• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR: Med CBs digitala ÄL-tester kan du använda morgonurin : )

• F89

Kuben: På de som jag har använt tidigare så har det stått i instruktionen att man ska testa mellan 10-20 eftersom LH-hormonet utsöndras då. På CB som jag har nu så står det att man kan testa när som helst på dygnet och att många kvinnor föredrar att testa direkt på morgonen. Vet inte riktigt hur det går ihop men jag hoppas att CB verkligen fungerar på morgonurin för jag har vårt att hålla mig så länge under dagen.

• F89
    SaandraR skrev 2013-10-21 10:41:33 följande:
    Äntligen :D visst är strecken lika starka?
    Ja det tycker jag! Grattis! : )

Hur lång tid har det gått sen din skrapning nu? 
  • F89

SaandraR: Ja, för 14 dagar sedan. Tiden kryper fram..

• F89
    SaandraR skrev 2013-10-21 11:44:14 följande:
    Ja den gör ju de.. Hoppas du testar negativt snart! Jag gjorde det två veckor efter skrapningen..

Då håller jag tummarna för att det är negativt imorgon bitti : ) Orkade inte testa idag men igår var det fortfarande svagt, svagt positivt.

Har börjat testa med ÄL-testen eftersom att de är negativa (var rädd annars att det graviditetshormon som är kvar påverkar resultatet men det verkar det inte göra) eftersom jag är lite rädd för att missa ÄL nu när man inte vet hur ens cykel är..  
  • F89
    Camilla040609 skrev 2013-10-22 14:06:10 följande:
    Jag hoppar in här med mitt första missfall, pågående just nu. Jag var in 4 Oktober och gjorde ett VUL för jag haft lite oroligt ont i magen i ett par dagar. Fick då se något suddigt utan hjärtaktivitet, åkte in en vecka senare (10/10) och gjorde nytt VUL och samma sak då något otydligt utan hjärtaktivitet men den hade vuxit med en veckas storlek. Togs blodprov för att kolla graviditetshormonet.

Fick vänta till idag för att göra nytt VUL och nytt blodprov och de visade något suddigt som minskat sen första mätningen och fortfarande ingen hjärtaktivitet. Samt att blodprovet på hormonet sjunkit från 12500 till 4000. Så imorgon klockan 8:30 ska jag vara på KK för att göra skrapning under narkos!!

Har sedan tidigare tre underbara barn födda -04, -06 och -09. Har aldrig haft missfall tidigare men känner mig lugn över beskedet då de aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var ett ofosterlig graviditet.

Får jag fråga hur du menar med det sista. Att du är lugn över att det aldrig var något foster som vuxit i min mage utan detta var en ofosterlig graviditet?

Jag har funderat en del på det där. Fick konstaterat MA i slutet av september men den första BM jag träffade sa att MA och ofostrig graviditet bara är två olika namn på samma sak? Kan någon hjälpa mig? Man såg ju aldrig ett foster hos mig utan hinnsäcken var tom så när som på något som hade kunnat bli ett foster. 
  • F89

Camilla040609: Ah, då förstår jag : )

Mommy1986: En till galning här.. Väntar också på ÄL och ältar missfallet. Tvära kast mellan hopp och förtvivlan. Idag var jag dock glad för något märkligt. Blev helt vansinnig på en kollega idag (inte så att jag fick ett utbrott så hon märkte det men inombords planerade jag mord i princip). Har inte känts sån "hormonilska" sen innan jag blev gravid och tänkte att nu jävlar händer det nog grejer snart : )

• F89

Sorg13: Det är ju lite svårt att veta när ÄL tänker dyka upp. Jag fick info om att mensen bör komma 4-6 veckor efter min skrapning och det ger ju ett långt möjligt spann för ÄL så jag gjorde så att jag låtsades att min cykel är som innan och köpte många tester och började testa 11 dagar efter skrapningen. Många test blir det men jag gillar att ta ett test varje dag för det ger mig liksom hopp och jag tänker att det hellre får lov att svida lite ekonomiskt än att jag missar ÄL.

Sen ska vi (förutsatt att det inte känns som ett tvång) försöka ha sex varannan dag för att försöka pricka in ÄL när den behagar dyka upp : )

• F89

Sephrenia: Välkommen till gruppen även om jag inte önskar någon att behöva tillhöra den.

• F89

16 dagar efter skrapning = fortfarande positivt graviditetstest.
    Jag vill bara att kroppen ska ge en OK-stämpel så jag vet att jag har möjlighet att bli gravid igen. 

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?