Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Får jag som vart med om två missfall äta trombon när jag blivit gravid igen, eller måste man gått en utredning??

• karro 2014

Någon som gjort en missfallsutredning någon gång pga upprepade missfall?

Ringde calanderska idag, pga jag e så orolig o om de e något fel på mig eller min sambo eftersom vi fått 2 mf/ma på raden. Visst vi kan ha haft optimal otur men ger inte med mig ändå..vill ha det bekräftat så man kan gå vidare och veta då om det är något fel eller om vi bara haft otur, pratade med en barnmorska där och förklarade situationen att vi hade kontakt med dem i januari för en fertilitetsutredning, hann att komma dit o lämna spermieprov och blodprover. Sen var ju jag spontant gravid och sen fick jag ju dessa två missfall. Så nu har vi fått en tid bokad i augusti, så får läkaren bedöma om vad vi skall göra.. Det låter ju inte helt omöjligt med tanke på att dem faktiskt bokade in en tid med läkaren + det är ju privat, och vi är ju villiga att betala..betalar flera tusentalskronor, bara så man får en bekräftelse/förklaring så man kan gå vidare (ex om man behöver hjälp utav ivf) eller dylikt! Och att man känner själv, att nu har man gjort de man kunnat göra.. Eller vad tycker ni själva??

• karro 2014
    Patricia4 skrev 2014-06-04 22:56:23 följande:
    Hej

Jag har lämnat prover sedan mitt tredje missfall. De har inte hittat nåt fel. Har varit mäkta irriterad på allmänna sjukvården och deras bemötande vid mins missfall. Deras sk utredning var ett skämt. Blodprover och ett brev hem om att alla provsvar var normala .

Nu har vi bokat tid till Carl von linne kliniken i Uppsala och det första som de gör är att kolla upp sambons spermaprov och gynundersökning på mig. Vi hoppas få svar och framförallt ser jag fram emot att träffa proffs:)
    Håller tummarna för er, inte kul o bli bemött på de viset.. Det är de som är bra om man har ekonomi som tillåter att vända sig privat!

Dem är underbara där, och traven verkligen på allvar, iallfall där vi var=)
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-06-04 23:24:03 följande:

Tror absolut dem kollar upp er om ni går privat. Om du är orolig så kolla upp dig. Dock är två i rad ganska vanligt såsom jag läst när jag googlat. Tre däremot är inte vanligt. Så jag tror det går bra nästa gång för er. Hoppas du får ditt plus snart!!
    Hoppas verkligen de.. Jo jag vet att de e vanligt, men om de nu skulle vara något fel så har man ju påskyndat det lite och ligger ett steg före:) alla behandlingar har ju sina väntetider????
  • karro 2014

Hur var eran blödning vid ert ma/mf?

Haft rätt så mycket blödningar, denna veckan har jag inte alls haft mycket bara lite lite (var även hos gyn i veckan på kontroll och kollade, fanns Pytte lite rester fanns kvar men det skulle blöda ut nu eller när mensen kommer) men sen förrgår har blödningen ökat.. Har ni vart med om de med?

• karro 2014

Har min semester som börjar om 4 veckor och den existerar inte, Insåg precis att jag längtar mer till att min blödning från mitt ma tar slut, och att mensen kommer tillbaka. Så man kan börja kämpa mot ett nytt +. Känns långt borta, Men skam för den som ger sig!!!!

• karro 2014

Idag har jag verkligen en Depp dag:(

Känns så tomt, och så ledsamt att jag inte fick behålla graviditeten:(

Och inte nog med det, alla är verkligen gravida nu.. Så jobbigt att visa sig glad fast inombords så gråter man:(

• karro 2014
    mom in the city skrev 2014-06-12 11:20:10 följande:

Du är inte ensam, känner så igen mig! smile4.gif

Känner mig väldigt skör just nu, som att jag ska börja gråta när som helst. Mycket är det nog för att jag skulle haft BF om drygt en vecka och gått på mammaledighet nu. Att jag inte ens är gravid gör så ont i hjärtat! Ser gravida och mammalediga överallt och det känns så fruktansvärt orättvist att jag också skulle varit där men att det togs ifrån mig. Om jag inte plussar snart vet jag inte hur jag ska orka, börja tänka på att ge upp men samtidigt längtar jag så mycket.
    Ja de e verkligen hemskt!

Och jobbigt om inte annat.. Hur länge har du försökt sen mf?
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-06-12 14:50:58 följande:

Efter missfallet i december (som skulle varit BF nästa vecka) blev jag faktiskt gravid direkt igen utan mens emellan men även det slutade i missfall. Efter det tog vi en paus på tre månader då jag inte orkade mer rent psykiskt, sen började vi försöka igen och nu denna ÄL blir tredje försöket.

Hur länge har ni försökt?
    Ah okej, beklagar verkligen. Vet exakt hur du känner dig!

Var med om samma händelse som du, först gravid-missfall, blev gravid utan någon mens i mellan-missfall igen:( !!

Min blödning är snart över, blött i 5 veckor.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?