröst vi säger om de visar sig att man har problem med att få barn. Så får man ändå jobba med dem små mirakel som kommer till världen=)

Grattis! Bra jobbat! : )
  • F89
    Tinnis skrev 2014-06-21 09:50:43 följande:

Hej igen, jag vill inte lämna er med mitt senaste deprimerande inlägg. Nu har jag blivit opererad och jag känner mig lättad och positiv inför framtiden.

Det visade sig att cystan var en sk. chokladcysta som hade växt fast runt vänster äggstock och äggledare. Det fick därför ta bort både äggstock och äggledare. De kunde också se att jag har endometrios. Det var därför som jag fick cystan och det är därför som jag mår så jäkla dåligt när jag har mens.

Jag är så glad att det dåliga är ute ur mig, jag är glad att det inte var cancer för i så fall hade jag varken haft livmoder eller någon äggstock kvar idag.

Nu har jag en fantastisk läkare som ska hjälpa mig vidare. Hon sa att jag har två alternativ. Antingen så fortsätter vi att försöka på vanlig väg, det kan gå, men jag har lite nedsatt fertilitet, hur nedsatt kunde hon inte svara på. Vi kan också välja att behandla endometriosen så att jag slipper få mens. De innebär att jag inte kan bli gravid på vanligt sätt under behandlingen, men i så fall kommer vi att få IVF.

Ska träffa läkaren igen i slutet av juli och då ska vi ha bestämt oss för hur vi ska göra.

Nu repar jag mig efter operationen och stressen som jag kände innan. Jag är så tacksam för vår sjukvård och är så glad att detta upptäcktes innan det var för sent för min andra äggstock också.

Kram!! 

Skönt att du är på bättringsvägen och har blivit väl omhändertagen och att det verkar finnas en plan för hur man kan gå vidare. Stor kram!
  • F89
    Väntande skrev 2014-07-01 19:17:15 följande:

Hej! Jag har skrivit här tidigare om att jag nyligen fick ett MA och var in i fredags för skrapning. Jag antar att det är många fler här inne som också fått göra det ingreppet (eller vad man ska kalla det) å undrar lite om hur mycket man ska ta det lugnt å så ...

Skrev ett inlägg i övertråden om att jag fått ont för att jag ansträngt mig lite väl mycket och fick två raka "åk in å kolla". Ringde 1177 å dom sa att jag ska ta det på allvar, att inte jobba och ist vila men att jag inte behöver åka in (om det inte blir värre då såklart). Bekanta som letat info säger att jag kan börja jobba på måndag som vanligt för att det gått en vecka sen ingreppet.

Blir superförvirrad! Jag tycker det är svårt att avgöra hur lugnt man bör ta det!?

Ska man vara sängliggandes nu ett par dagar pga att jag fått ont eller hur ska man tänka egentligen?? Är säkert jätte svårt att svara på det kanske, men jag är så himla förvirrad över det här. Jag vill ju inte dra på mig några komplikationer, och det känns som att jag har noll koll på vad jag får göra nu och när jag kan återgå till det vanliga livet med jobb och hushållssysslor ...

Hej!

Jag beklagar det ni går igenom.

Jag skrapades i oktober efter ett MA.

Lades in på morgonen och kom hem runt lunch, var öm och blödde en del den dagen.

Åkte till jobbet dagen efter och jobbade därefter som vanligt utan problem. Psykiskt var hela den här perioden såklart tung men fysiskt var det inga problem. Kände mensvärk första veckan men det räckte med alvedon.
  • F89
    Solros78 skrev 2014-07-02 07:14:07 följande:

Åh var är min äl! Negativt test idag också, det kändes väldigt otippat. Mycket flytningar både måndag och tisdag och också ont i sidan. Förstår inte hur långt i förväg det kan ske. Dock gick det åt skogen att ha sex igår så jag hoppas att äl verkligen kommer men inte förrän imorgon trots allt så vi hinner nytt försök ikväll...

När jag plussade så var min ÄL senare än vanligt och jag hade alla tecken (flytningar + ömhet) och var till slut övertygad om att jag missat stegringen med testen men sen kom den glada gubben ändå : )
  • F89
    Solros78 skrev 2014-07-02 10:55:13 följande:
    Jag hoppas jag följer mönstret då! För jag har galet med flytningar i alla fall.
    Jag håller tummarna! : )
  • F89
    Solros78 skrev 2014-07-03 08:14:45 följande:

Hur är det med strecken på teststickan i cb digital ältest, säger de någonting? Jag tycker strecket blir starkare men envist en rund ring och ingen glad gubbe och jag blir inte klok på om jag inte får äl alls den här månaden, den fortfarande kan komma eller om jag haft äl och testet missat av någon anledning...

Det blir starkare och starkare tills den glada gubben kommer, därefter avtar det i styrka!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-07-03 11:53:13 följande:
    Jagvet att jaganalyserat strecket någon gång när jag haft glad gubbe men inte tyckt strecket varit så starkt men nu undrar jag.

Jag har så ont nu i äggstockstrakterna och strecket var halvstarkt i morse men testet negativt att jag verkligen inte blir klok på kroppen. Senare än dag 13 (som det är idag) har jag aldrig fått utslag förutom efter mf.
    Så var det för mig med i januari.

Jag höll på att bli galen och jag vågade inte inte ha sex när jag kände symptomen så tydligt men samtidigt var inte testet positivt, testade två gånger om dagen sista dagarna. Vi fortsatte ligga och till slut kom gubben. Håller tummarna att det är detsamma för dig!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-07-03 12:16:50 följande:
    Vi försöker ha sex varannandag nu, så det borde ju inte göra så stor skillnad om testerna missar även om det faktiskt är äl, men man vill ju ofta ha sex en extra gång just när det är ändå och det missar man ju om inte testet funkar.
    Jag tänker likadant som du!
  • F89
    Anonym skrev 2014-07-03 16:44:28 följande:

Nu har jag fått mitt plus efter vårt missfall. Tror ni man kan "nergöra" ett vul om några veckor? Hade ett jobbigt missfall som slutade i skrapning i v 11

Ska det stå "begära" ett VUL? I min kommun erbjuds alla som haft mf/ma ett VUL i V 8 + 0.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?