• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2013-11-14 08:16:11 följande:

Hurra!:) Har aldrig testat de där men det låter ju som att den hoppade över att förvarna? Testar du på morgonen? Kanske hade den blinkat igår kväll, men den borde även sagt till på morgonen igår också. Kör på bara så blir det bra!:)
    Ja jag testar på morgonen, vilket instruktionerna säger att man ska. Men lite dumt för då blir det ju bara sex en gång till den här äl, dåligt för chanserna känns det som.

Testet säger ju fyra fertila dagar liksom...
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-14 08:59:43 följande:

Läste på billigatester om det nya CB-testet: "En del kvinnor ser inte dagar med hög fertilitet, utan endast dagar med maximal fertitlitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet, eller så började de testa för sent. Resultaten för maximal fertilitet är ändå tillförlitliga och att ha samlag på dessa dagar maximerar dina chanser att bli gravid. I kliniska studier har Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator identifierat fyra eller fler fertila dagar (två dagar med maximal fertilitet och två dagar med hög fertilitet) i 80% av cyklerna."
    Åh men tack snälla för den infon, nu blev jag glad och lugnare! Sex ikväll då!
  • Solros78
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:

Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!

Stort grattis!
  • Solros78

Funderar på det här med ältest. Det ska väl ge utslag den dag som man är mest fertil och dagrn efter, står väl två mest fertila dagarna på testen tex. Men om jag får utslag en morgon och sen har sex kvällen därpå, är det någon chans att man har sex i tid då? Spermierna har ju en bra bit att simma också...

• Solros78
    Emaria skrev 2013-11-15 21:24:46 följande:
    ÄL-test ger utslag när det blir en topp i hormonet som ger ÄL. ÄL sker alltså inte samtidigt utan 12-24 (el 48) efter. När väl ägget släppt klarar det sig 24 h vilket gör att man kan klara det genom att ha sex dagen efter ÄL-toppen.
    Hmm intressant, då kanske kvällens sex kan vara till nytta ändå. Vi fick klämma in en snabbis mellan läggning av barn och fotbollen på tv.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-15 21:39:21 följande:

För min del måste jag få till det den första dagen med gubben. Äl sker nämligen samma dag som första gubben för mig, ibland bara 8h efter. Och ändå har jag glad gubbe dagen efter oxå. Men det kanske är ovanligt, eller beror på åldern...är 33 år.
    Hur vet du så exakt när din äl är?
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-11-17 13:02:21 följande:
    Det är väl bara att mysa på varje dag nu några dagar så ni inte riskerar att missa äl, bättre att mysa en gång för mkt än en gång för lite.... Lycka till!!
    Jag skulle nog rekommendera sex framför mysande dock om man vill bli gravid...
  • Solros78
    carithal skrev 2013-11-17 15:22:01 följande:

Fick en blinkande gubbe på äl testet idag. (Hög fertilitet) Har den nya med dubbel indikator eller vad det heter. Så mitt <3 och jag har myst idag, Hoppas <3 orkar mysa en gång till ikväll. Sen åker han bort på jobb och kommer inte hem förrän på torsdag. Fick mens den 11/11 och varade i 4 dagar och fick ägglossning idag (17/11) 7 dagar efter mensens första dag. Låter lite tidigt men testet visade positivt så det är väl bara att köra på. Fick missfall i aug. Kan verkligen äl komma så fort efter mensen.??
    Fast är det blinkande gubbe har ju inte äl kommit än, blinkande gubbe betyder att något hänt med östrogenhalten, det är ett annat hormon än när själva äl är.
  • Solros78
    carithal skrev 2013-11-17 17:20:43 följande:

Detta står på clearblues sida:

"Med hjälp av den unika algoritmen anpassar testet sig till din individuella hormonprofil så att risken minskar att du ska missa dina fertila dagar. Den tydliga digitala displayen visar en Clearblue-smiley när den har identifierat de bästa dagarna för dig att bli gravid, så att du vet att din kropp är redo."
    Ja men du måste ju ändå kolla skillnaden mellan betydelsen av blinkande gubbe och fast gubbe. Man är ju inte fertil fyra dagar efter att ägglossningen skett, i bästa fall ens en.
  • Solros78
    carithal skrev 2013-11-17 19:06:54 följande:

Ok, fick ju en blinkande så det är lika bra att köra på ikväll om man ska ha någon tur så det tar sig. spermier lever ju i några dagar i en.. 
    Jo ska maken vara bortrest är det ju verkligen läge att köra hårt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?