• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-09-23 13:17:59 följande:

Jag har märkt de senaste månaderna att jag ofta får en ökad mängd flytningar ett antal dagar/knapp vecka efter äl eller när äl borde varit. Och sen inte gravid då. Nu märker jag igen samma sak, äl i fredags, så det känns redan som att det inte blivit något den här månaden. Någon annan som gjort någon reflektion kring något liknande eller finns det någon anledning till varför flytningarna skulle tillfälligt öka veckan efter äl (det blir ju torrt dagarna direkt efter äl, sen kommer det här)?

Jag har aldrig direkt torra dagar men visst är det inte samma sorts flytningar under äl som efter. Men jag har ju inte upplevt mig som superfertil direkt även fast jag nu lyckats tre gånger under gångna året. Är osäker på hur det "ska" vara. Ca en vecka efter äl ökar mina ännu mer.
  • Cayenna
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:13:30 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

Grattis (igen) Vi måste ligga rätt nära varandra! Nu är vi några plussare....kanske någon är bra på att starta en andra plustråd??
  • Cayenna
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 18:44:57 följande:

Tackar, när har du bf? Jag tror jag har 3-4 juni.

På fl uträkning får jag 22 maj. Så där nånstans. Ca 2 veckor emellan då...och så får man se vad för datum bm sätter...om jag inte får missfall igen då.
  • Cayenna
    Jenn86 skrev 2014-09-25 11:58:32 följande:

Nu var det länge sedan jag var inne här, har mått riktigt dåligt.

Fick MA i vad som skulle vara vecka 11+0 men graviditeten hade stannat av redan i vecka 6. Detta var 12 juli och fick efter komplikationer åka in till akuten igen och fick med deras hjälp ut det sista av graviditeten 16 juli.

Fick min första mens efter MA 21 augusti och använde efter det ÄL-tester i drygt en vecka för att försöka "få till det" igen.

Och det verkar som om vi lyckades! Har bara använt tester från billigatester.se, en gång varje morgon sedan BIM-2 till idag BIM+1 och teststrecket har blivit tydligare för varje dag. Ska köpa ett CBtest att ta imorgon bitti. Jag mår småilla hela tiden, är tröttare än vanligt och brister ut i gråt många gånger varje dag så fort jag blir minsta lilla rörd. 

Problemet är att jag är LIVRÄDD nu! Jag vet att många andra här måste känna detsamma. Hur behåller ni lugnet? Jag vågar inte hoppas på eller ens tro på att jag eventuellt får en bebis om ca 35 veckor...

Stort grattis! Boka vul om det kan lugna dig. Tyvärr är det inte mycket att göra än att vänta. Jag har kontaktat min bm nu för att boka vul V9/10, ser det bra ut då kommer jag känna mig lugnare. Sen väntar vi Nog till efter kub med att berätta.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-09-26 08:45:46 följande:

Vet att någon skrev tidigare i våras när det var många som plussat att de fick skaffa en plus tråd . Jag är jätte glad att så många plussat och hoppas att själv om några månader få gå med i tråden.

Men just nu känns det ganska tufft att läsa om era ul då en annan känner att PMS är på högvarv och att ännu ett försökt gått åt. Juli skulle vi fått syskon och nu när tiden går kommer vi nog inte fått syskon till juli nästa år heller.

Ett år av försök och ett mf tar på nerverna, vilket många av er vet .

Så skaffa en egen tråd där ni stöttar varandra med alla farhågor under graviditeten . Och hoppas att jag kan komma i en sådan tråd framöver.

Jag har ju själv kämpat i två år nu. Med tanke på hur många missfall jag haft, tre totalt, så är det inte säkert att jag ens kommer från denna tråd. Så känns det nu och kommer fortsätta att kännas ett bra tag till.

Men jag tycker det är självklart att man måste kunna gratta någon och skriva boka vul!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-28 10:02:29 följande:

Efter mitt andra mf var min cykel rubbad i ett halvår. Hade olika långa cykler med ÄL på helt olika dagar och varierat antal dagar mellan ÄL och mens. I början hade jag även blödningar lite då och då så tror inte jag hade ÄL då. Vi väntade fyra månader innan vi försökte igen och sen plussade jag på andra försöket så man kan plussa även om cykeln inte är normal.

Jag vet att jag inte får skriva om ul men vill bara önska dig all lycka idag! Håller tummarna
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-09-29 15:09:55 följande:

Åh vad gulligt av dig att tänka på mig!

Utan att skriva för mycket här så kan jag säga att allt gick bra så nu kan jag förhoppningsvis våga släppa den här tråden.

Vad glad jag blir. Härligt!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-04 07:34:54 följande:

Hejsan

Har känt mig illamående av och till och fick ett svagt plus igår. Trodde ju att vi skulle missa ÄL då sambon var utomlands men min kropp var storsint nog att vänta in honom , ÄL testet gav positivt utslag dagen efter han kom hem och nu har vi ett plus :))

Cayenna, mom in the city mfl blev det någon graviditetstråd? Är så glad förstås men efter 5 mf , försiktigt optimistisk!

MEN största grattiset från mig!!!!! Det finns ingen öppnad tråd men jag är så gärna med i en. Förstår att du är försiktigt glad. Ska du börja med Trombyl nu? Jag gör det och hoppas dem gör susen.

Ska du eller jag försöka öppna en tråd?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-04 09:09:25 följande:

Tack tjejer:)

Cayenna: jag är tacksam om du öppnar en tråd. Det vore jättetrevligt. Jag har redan en gravidtråd därute ... Där alla nästan fått sina små bebisar...!

Jag började med trombyl idag .

Ett försök att öppna tråd, hoppas jag gjort rätt. Och hoppas ni andra hittar dit. Under gravid övrigt.

Länk

www.familjeliv.se/forum/thread/74106778-vi-har-nu-plussat-trad-2-fran-nagon-mer-som-precis-har-fatt-mf-och-vill-forsoka-igen
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-10-04 10:14:10 följande:

Jag sparar den som favorit och hoppas jag kommer dit någon gång, inte denna månad dock.

Vad tråkigt att din första pergo månad inte gick vägen. Positivt att du fick äl iallafall. Håller tummarna för dig nästa månad.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?