• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

• 0fia
    Kirsten skrev 2013-11-12 21:12:38 följande:
    Usch vad jag tycker det är jobbigt att vänta på första mensen efter mf! Eller jag vill ju inte att mensen ska komma och nu är jag på bim-3. Har ju ingen aning om min cykel har blivit knasig eller om de småsmå stick jag känner beror på missfallet, mens efter mf eller otroligt nog en graviditet! Tååålamood!;)
    Håller med. Blite tokig av att inte veta var i cykeln jag är. Eller, tempen säger att jag inte är efter ägglossning än men det är allt jag har att gå på...
  • 0fia
    söderböna skrev 2013-11-12 23:44:42 följande:
    Bör ha ÄL inom de närmaste dagarna. Spännande och lite läskigt på en och samma gång!
    Håller tummarna!
    sowe81 skrev 2013-11-12 22:44:35 följande:
    Jag är också nästan exakt på samma dagar, ma konstaterades 21/10 o skrapades 24/10. Har inte sett någon tillstymmelse till äl enligt tester, men hade äl-flytningar precis när jag slutat blöda, kring den 4-5/11, om det stämmer borde mensen komma om en vecka typ. Vill bara komma igång!!!!
    Det kan nog vara äl du hade. För mig verkar det ju tyvärr (typ inget mys pga kvarvarande blödningar) ha varit så.

EGO - jaha, det var nog så att äl-testet var poitivt i fredags. Hade äl-ont igår och nu har tempen gått upp. Hade väl äl igår då. Så blev det ju lite mys i lördags men inget mer efter det eftersom det då kom lite blod igen. Fasiken!!! Om det nu var äl så är maken dessutom bortrest nästa gång så nu är jag helt knäckt... Är ju mammaledig så nu har åtminstonde jag lite ork till mys men gången efter det har jag börjat jobba igen så då kommer ju kroppen att var helt slut Känns hopplöst just nu....  
  • 0fia
    busmonstret skrev 2013-11-15 11:00:02 följande:

Jag har en liten fundering som jag hoppas någon vet någonting om.

I början av september fick jag missfall och mensen kom ungefär en månad senare. men bara ca 1½-2 veckor efter mensen kom små blödningar (knappt något) under drygt en veckas tid. Testade i början av förra veckan men då var de negativt så jag vet inte när jag vill testa igen. inte så kul när det är negativt :(

- med andra ord10/10 började min senaste mens tog slut en vecka senare.
    - De små blödningarna började 25/10.

Jag vet inte vad jag ska räkna ifrån. hur skulle ni ha gjort? Har ni haft liknande? Kände att jag behövde skriva av mig lite. 

Har du fortfarande småblödningar?
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-15 16:12:03 följande:

undrar vad som händer med kroppen asså... hade ju ägglossning 22 okt, inte fått nån mens eller plus (testade senast på bim+6).. och idag har jag äl-flytningar :S 

Och det var inte kvarvarande hcg-hormoner som gav pos på äl-stickor?
  • 0fia

Hej på er!

Haft fullt upp i helgen men är tillbaks nu. Trodde ju att jag haft äl men tempen sjönk som en sten. Min nya teori är att småblödningarna jag hade faktiskt var min mens och att tempen sjönk i samband med det. Det är 1,5 vecka sedan så äl borde ju bli till helgen eller så. Håller tummarna. Är trött på att vara i limboland

• 0fia
    F89 skrev 2013-11-18 10:41:04 följande:
    Du, jag och SandraaR i limboland då : (

Jag börjar tro att min dygns-blödning också var den mens som skulle komma för nu har jag flytningar som ser ut som början på ÄL..
    Åh, hoppas på äl!!! Om väl äl kommer känns det ju som cykeln är igång på riktigt

Sowe81 - hur går det för dig? 
  • 0fia
    Belly skrev 2013-11-18 10:48:47 följande:
    Är det okej om jag hoppar in här? :)

Jag har nyss haft missfall och jag och sambon vill försöka igen.
    Fick ett väldigt tidigt missfall vecka 6 så vi tänker inte vänta in en mens utan köra på en gång.

Men vi är lite osäkra på när man får börja. Blöder inte längre, men har väldigt ljusbruna flytningar.
    Tråkigt med missfall men välkommen!

Jag har tolkat det som att bruna flytningar fortfarande är rester av blödning och då hoppat över mys. 
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-18 11:08:57 följande:

Ja, jag hoppas också.

Förra veckan var tung. 3 (!!) personer i min närhet meddelade att de väntar smått till våren. 2 personer på min arbetsplats är också med barn så vart jag än vänder mig är det babylycka och fina gravidmagar. Jag är såklart väldigt glad för var och en av dem och samtidigt kan jag inte låta bli att påminnas om vad vi kunde fått i maj och det skär som knivar i hjärtat.   

Åh, förstår precis. Det skär i hjärtat. Såklart är man glad för deras skull men fy så ont det gör...
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-18 16:03:36 följande:
    Jag har haft mens i 4 dagar, lite kort o smärtfri men jag hoppas på äl nästa helg eller strax därefter. Är på cykedag 6 nu. Hoppas!!! Om det skulle ta sig så blir bf bara 4 dagar innan bf på min dotter va (hon kom bf+6).
     Kanske hamnar vi precis lika då?! Även jag hoppas på äl till helgen. Konstiga kropp.....
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?