• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-03-05 08:42:39 följande:
    tack patricia4!

Jo det har du rätt i..det är en ny chans åtminstonde, en chans till att få en bebis i nov :)
    Denna gång tänker jag ta en dag i taget och inte go crazy o fylla byrålådan med bebiskläder som jag gjorde sist hehe..
    Vi hjälps åt! : )
  • F89
    Viljan finns skrev 2014-03-05 08:43:53 följande:

Grattis både F89 o SandraR! Måste varit underbart att få sett hjärtat som slår efter att du varit så orolig. Härligt! Och SandraR - klart det är ett plus! Lista nu ut ngt roligt sätt att berätta för sambon!

Tack! Ja, det känns otroligt även om jag vet att saker kan ändras snabbt.

Jag vet inte om jag har berättat det i tråden innan men förra gången när jag fick MA så började aldrig hjärtat slå, därför känns detta extra stort för mig!
  • F89
    Belly skrev 2014-03-05 09:40:24 följande:
    Fostret hade alltså stannat av mycket tidigt?

Förstår att det känns stort för dig! Man har ju sina "milstoplar" som är viktiga att passera.
    Men har man väl sett hjärtat slå så är väl det i procent mycket större chans att det går bra! :)
    Ja. Det upptäcktes i V.9 men hade avstannat i V.5-6.
  • F89
    Belly skrev 2014-03-05 09:54:15 följande:
    Okej! :(

Jag är på samma dag idag som jag fick missfall förra gången, och jag tänker att om jag bara kan ta mig förbi den här dagen så börjar hjärtat slå. Men så kommer ju verkligheten ikapp och man förstår att det är ingen säkerhet.

Så jag ska boka in tidigt VUL jag också, osäker på när jag ska boka det dock. Vill helst vänta till v 10, men skulle ändå vilja göra ett i typ v 7.
    Jag skulle också ta V.8!
  • F89
    Belly skrev 2014-03-05 10:11:10 följande:

Kan även sämre/äldre maskiner se hjärtaktivitet i v 8?

Får ringa och höra vilka datum dom har, vill iallafall ha ett innan inskrivning.

I min hemkommun har de äldre versioner och vill därför att man ska vara i 8+0 för att vara på den säkra sidan!
  • F89
    Augusti82 skrev 2014-03-05 08:02:04 följande:

God morgon tjejer!

Nu var det 2 veckor sedan jag var här inne och OJ vad ni har skrivit!!!! STORT grattis till er som plussat vad roligt!!!!! OCh sandraaa javisst är där ett streck!

Sist jag var här inne hade jag en blinkande gubbe i flera dagar med mina CB tster. Det visade sig vara tant röd som skulle komma på besök. Så det var iofs faktiskt rätt skönt för då fick jag en mens efter mitt missfall. Nu i helgen så hade jag min ÄL precis som Solros78 och hoppas nu på att BIM 15 mars visar på ett fint resultat.

Har köpt hem rfsus testa tiidigt gravtest är det någon som provat det?

Anledningen till att jag inte varit inne på ett tag är att det är så himla mycket som hänt i livet och jag kände att jag var tvungen att lägga min fokus på det. Men nu ska jag försöka hänga med er igen :)

Stor kram till er alla :)

Välkommen tillbaka och spännande med BIM-väntan : )

Har själv ingen erfarenhet av testa tidigt-tester tyvärr!
  • F89
    Tinnis skrev 2014-03-05 11:03:00 följande:
    Vad skönt :) Jag tror också, som någon skrev att hon ville vara lite svävande just för att inte få dig att hoppas för mycket. I hennes verklighet hade du ju börjat blöda, med smärtor i magen. På gynakuten är de ju supervana vid missfall, och då upplever vi dem som okänsliga. Se det som goda nyheter!
    Tack! : )

Hur går det för dig?
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-03-05 13:39:28 följande:
    Jag var tvungen att skriva in ni för att gå UL hos mvc. Annars finns jag ju inte där.

Men hade inskrivning och sen VUL direkt eftrt så det var smidigt ...
    Jag tror det är olika. Jag ringde och sa att jag inte vill ha ytterligare en inskrivning i onödan utan jag vill göra VUL först och eventuell inskrivning sen. Det var helt OK!
  • F89
    mimmih skrev 2014-03-05 16:52:16 följande:
    Precis! Men nu blir det äl-stickor igen!

Fick min mens idag! Yehoo! Andra gången i mitt liv då jag blir glad och lättad över att få mens. På dag 34, så det är ju inte så farligt sent, med tanke på alla skräckexempel jag har läst de senaste dagarna. Jag hoppas verkligen inte att denna PMS och värk är bestående symptom, för det har varit jättejobbigt.

När rekommenderar ni att jag ska börja med äl-stickor? Tycker det är lite svårt att beräkna efter missfallet. Köpte hem en termometer igår.

GRATTIS, SaandraR! Så glad för din skull! smile1.gif
    I vanliga fall har jag ÄL på dag 14, börjar testa dag 10.
  • F89
    0fia skrev 2014-03-05 20:56:50 följande:
    Testar ju flera ggr om dagen ju smile5.gif Och visst blir det tydligare. Är fortfarande bara på BIM -4.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?