Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-06-12 19:58:23 följande:

Då var det väldigt lika. Usch, tungt när man först blir så glad över att plussa snabbt igen och sen får mf en gång till. Kommer du våga försöka direkt igen? Jag vågade inte det eftersom det blev mf igen, sen blev det ju att vi väntade ytterligare två månader.
    Förstår, ja d e jätte jobbigt!

Ja, vi har kommit fram till de att vi prövar efter att jag haft en mens i mellan.. Vi har ju de lite jobbigt eftersom sambon jobbar i Norge o ja har alltid äl när han är borta.. Men som sagt vi har ju lyckats två ggr, tredje ggn gillt eller va säger du:)? Sen har vi en tid bokat på fertilitetscentrum (privat) där vi skall träffa en läkare i augusti.. Berättat om våra missfall och ville ha en utredning, för att underlätta ist för att få gå igenom detta igen och om de skulle vara något fel så man får den hjälpen man behöver:)
  • karro 2014

Ja prrcis, vi försökte i 13 månader..sen var jag spontant gravid när vi sökte hjälp förta ggn.sen har det ju vart positivt med att vi blivit gravida, men tyvätr inte fått behålla någon graviditet. Ja de känns bra faktiskt, känns bra med privat klinik med även om de kostar lite grann, då tar dem en på allvar:))) .

mom in the city skrev 2014-06-12 20:52:40 följande:
    Förstår att ni väntar en mens, man vågar ju inte riktigt "chansa" en gång till. Hade ni barn sen innan? Klokt av er att söka hjälp redan nu tycker jag. Jag tror vi försöker under sommaren men om det inte händer något söker vi nog hjälp till hösten, då har det gått mer än ett år sen vi började försöka. Hjälp det känns så sjukt att tänka att vi snart försökt ett år och det enda resultatet är två mf, det trodde jag aldrig! Tredje gången gillt hoppas vi verkligen på!!

• karro 2014

Vi har inga barn sen innan, du?

karro 2014 skrev 2014-06-12 21:42:47 följande:
    Ja prrcis, vi försökte i 13 månader..sen var jag spontant gravid när vi sökte hjälp förta ggn.sen har det ju vart positivt med att vi blivit gravida, men tyvätr inte fått behålla någon graviditet. Ja de känns bra faktiskt, känns bra med privat klinik med även om de kostar lite grann, då tar dem en på allvar:))) .

• karro 2014
    mom in the city skrev 2014-06-12 22:29:29 följande:

Har en son som blir två i sommar vilket gör det hela lite "lättare" att hantera. Tänker att eftersom det gått en gång borde det gå en gång till men om det inte skulle funka så är vi så otroligt tacksamma över att vi har fått honom.
    Ja precis=))

De hade jag med önskat, men icke!!
  • karro 2014

Godkväll... Äntligen händer det något roligt efter detta tråkiga med mitt ma... Fått mitt efterlängtade drömjobb.... Är hur glad som helst, och det blir att jobba som uska på BB/förlossningen=) känns härligt, och en tröst vi säger om de visar sig att man har problem med att få barn. Så får man ändå jobba med dem små mirakel som kommer till världen=)

• karro 2014

Godkväll.. Tänkte höra med er om en sak. Min blödning från mitt ma tog slut i fredags.. Och idag hade jag fått en blödning blandat med blod, kommer även på pappret när jag torkar mig.. Hade även lite mensvärk igår på dagen. Har någon vart med om detta?

Ringde 1177, jag skulle observera så att jag ej får feber eller att de luktar illa.

• karro 2014

Äntligen är blödningarna från mitt ma slut.. Vart väldigt långvarigt som hållt i sig från den 6/5 - 20/7 med blödningar uppehåll i 6 dagar o så kom blödningen tillbaka.. Men i torsdags tog min blödning slut och igår hade jag äl som jag såg på flytningarna + positivt äl-test.. Kommer min mens att komma om ca 2 veckor nu då eftersom jag haft min äl precis, eller dröjer det längre tid? Tänker eftersom äl kommit igång... Kan någon vänlig skäl dela med sig av hur det gick till för er?

• karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-06-30 18:49:27 följande:
    För mig fick jag mens 2 v efter äl. Hoppade igång fort men hade mf i v 8. Kanske går snabbare när det är tidigt? Men har du äl så borde ju mensen komma 2v efter :)
    De va d jag tänkte.. Haft två missfall o blev gravid direkt i mellan utan någon mens i mellan.. Nu väntar vi en mens innan vi börjar med bebisverkstaden igen:) tack för svaret!
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-07-03 08:14:45 följande:

Hur är det med strecken på teststickan i cb digital ältest, säger de någonting? Jag tycker strecket blir starkare men envist en rund ring och ingen glad gubbe och jag blir inte klok på om jag inte får äl alls den här månaden, den fortfarande kan komma eller om jag haft äl och testet missat av någon anledning...

Du har inte funderat på om du inte kanske har någon ägglossning denna månaden? Vi kvinnor har ju inte alltid ägglossning varje månad!!
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-07-03 09:02:06 följande:
    Jo det är ju det jag ältar mest. Avskyr när det händer, då får jag ju inte ens chansen att försöka liksom.
    Såg d sen att du skrivit d, men d missa ja:)

Ja de e inte alls roligt..men vi får bara hålla tummarna!! Du får se de lite positivt i de hela även om d är jobbigt.. Då kan ju du ta dig några glas vin, äta ostbrickan o njuta utan att du behöver oroa dig:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?