• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-06-09 18:29:39 följande:
    Välkomna tillbaka tjejer! Nu hoppas vi på lite plus i tråden. Var ett tag sen. BIM i helgen eller början av nästa v. Är lite kluven. Vårt bästa kompis par har separerat då han hittar någon annan. Vi firar alltid midsommar. Nu ska hon och sonen komma iaf å vi tänkte dricka drinkar och bara prata om livet medan min man underhåller barnen;). Men blir det plus så får hon dricka drinkar och så får vi prata om livet ändå, Haha

Några goda alkoholfria funkar Usch vad tungt för er vän...livet ändras verkligen helt plötsligt ibland.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-10 06:08:03 följande:
    Ja livet kan ändras snabbt. Sveket är nog det värsta för henne. Ja, i så fall får man bara utesluta alkoholen:).

Måste ta tid att läka såna sår. Känns så vanligt att det händer. Man får verkligen se till att vårda sin relation så man inte glömmer bort varandra. Hur går det för dig? Några symptom eller icke symptom? Jag är på dag 11 ca. Känner inget och börjar tveka på om jag ska testa imorn...kanske ska vänta ut mensen denna gång?!
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-06-11 11:59:46 följande:
    Hoppas det är så bra som det kan vara med alla här inne och att några snart kommer få plus. Är inte här inne riktigt lika ofta längre, vi har ju en pause över sommaren. Jag tränar som en idiot och sedan måndag har jag ett kostprogram. Har gått ner 3 kg på två veckor så nu har jag 11 kilo kvar tills vi får hjälp med ivf.. Segt och sommaren kommer bli tung. Men jag har övertalat sambon om att få åka till Liseberg.. Man måste passa på att åka allt innan jag blir med barn ;)

Kul att höra från dig! 3kg på 2vevkor är jättebra ju. Du verkar så stark och motiverad. Bra med kosten och motionen, tror det är viktigt oavsett vad man har för bmi. Hejar vidare på dig!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-11 15:40:21 följande:
    Jag tror heller ej på plus. Fick migrän igår vilket jag går några dagar innan mens. Molar i bröst och äggstockar. Men upptäckt att det brukar göra det på mig innan mens. Så nej blir nog inget. Just nu undrar jag hur man gör barn egentligen? Morr. Jag kommer ej testa innan mitten av nästa v. Så då blir det nog inget.

Fast mensen-kommer-symptom och gravid-symptom kan ju vara likadana. Jag har inga symptom alls, brukar inte ha något speciellt innan mensen heller...ibland mensvärk innan... Jag testar inte imorn iaf. Får se om jag väntar ut mensen...har inga förhoppningar ändå... Depp jag vet!
  • Cayenna

Köpte inget test idag heller så nu blev det inget test imorn så då kan jag lika gärna vänta på mensen istället. Känns liksom försent att testa typ en dag innan. Gissar på mens på söndag.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-06-12 22:44:52 följande:
    Jag tror man tänker annorlunda när man har barn sen innan, eller jag gör det iaf. Visst vill jag väldigt gärna ha ett barn till men samtidigt är jag inte beredd att "gå hur långt som helst". Allt kämpande för att få ett syskon gå ju ut över det barn vi har, när man är ledsen och frånvarande i tanken osv, och någonstans känner jag att man måste dra en gräns för när det inte längre är värt det. Har man inte barn sen innan orkar man nog kämpa mer eftersom man vill ha det där familjelivet men jag har ju redan det även om jag skulle önska att familjen var större.

Det där kunde varit jag som skrivit. Känner precis lika! Jag hoppas dock på tredje gången gillt men sen vet jag inte. Kan liksom inte se längre än så... Det finns inte på kartan att jag får ett tredje mf även om jag så klart vet att det kan hända. Men vi har ju ett barn. Det ska ju kunna gå!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-06-13 08:44:16 följande:
    Nej det är verkligen omöjlig att tänka sig ett till mf. Man har ju dessutom beviset på att det kan funka hemma hos sig. Men jag försöker ändå tänka vad vi skulle göra OM det blir så att det inte funkar, för att ha en plan liksom. Vi tänker väl att om vi får ett till mf så får vi ju utredning och då får vi se vad den visar. Om det är något som är hyfsat "enkelt" att åtgärda eller om det blir aktuellt med någon slags medicinsk behandling så provar vi nog det men funkar inte det tror jag faktiskt vi sätter stopp. 4 mf känns som någon slags gräns för mig, tror inte jag orkar mer och så långt som ivf eller att söka hjälp utomlands är vi inte beredda att gå.

Låter som vi tänker ungefär lika. Jag kommer inte göra ivf eller så. Visst skulle jag göra utredningen efter 3 i rad (4 totalt då) men känner mig rätt säker på att den inte ger nåt då vi har ett barn...ett friskt exemplar på att inget är fel. Men i mitt huvud går det inte så långt. Det SKA gå bra nästa gång...
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-13 05:56:13 följande:
    Inte jag heller 100% inställd på att den kommer men kommer ändå bli 100% ledsen dagen den kommer. Skulle verkligen behöva en paus från jobbet nu. Ska plugga lite i höst, borta varje tors. Men blir vi ej gravida så är det jag som söker annat runt jul.

Kommer oxå bli så ledsen när beviset på denna månads misslyckande kommer Det blir så varje gång. Och påminnelsen om missfallen. Du kommer bli gravid innan jul garanterat men du kan söka dig vidare ändå om du vill och känner för det. Låter som att du behöver nytt på jobbfronten.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-06-14 18:30:46 följande:
    Och där kom det lite blod i flytningen. Ingen bebis denna mån heller! Alltså hur gör man barn egentligen!!? Morr!!

Skickar en kram! Så deppigt när den kommer. Och jag har inte fått den men ska iväg så ville kolla att jag kan dricka vin och tydligen kan jag det Så tråkigt! Och mensen kommer säkert imorn....bli! Blir depp då men sen tänker jag ta nya tag och nästa äl blir på semestern så det är ju mysigt.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-06-13 22:51:01 följande:
    Godkväll... Äntligen händer det något roligt efter detta tråkiga med mitt ma... Fått mitt efterlängtade drömjobb.... Är hur glad som helst, och det blir att jobba som uska på BB/förlossningen=) känns härligt, och en tröst vi säger om de visar sig att man har problem med att få barn. Så får man ändå jobba med dem små mirakel som kommer till världen=)

Grattis vad roligt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?