• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2013-11-17 19:54:41 följande:

Exakt så är det så du har fattat helt korrekt smile5.gif
    Fast det är ändå en markant skillnad. Jag tror att en del nog kan ha blinkande gubbe utan att faktiskt ha äl, dvs får man aldrig fast gubbe är man rätt infertil den månaden...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-17 20:27:48 följande:

Det här var första dagen carithal fick blinkande gubbe. Blinkande gubben ska i normala fall dyka upp två dagar och EFTER det två dagar med fast gubbe. Du kan ju inte veta om redan nu ifall hon får den fasta gubben på tisdag! smile5.gif
    Jag uppfattade dig som att man är lika fertil alla fyra dagar och det är man inte enligt min uppfattning av de testerna (jag har samma tester). De två första dagarna är mer en varningslampa att nu är det på gång, typ.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-17 22:38:09 följande:

Är nog högst individuellt! Du kanske inte är det men det betyder inte att det stämmer för alla andra. Mitt barn blev till av sex flertal dagar innan
    äl, alltså fertil mer än fyra dagar. Hur vet du vad som stämmer för henne? Var och en får lära känna sin egen kropp.
    Du förstår inte alls vad jag menar så jag lägger ner det nu.
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-18 11:06:03 följande:

Är det någon som har något bra tips på vad man kan äta för nå för att öka sina chanser för att bli gravid igen?

Det här är totalt ovetenskapligt men samtliga gånger jag blivit gravid har jag den månaden eller månaden innan kört en detox från hälsokosten, dryck man blandar i 1.5 liter vatten som ska rena osv.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2013-11-18 20:40:25 följande:

Hej!
    Fick MF för snart 5v sedan . Blödde bara 4 dagar efter cytotec och nu exakt på dagen 4 veckor efter missfallet fick jag min mens. Men alltså HERRE gud vad jag blöder mkt. Mer än efter cytotecen. Fick den i Torsdags och blöder ff mycket till och fr¨n Tänkte börja testa den 25 med Äl test, allts dag 12 i cykeln Eller borde jag testa innan?  Har alltid haft 28 dagars cykel. Och  mensen kom på klockan 4 veckor efter missfallet, så jag kan ju hoppas att cykeln kommer vara den samma som innan....

Så jäkla luddigt med Ältester tycker jag. Vill inte missa ägglossningen nu när vi väntat en hel månad .... 

Börja testa med god marginal! Jag fick min första äl efter ma i torsdags på dag åtta, tidigare haft äl på dag 11-13...
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2013-11-18 21:43:57 följande:
    Ok. Men risken finns ju att stickorna inte räcker då. Egentligen kan man ju köra på från dag 8 då och testa och se men om stickorna tar slut utan att gubben visat sig får man bara fortsätta ha sex.. För visst är det bara 7 stickor med ett CB digitalt?
    Ja det är sju stickor fast i deras nya modell som visar fyra dagar, två dagar i förskott och två dagar äl, är det tio stickor. Men annars får du väl bara köpa ett till testpaket, det får väl bli så så här i början efter mf tänker jag att man har noll koll. Eller så fortsätter ni ha sex bara som du skriver men det är väl kanske också skönt att få veta om du ens har äl.
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-19 11:02:26 följande:

Jag har köpt hem rosenrot och ska testa med det. men fungerar inte det tänkte jag ge Bisolvon en chans Glad
    Jag använde rosenrot för att få en tydlig äl, blev gravid och fick sen mf. Rätt många på nätet som skriver om mf och rosenrot...
  • Solros78
    Camilla040609 skrev 2013-11-19 22:20:52 följande:

Någon mer än jag som inväntar BIM?

Roligt om vi var några stycken, senaste veckan har jag väl känt mig lite elak mot er som väntar på ÄL då jag känner hur tungt det är med väntan av BIM. Så det vore ju kul om vi var några stycken som väntar in det, som kan prata med varandra.

Jag väntar väl på bim men försöker nog förtränga det så mycket det går, vill inte börja hoppas och fundera mer än nödvändigt...
  • Solros78
    Camilla040609 skrev 2013-11-19 23:31:23 följande:
    Nej men lite så är det ju, man tänker på det men vill inte tänka på det, ändå tänkar man på det. konstigt det där!!
    När har du BIM då?
    sepfhrenia skrev 2013-11-19 23:00:22 följande:Jepp, bim till helgen. Har börjat tänka lite på det idag då det börjar närma sig... Tiden går långsamt o man vill inte hoppas för mycket.
    Okej, så när ska du testa har du tänkt?? Tiden går riktigt långsamt nu, jag har den 25:e så på fredag morgon har jag tänkt testa tror jag.

Inte förrän nästa helg tror jag.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-20 18:39:24 följande:
    Inte hunnit testa dem ännu.

Är blinkande gubben innan fast gubbe eller är det efter?

Jag läste någonstans att när man fått Max-fertilitet-gubben så stannar den kvar i 48 timmar så man inte kan testa på nytt?
    Japp det kan jag intyga, tänkte testa dagen efter fast gubbe men det gick inte. Finns en hel tråd om de här nya testerna om någon är intresserad.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?