• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-04-28 12:16:29 följande:

Nu är äggplocket gjort. 6 ägg fick dom ut, lite mindre än vad jag hoppats på. Men som dom säger "det räcker med ett bra". Hoppad vi får några bra i frysen och ett som dom kan sätta in.

• F89
    Solros78 skrev 2014-04-29 16:02:00 följande:

Imorgon ska jag till gyn för att se om allt grundläggande ser bra ut, typ. Något jag ska tänka på att fråga om eller be om, mer än test av sköldkörteln?

Lycka till idag!
  • F89
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-05-02 08:10:56 följande:

Idag fick jag plus. Hoppas, hoppas nu att det lilla fröet stannar där! Solig

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-05-06 11:27:01 följande:

Tyvärr fick vi inga ägg till frysen. Sitter åter igen och grinar på jobbet. Det börjar bli en dålig vana. Hoppas ägget dom satt in stannar kvar och blir vår underbara bebis.

Åh nej : (

Jag förstår att du är ledsen.

Håller tummarna för ägget dom satt in!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-05-12 10:23:13 följande:
    Idag fick jag positivt ältest, på dag tio vilket känns väldigt normalt, otroligt skönt efter två månader utan äl! Det roliga i det hela är att jag idag ska till gyn och göra vul just för att se om jag har äl... Frågan är om man kommer se något, om ägget kommer hinna släppa osv.

Det känns ju som att det kan bli perfekt timing med VUL idag. Håller tummarna! : )
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 10:16:33 följande:
    Är på ruvardag 14 och idag när jag var på toa så såg jag att min mens troligvis har börjat lite smått. Hela min värld rasade och allt känns återigen ganska meningslöst. Vi har återigen kastat bort mängder med pengar på ingenting.

Åh nej : (
    Vet inte vad jag ska säga riktigt.. Jag är ledsen för er skull!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-05-12 14:47:19 följande:

Varit på gyn nu. Läkaren har svårt att hitta min ena äggstock, den verkar ligga lite bakom livmodern på något sätt men han hittade den i alla fall och såg en bubbla där. Fast det verkade inte så att han analyserade det mer än så. Nu ska jag ta tre blodprover nästa vecka, sen ett blodprov i början av nästa mens (drömmer ju om att den mensen inte ska komma...) och sen kontakta honom igen. Kom ihåg att fråga om sköldkörtelprover idag och de ingick tydligen i det som ska testas på blodproverna nästa vecka.

Sen om allt ser bra ut med både äl och prover är det väl inte så mycket mer de kan göra men skönt att kolla upp allt! OM jag skulle bli gravid känns ju det här med sköldkörtelprover viktigt också. Vet att de testar det vid inskrivning på mvc men då kan det ju vara för sent och ge mf igen.

Någon annan som gjort vul som icke gravida? Har era äggstockar synts enkelt och tydligt?

Jag gjorde VUL i början av den månaden som jag blev gravid. Då såg man äggstockarna (sen sa han inte om det var enkelt och tydligt men han visade vart de satt). Då hade jag precis haft en blödning igen (det var därför jag sökte och gjorde VUL) och då såg han som små svarta prickar där äggblåsorna suttit.
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-05-14 09:16:06 följande:

Det var tungt som tusan i måndags.. Men jag orkar inte vara ledsen och nedbruten längre. Jag har bestämt att jag fan ska gå ner i vikt och den där läkaren som sa att jag haft ihjäl fostret med min övervikt ska inte ha nåt att säga sen. Ska träffa min gamla personliga tränare på fredag för att bestämma hur vi ska göra i sommar. Jag har folk omkring mig som försöker hjälpa till och nu ska jag hjälpa mig själv! När jag väl sitter där med mitt barn i armarna kommer det här blekna. Och om vår bebis kommer om ett eller två pr spelar igentligen ingen roll.

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-05-14 09:16:06 följande:

Det var tungt som tusan i måndags.. Men jag orkar inte vara ledsen och nedbruten längre. Jag har bestämt att jag fan ska gå ner i vikt och den där läkaren som sa att jag haft ihjäl fostret med min övervikt ska inte ha nåt att säga sen. Ska träffa min gamla personliga tränare på fredag för att bestämma hur vi ska göra i sommar. Jag har folk omkring mig som försöker hjälpa till och nu ska jag hjälpa mig själv! När jag väl sitter där med mitt barn i armarna kommer det här blekna. Och om vår bebis kommer om ett eller två pr spelar igentligen ingen roll.

• F89
    Kirsten skrev 2014-05-14 15:49:42 följande:

Gravid 2-3 så det hade ökat en vecka!:) Kan dock inte tro på det fullt ut förens mina pytteblödningar avtar helt och jag har passerat min missfallsdag på lördag. Så tar en dag i taget och håller tummarna!:)

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?