• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-03-04 04:08:38 följande:

Varför kunde jag inte sluta testa när jag väl hade fått min stegring?!

Vaknade och var lite smånojig, tänkte att jag tar ett test för att lugna mig.

Senaste testet som var för en veckan sedan så var teststrecket mycket starkare än kontrollstrecket. Idag var det starkt men svagare än kontrollstrecket : (

Nu känns det som att ett missfall är på G och jag vet inte hur jag ska kunna stå ut i en vecka tills VUL...

Nu har jag lugnat mig lite. Jag minns inte om jag druckit mer den här gången jämfört med förra veckan, det enda jag vet med mig är att jag alltid oavsett test räknar till 20 (ettusenett, ettusentvå etc) tills jag tar upp testet ur urinen. Idag var jag trött och tänkte att det räcker ju att jag ser att testet år blött så jag tog upp det vid 15-16. Kan det påverka? Förlåt att jag ältar : (
  • F89
    SaandraR skrev 2014-03-04 07:35:30 följande:

Dessa test är inte gjorda för höga hormonnivåer, har läst om att det blivit svagare för många efter ett tag.
    Tack! Får försöka stå ut en vecka till. Känns bara som sån jävla dejavu.
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-04 08:40:07 följande:
    Men åh vad jobbigt, stackare! Kan det vara en tanke att kolla med ett cb digital? De är ju tydliga på veckor.
    Jag tog ett digitalt också, 3+.

Dock visade den det innan mitt MA också så det känns inte lika intressant när den väl nått max...

Förhoppningsvis var det en tillfällighet att strecket var mindre starkt idag men fy vilken ångest!
  • F89
    Cayenna skrev 2014-03-04 09:34:09 följande:

Tillägg, självklart skulle jag oxå boka vul ändå, man vill ju veta oavsett.

Har försökt att boka privat. Finns inga tider före den jag har om en vecka. Får hålla ut...
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-04 10:14:32 följande:
    Ok för mitt cb visade för lite veckor nu innan mitt senaste mf, kom aldrig upp över 2-3.
    Jag ska försöka vara glad för min 3a, och halsbrännan, och hungern : )

Tack för pepp!
  • F89

Är ni redo för en natthistoria?

Ok, då kör vi!

Så. Jag kände ju i förrgår och igår att jag inte längre mådde illa, hade ingen molvärk och brösten ömmade inte lika mycket länge. Fick panik, tog ett test, testet var svagare. Mer panik.

Ringde BM, ringde privat - ingen ville ta emot. Blev mer och mer olustigt och fick sånna flashbacks från i höstas med det här känslan med att tro att något är fel men sedan brottas med sig själv osv.

Kunde inte sova och nu var oron mer ångest. Jag har tidigare under flera år haft panikångest och är enormt rädd om min psykiska hälsa. Tog därför ett lite annorlunda beslut. Åkte till gynakuten för att se hur mycket folk som var där. Tomt. Gick in och ljög. Sa att det kommit blod i helgen, att jag har ont i magen. Detta kan man ju tycka vad man vill om, men eftersom jag var enda patient så har jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete.

Så. Bra och dåliga nyheter. Det finns ett hjärta som slår på en 8 mm liten!! Dock tyckte barnmorskan att det verkade "skört". Jag försökte fråga vad den här skörheten innebar, om det var för litet etc men nej, det var mer en känsla hon hade. Hon tyckte att det var bra att jag hade ett VUL bokat nästa vecka hemma så man kunde se att det fortsätter utvecklas åt rätt håll.

Jag har bestämt mig för att låta konstaterat hjärta som slår trumfa hennes skörhets-känsla och tänker vara nöjd med det fram tills nästa VUL. Allt som allt tog besöket 30 minuter och jag är nöjd med natten.

Tack för allt stöd under gårdagen! <3

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-03-05 06:56:25 följande:

Men vad är det för sak att säga, att den känns "skör"? Vad baserar hon det på? Och om det bara är en känsla hon har ska hon vara tyst om det. Känns inte genomtänkt att säga det till nån som är orolig.
    Jag håller med dig här egentligen, det är en märklig sak att säga när det som kunde se OK ut vid den här tidpunkten gjorde det. Speciellt till en som fått missfall, det är ju inte så att jag hade tagit det som en garanti för att allt ska få bra framöver om hon sagt att det såg bra ut.

Samtidigt vill jag hoppas att det är så som Patricia4 säger, att det här var hennes samlade bedömning efter att jag ändå gått in och sagt att jag blöder och har ont. Ett sätt att försöka förklara och samtidigt inte sätta sig själv i en sits där hon lovar för mycket.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:45:03 följande:

Är det bara jag eller visst finns det ett streck till ? ...

Visst fan finns det ett streck till! HURRA!
  • F89
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:53:35 följande:

haha .. shit nu fick jag panik. Jag ser ju strecket i verkligheten utan att behöva anstränga mig eller lysa med lampa..
    Man får ha panik! Detta är ju grymt! Har du ett digitalt hemma?
  • F89
    SaandraR skrev 2014-03-05 08:04:55 följande:

Känns jobbigt att veta innan bim på ett sätt eftersom det är då dom flesta mf sker. Japp har två st hemma.
    Jag och killen ska bo på hotell o fira årsdag i helgen så vill på ett sätt vänta tills på fredag med att berätta , om det nu skulle stå gravid. :P
    Jag förstår det. Samtidigt, som jag kände precis när jag plussade igen men som jag tyvärr har kommit ifrån lite de senaste dagarna, så är det ju fantastiskt bara att man har fått en chans till! Sen behöver man ju inte tänka så mycket längre än så?

Jag tänker inte i bebis-banor tex, jag tänker bara chans till graviditet!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?