• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-04-11 09:55:33 följande:

Jag sa att dom på Danderyds gynakut sa att missfallet var så tidigt så det var troligtvis inte pga övervikt. Då sa han bara "stockholmare kan ingenting, dom har fel"

Men jag har ju sänkt mitt BMI från 47 till 32 på 4 år. Och jag är vältränad, nikotinfri, koffeinfri och dricker inte alkohol. Så även om jag väger 10-15 kg för mycket så borde jag kunna lyckas. Folk lyckas ju fast dom är klena otränade och röker graviditeten igenom.

Det låter som att han var en idiot.

På 117s hemsida står det att tidiga missfall (vet inte vilken vecka de skrev) i princip alltid beror på fel på embryot, att det inte var livsdugligt!
  • F89
    kathen skrev 2014-04-12 08:45:41 följande:

Hej tjejer!

Skrev för några dagar sedan att jag inte hade några symptom och att jag mest troligt inte var gravid eftersom vi missade ÄL (reste utomlands). Har fortfarande inga symptom och har BIM imorgon men testade ändå för skojs skull. Ni kan ju tänka er hur förvånad jag blev när det visade positivt!

Det här blir min tredje graviditet på 10-11 månader, och jag kan inte låta bli att tänka att även denna graviditet kommer att sluta i mf/MA... Kommer nog att ta ett bra tag innan jag vågar känna mig glad över detta, nu är jag mest bara rädd.

Lycka till ni som ännu inte har plussat, er tur kommer! Och tack för stödet som jag har fått här efter mitt MA i januari :) Ni är guld värda! Kram

Man får vara rädd, det tror jag alla är efter ett missfall.

Välkommen till oss i plus-tråden : )
  • F89
    P81 skrev 2014-04-13 12:20:37 följande:
    Ja ok, har ni en gravidtråd?Glad
    Jag mår bra men hemskt trött och svårt med maten till o från. Lite ont då o då och just nu befinner jag mej i ngn slags förnekelse. Tvivlar på att det är någon där inne i självförsvar på nåt vis pga att kroppen trodde allt var bra i 3 v när det inte var det(v15-18).
    Snart ul, 24e. Skräckblandad förtjusning! Skönt att få kolla läget, längtar!<3  V 10 nu(v9+6 idag). Är du i v5?

Kramas<3
    m.familjeliv.se/forum/thread/72739870-a

Välkommen : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-04-20 15:36:04 följande:

Återigen föll min text bort. Det var tyvärr som jag trodde, nu konstaterat med vul. smile4.gif Känner mig uppgiven. Jag röker inte, är inte överviktig, motionerar, dricker måttligt både kaffe och alkohol och ändå blir det fel. smile4.gif Och det tog ett år med första MA:et så det går inte undan. Men måste försöka tänka som P81 skrev: Solen kommer skina på mig igen!!!

Jag är ledsen för er skull. Jävla skit : (
  • F89
    Solros78 skrev 2014-04-22 10:48:02 följande:

Nu har jag bokat tid på Sophiahemmet gyn nästa vecka. Där kan jag få hjälp med att utrsluta ev problem som hon uttryckte det, dvs man kan ta blodprov för att kolla sköldkörtel och sånt tex. Så det känns jättebra. Bara jag inte får mens för tidigt den här månaden för jag ska dit på dag 23...

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-04-23 20:37:00 följande:

Var på VUL idag, dom såg några äggblåsor som dom hoppas hitta ägg i. Äggplocket blev dock uppskjutet till måndag istället för fredag, så jag får vänta lite till. Börjar blir riktigt nervös för både äggplock (som jag hört ska göra ont) för att dom inte ska få ut några ägg, eller alternativt att det inte ska ta sig.. Ahhh!!!

Härligt och spännande att det närmar sig! Jag förstår att du är nervös. Kan man få smärtstillande eller så vid äggplocket?
  • F89
    mom in the city skrev 2014-04-24 09:49:39 följande:

Deppdag i dag Rynkar på näsan. Eller bitter och arg-dag kanske man ska kalla det...

Börjar inse att det är snart är ett år sen vi började försöka och än har det inte kommit varken syskon eller något plus som vill stanna. Snart har ett helt år slösats på en känslomässig bergochdalbana gånger två med lycka över plus, hopp och förväntningar, oro över mf och förtvivlan när mf väl skett.

Jag blir så trött på att det ska behöva vara så här och får ibland dåligt samvete för att hela den här "skaffa-syskon-karusellen" tar så mycket tid och energi som jag hellre skulle lägga på min son och min man. Blir både arg och ledsen men samtidigt peppad på att få det att gå vägen så vi kan få det där efterlängtade syskonet och gå vidare i livet. I sommar ska det där jäkla pluset komma och den här gången ska det bara stanna! Skrikandes

En annan fundering...ni som gjort TSH-prov. Har ni bara ringt VC och bokat tid för det eller går man via MVC?

Jag ringde och gjorde proven via VC! Fick tid samma dag och hade provsvaren 3 dagar senare! : )
  • F89
    mimmih skrev 2014-04-25 05:13:04 följande:

Solros78, Cayenna, mominthecity, Patricia4 och Blåsippan84: Ni är så jäkla starka, tjejer! Ni har väl egentligen inte så mycket val mer än att kämpa på, men all heder till er. En del av min tröst har varit att jag blir lätt gravid (även om det sägs att det ju inte alltid är bra, det heller) och jag tycker ni är beundransvärda som inte ger upp. Och ni vet, har man en gång blivit gravid, blir man det igen! Jag hoppas er tur kommer snart. <3

• F89
    Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:

Hej

Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11.

Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!

Härliga nyheter! Grattis! : D
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-04-27 21:51:29 följande:

Tog ägglossningsprutan igår och imorgon bitti är det dags att plocka ägg. Jag tycker mig känna äggen ramla ut i förtid och är livrädd att det ska misslyckas. Kommer vara såååå nervös imorgon och jag gissar på att jag inte kommer kunna sova så bra i natt.

Lycka till idag! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?