Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2014-01-11 13:24:36 följande:

Nån som har koll?

Jag har fått tid för cellprovtagning, tiden ligger typ 1v efter jag haft nästa äl. Jag kommer ju inte veta om ja är gravid eller inte. Är det säkert att göra eller ska jag avboka tiden. Vill ju inte riskera nåt om det skulle ta sig vid bästa försök.

Ring å kolla. Rent spontant tänker jag att man skulle vänta med cellprovtagningen. Men lika bra att kolla:)!
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-11 14:33:39 följande:

Idag var jag på gynakuten utifrån min blödning igår, meningslöst egentligen så här tidigt men jag orjade inte sitta hemma och vänta. De kunde inte se mer än slemhinna mm som det ska vara så jag har fått åb om två veckor...

De jag nojar mest över är att ett cb digital visade gravid 2-3 veckor idag, i vecka 5+5.

smile4.gif

Jobbigt att behöva vänta så!! Styrke kram!!
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-12 09:38:07 följande:
    Ja denna väntan är så otroligt stressande. Gråter stup i kvarten, typ. Känns på ett sätt mycket värre känslomässigt att så här pendla mellan hopp och förtvivlan och eller stå inför fullbordat faktum...
    Kom på att när jag ringt bm vid vårt mf undrade hon om vi haft sex eller var närheten av mens för då kunde man blöda lite. Kommer det mer så är mf ett faktum, och det gjorde det ju:(.

Men om du inte blöder mkt fick ändå hoppet. Men förstår. Man vågar ju inte gå å hoppas ifall det skulle sluta i mf, utan jag fungerar så att jag ofta tänker det värsta. Vilket alla gånger inte är bra, men förstår dig!! Kram
  • Blåsippan84

Ikväll fick jag blinkande gubbe på äl testet och maken är hemma till tors denna v;). Om jag räknar så borde äl vara tis. Då förstärker väl den teorin med blinkande äl ikväll?

• Blåsippan84
    mimmih skrev 2014-01-13 08:51:42 följande:

Ni som (tyvärr) har erfarenhet av missfall:

Hur snabbt kan ägglossning komma igång efter ett missfall? Jag har endast pyttelite bruna flytningar kvar, men nu känns brösten lite ömmare igen och jag har lite molvärk vid ena äggstocken. Jag vet inte riktigt vilken dag missfall räknas från, det började med lite bruna flytningar den 2/1 och den 6/1 kom klumparna ut. Blödde någon dag efter, sedan dess har jag bara haft de bruna flytningarna. Det kan väl inte vara ägglossning redan?? Men jag vill inte börja få graviditetssymptom igen! :( Mätte hcg i fredags, får svar på onsdag och ska på VUL på torsdag.

Läser och tänker på er härinne i tråden. Mitt missfall ligger ju fortfarande väldigt nära i tiden och har därför inte varit så aktiv, men jag håller tummarna för er alla. Fan vad detta suger. Excuse my French.

Jag kände som du, molande värk 14 dagar efter första blödningen vid mf. Var magsjuk då så jag kände ingen lust för sex eller testa äl. Mensen kom sen som en klocka dag 28 ( mina tidigare cyklar har sett ut så). Nu har jag nog äl idag eller imorn. Testar med digitalt äl test och blinkande gubbe igår.

Så för min del verkar det som om mf kan tänkas som första dagen på mensen.
  • Blåsippan84
    chokocookie skrev 2014-01-13 19:34:58 följande:

Jag fick missfall i november och var då i v 10, ville låta kroppen vila lite men nu försöker jag och sambon igen, hoppas verkligen på
    att allt går vägen denna gång, har äl runt denna tid (har oregelbunden så omöjligt att säga exakt när) så håller alla tummar :)
    Dock känns det som en oro att tänka sig att det kan hända igen!

Har också äl i dagarna. Även jag känner oro. Försöker intala mig att det skulle lika gärna kunna bli mf denna gång som om 6 mån. För syskon vill vi ha och detta är risken vi får ta om vi vill det. Går det inte denna gång å nästa så får man utredning från bm (vad nu det innebär?) men iaf, i så fall får vi snabbare hjälp och till slut borde ett frö vilja stanna för att växa till.

Men vet ej hur jag kommer reagera vid ett nytt mf, så är det. Men nu intalar jag mig det som jag skrev.

Denna oro ändå:/. Kram
  • Blåsippan84
    0fia skrev 2014-01-14 10:16:05 följande:

Ni glömmer väl inte ÄL- och BIM-listan? Den känns lite tom.... Länken finns i trådstarten....

Sa de att järnvärderna kan göra att man får mf? Hade järnbrist anemi som uppdagades i sep. Ätit duroferon sedan dess och hb har gått upp bra, men vissa av de andra har tagit längre tid att få upp. Tog blodprover precis efter mf men skulle vänta tills slutet av jan att ta igen.

Här håller vi nu på med första försöket till ett plus. Kanske dumt om alla värden inte är i topp:/
  • Blåsippan84
    0fia skrev 2014-01-14 12:46:22 följande:
    Nä, det var nog inte orsaken men tycker kanske de skulle följt upp mig eftersom jag förlorade så mycket blod....
    Jo det är klart! Bra att upptäcka i tid om du behöver medicinering. Svårt ibland för kroppen att hinna återhämta sig när man har mens å så.

Att jag blev lite rädd är för att fått kommentarer från omgivningen "att kroppen klarade nog inte behålla fostret när dina blodvärden varit så dåliga". Men ingen läkare har sagt så utan annat folk. Tänkte då om det kanske var så å nu försöker vi igen utan att veta mitt nya blodvärde förrän om någon v.
  • Blåsippan84

Dag 14 här. Har aldrig "försökt" göra barn innan på detta vis som denna mån. Vår son blev till genom "blir det så blir det" och det blev efter första månade. Mf blev också plusset efter första försöket. Dock hade vi ej sex på äl för maken ej var hemma. Funderar om det är högre risker för mf då?

Denna mån har jag för första gången använt äl test å sexat till det varje dag sedan i fre;). Så nu hoppas vi men samtidigt så känns det ju lite att det kanske ej blir plus bara gör att vi anstränger oss så.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?