Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-01-06 11:16:19 följande:
    Hej!

En nidblödning är en liten blödning som uppstår i samband med att det befruktade ägget fäster i livmodern. Om man får en nidblödning inträffar det oftast ca. 7 dagar efter befruktning. (källa. http://www.kdapotek.se/Radgivning/barnklubb/Gravidkalender/Vecka-1/

Jag håller tummarna för att det var en nidblödning :)
    Det håller vi tummarna för:)!!
  • Blåsippan84
    Tinnis skrev 2014-01-06 19:51:16 följande:

Tog idag första graviditetstestet som har visat negativt sedan skrapningen.  Nu hoppas jag bara på det äkta plusset snart :) Fast först ska jag sluta blöda. 

Skönt:). Jag kände sådan befrielse när gravtestet var neg. Nästan då jag kände mig redo att gå vidare. Nu väntar jag in äl nästa helg/början av nästa v.
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-07 10:14:45 följande:
    Kom samma igår kväll och även i morse. Lite rosa på pappret :(

Känns som att det är mensen som är på G. Testar ff negativt samt och har jag inga andra känningar på att jag skulle vara gravid ..

Jäkla skit.
    När har du BIM? Håller timmarna!!
  • Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-09 10:42:03 följande:

Tror jag ev plussade i morse. Vågar inte tro för mkt då det va så svagt så jag knappt såg det själv.

Nu äre bara att hålla tummqr och tår!

Hur vanligt är det med svaga streck som är fel? Bim-2 idag. Vet inte om jag ska köpa digitalt och testa ikväll igen eller vänta tills imorgon eller BIM... :/

Åhh. Håller tummarna. Borde ju vara plus då:). Men håller tummarna som sagt. Uppdatera oss:)!!
  • Blåsippan84

Tycker jag ser ett streck. Kan väl ej bli streck om man inte plussar:)? Men svagt som sagt. Kört tror/hoppas jag inte.

• Blåsippan84
    Bambi32 skrev 2014-01-10 10:04:56 följande:

Hej! Jag är ny här så minns inte din historia men det du skriver låter ju hemskt ; ( jag våndas om jagvdka berätra nått för nån på jobbet. Åkte till läkarbesök i onsdags och därefter sjuk. Fått sms att två (De närmaste kollegorna) tänker på mig är oroliga och stt de finns där om jag vill berätta/när jsg vill berätta. Jag känner att jag nog vill berätta för dem..men vill absolut inte att det ska spridas. Vet somsagt 2 som haft missfall på jobbet och varit öppna med det men bägge har barn innan..jag tror det är lättare att berätta då. Man har iaf redan 1 + att man hsr bevis på att man uppenbarligenakan gå hela vägen. Om jag berättar för många vet folk att jag försöker (intr så långsökt då jag är i rätt ålder, köpt hus bil osv) men kan ju bli eb stress med det oxå. .om jag blir gravid igen lär de fatta fort då jag dricker mindre kaffe osv.. Åå svår balansgång om man ska va superhemlig eller berätta för några. .

Gick och funderade mkt på detta att säga till jobbet eller ej. Jobbar som ssk med bara kvinnor. Och det snackas massor om någon är sjuk. Min "närmsta" är jätte go men snackar nog egentligen mest på jobbet. Funderade på vad jag skulle säga till henne när jag kom tillbaka från 4 dagars sjukskrivning. Chefen visste om läget. Fick sen feber å akuten trodde jag hade fått infektion. Blev därför sjukskriven 4 dagar till. Bad då chefen berätta.

När jag skulle till jobbet kändes det jobbigt. Men alla var gulliga och kramade om. Sen var det oerhört skönt att jul kom så alla fick annat att tänka på. Så nu efter jul känns det bra att alla vet. Annars hade jag gått å mått dåligt för jag tror de flesta hade vetat men inte vetat vilka som visste. Detta "säg det inte till någon annan" funkar ej på mitt jobb:/, trots att vi borde vara duktiga med tystnadsplikt;). Fruntimmer;)
  • Blåsippan84

Måste själv skriva av mig lite. Tror jag borde få äl i dagarna mån/tis och känner så jävla press.

Maken jobbar i Sthlm, hemma på helgerna och innan mf var äl mitt i v. Lyckades ändå bli gravida trots sex helgen innan och efter äl. Men slutade i mf. Från början tänkte vi nog att vi skulle plussa i julhelgen då äl var vid nyår å han hemma, men det blev istället direkt men med mf i v7.

Nu som sagt tror jag att jag borde få äl i början av v å maken är i stan mån-ons pga möten. Så nu känner jag sån jäkla press. Vi kommer ej kunna pricka in äl annars förrän till sommaren:(.

Har börjat bli arg på mig själv för att vi inte försökt skaffa tidigare (sonen är nu 4,5 år) men jag kände mig ej redo (maken pluggade å jag har egentligen haft järnbrist anemi i 2 år , så inte konstigt att jag ej orkat med vardagen med hb på 80-90, men nu mår jag bra). Känner så när jag ser "alla andra" med två barn eller med magen i vädret. Kanske kommer ta jätte lång tid för oss:(?

Nu har jag bunkrat upp med äl test, stickor och digetalt;). När ska man testa? Kommer bli jätte ledsen om vi ej plussar nu å samtidigt känner jag sån press så bara kanske därför kommer det gå åt fanders;).

Usch mår inget bra när detta ältar i huvudet

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-01-10 13:53:32 följande:
    Du är inte ensam. Här har du en till , bruna flytningar och ont i magen. 7+0 idag. Orkar inte en gång till. Har en läkartid på tisdag för jag tror att jag har bakteriell vaginos eller svampinfektion. Men är så ledsen och orolig. Miste ju min mars och juli bebis också. Ska man behöva mista denna med??? Tack o lov inget blod än och magondan kan bero på förstoppning. Men när man har fått flera missfall så känns det som det är kört på en gång... Och på råga av allt ska jag jobba hela helgen och vill bara gråta :((

Lycka till! Kram
    Kram!!
  • Blåsippan84

En fråga. Börjat äl testa mig. Lite så där små hysteriskt;). Tig mitt första digitala äl test. Stänger den av sig själv eller ska jag trycka av den? Gick ju inte att trycka av det till slut slocknade det. Har det gått sönder nu eller är det så det ska funka:)?

• Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2014-01-11 07:49:42 följande:

Nu är det ju ingen tvekan om att det är ett plus. Men i morse när jag torkade mig kom det lite blod :( kanske kommer mensen ändå?

Men har även läst att det är vanligt att blöda lite på BiM men har inga bra erfarenheter av blod nu eftersom senaste slutade med MA :(

phpDPKM2l70153.jpg

Grattis:)!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?