• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-02-28 13:34:23 följande:

...och idag blev det positivt på Äl testet, första gången någonsin! Typiskt att mannen åker iväg med jobbet i helgen, men tur att jag vi hade sex i morse (ställde väckarklockan en halvtimme tidigare), om utifall att.. Hoppas att det räcker.

Vet ni hur långt det är till ägglossning efter att man fått glad gubbe på clearblues test?

HÄRLIGT! Lycka till! : )

Jag har hört att ÄL sker inom 12-48 timmar men jag tror att det är individuellt! Jag får alltid glad gubbe två dagar i rad medan jag vet andra som får det en dag.

Jag har tolkat det som att gubben försvinner så fort ÄL har skett men det råder delade meningar om det också : P
  • F89
    annajenni skrev 2014-02-28 14:55:20 följande:

Jag tycker jag läser på olika ställen att bästa sextiden är två dagar innan äl, är det så? Eller är det säkrare att köra på äl dagen?

Jag har hört att bästa är att försöka någon gång innan, någon gång under och någon gång precis efter.

Dock har jag också hört att om man måste välja så är innan bäst, så spermierna är framme när ägget släpps.
  • F89
    kathen skrev 2014-02-28 14:49:33 följande:

Var på efterkontroll idag och det visade dig att alla rester är borta :) Läkaren kunde även se att jag har ägglossning om 5 dgr vilket stämmer med ägglossningskalendern. Så nu håller jag tummarna på att det tar sig på första försöket som sist men att det går hela vägen den här gången!

Skönt att kroppen är på banan! Lycka till!
  • F89
    Tess1984 skrev 2014-02-28 20:32:35 följande:

Nu är man redo för nästa försök när nästa ägglossning inträffar, då hoppas jag på rätt skott i ägglådan...nu jäklar..
    Tänkte fråga er om äggstickor för det verkar som de flesta av er använder det här? Jag och sambon har pratat om det och vore en ide att prova. Vart köper man de billigaste och de bästa? Förlåt om jag återupprepar samma fråga!! =)
    Hoppas ni alla får en bra helg, massa kramar 

Använder också bara CB digital (de rosa, inte de med dubbel hormonindikator)
  • F89
    Tinnis skrev 2014-03-01 07:41:02 följande:
    Nu på morgonen kom temphöjningen också. Har aldrig känt min kropp så väl som nu. Senast körde vi bara på och hade tur antar jag. Nu vill jag inte förlora någon tid.
    Åh vad skönt! : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-03-01 07:27:07 följande:

Månadens test är klart. Blev tyvärr inget denna månad. Nu hoppas jag mensen kan komma någon dag tidigare så äl tajmar bra nästa månad. Decemberbebisförsök! Var rätt inställd på att det inte blev något så inte speciellt nedstämd.Skönt att inte hoppas längre.

Hoppas på julklappsbebis istället! : )
  • F89
    Kirsten skrev 2014-03-01 08:46:09 följande:
    Du låter som jag, tar hellre ut sorgen i förskott istället för att hoppas!;) Men det är ju inte 100%-igt än att det inte tog sig! Men visst är det läskigt hur nollställd man blir månad efter månad, nu orkar jag inte ens vänta in bim för jag vet ju att det säkert inte tagit sig denna gången heller!;) Men nånstans vet jag att vi alla kommer att lyckas!:)
    Men plötsligt händer det! Jag tog ju ett test den här cykeln bara för att kunna bli nollställd och vips så fanns ett streck till! : )

Så har det varit båda gångerna för mig. Jag har känt mig SÅ gravid under de flesta av våra försök innan BIM men de två gånger där de faktiskt blivit något så har jag inte fattat nått : )
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-01 22:30:46 följande:

Jag har gett upp hoppet om äl den här månaden. Testar nog två dagar till (var på dag 14 idag) men tror inte på det, tog tom en treo idag mot min huvudvärk vilket jag annars undviker hela älperioden. Surt känns det att inte få äl alls! Men undrar om mina hormoner har fått fnatt för förutom utebliven äl har jag en hy som är gräslig, lika illa som när jag fick missfallet.

Brukar du alltid få ÄL-känningar eller är det bara genom testen du vet att ÄL är på gång/sker? Jag tänker att du kan ju lugna dig med testerna om du tycker att det är jobbigt och börja testa igen när/on ÄL-tecknen kommer?

Den här senaste cykeln när vi fick plus så hade jag mens 4/1 och sedan ägglossning 30/1, då var jag helt vansinnig av frustration!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-02 07:34:09 följande:

Åh totalt oväntat men idag positivt ältest! Mycket förvånad blev jag för jag har inte haft några känningar, i princip inga flytningar alls. Men vad gör jag nu då, vi har inte haft sex sen i torsdags eftersom jag trodde det var kört. Sex en gång först ikväll känns ju lite lite. Vad tror ni? Skulle det göra skillnad OM man lyckades ha sex i eftermiddag?

Hurra! Den kanske kände att det var dags att skärpa till sig! : D

Det kanske finns någon väldigt intressant film som barnen måste kolla på? : P
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-02 09:37:57 följande:

Haha, missioned completed! Barnen fick äppelbitar framför tvn och jag smög på mannen så fort han vaknade och meddelade att nu har jag äl, nu måste vi köra! Och han fann sig i det efter en viss inledande förvirring. smile1.gif

Bra jobbat! : D
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?