• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Anonym (tomt..) skrev 2013-11-11 18:53:58 följande:

Hoppar in här. Fick mf i fredags och var på vul idag och fick konstaterat att allt redan är ute. Fanns inga spår kvar av någon graviditet. Har troligen hänt väldigt tidigt redan vecka 4-5 (borde varit i vecka 8 nu). Känns tomt och konstigt. Inte haft ont alls varken i mage eller rygg.
    Vill försöka igen ganska fort eftersom vi var så glada över att sonen skulle få ett syskon.

Välkomnar men beklagar.
  • sowe81
    0fia skrev 2013-11-11 22:45:13 följande:

Sowe81 - Tyckte jag hade äl-flytningar häromdagen men tempen sjönk. Skönt att veta att det inte var äl eftersom jag fortfarande (!) har bruna flytningar smile4.gif . Tror man kan ha äl ganska snabbt och trots pos gravtest. Frågade BM (här på familjeliv) men fick aldrig något svar....

Jag hoppas det är så, isf borde jag få mens om en vecka. Hoppas hoppas!!!!!
  • sowe81
    Fiiaa skrev 2013-11-12 19:09:42 följande:

Jag har inte heller fått igpng mensen efter MA, blödde ut grav den 22/10! Man kan få äl fast man har lite spottings å så.

Jag hade molvärk å äl flytningar i helgen, men hade inga test hemma så vet inte säkert, men va lika iaf!! Så nu hoppas jag mensen är här i slutet på nov. Så man kan få försöka igen

Vet du om man kan ha äl fast man fortfarande får svagt streck på gravtest?
  • sowe81
    Camilla040609 skrev 2013-11-12 21:04:14 följande:
    Mitt MF/MA konstaterades två dagar före dig och jag gjorde skrapning den 23/10 och min mens har heller inte kommit igång. Har just haft ÄL. nu i dagarna. Vi får hoppas att kroppen kommer igång som den var innan så man kan hålla mer koll på dagarna.
    Jag är också nästan exakt på samma dagar, ma konstaterades 21/10 o skrapades 24/10. Har inte sett någon tillstymmelse till äl enligt tester, men hade äl-flytningar precis när jag slutat blöda, kring den 4-5/11, om det stämmer borde mensen komma om en vecka typ. Vill bara komma igång!!!!
  • sowe81

Ofia - blev inget mys för oss då när ja precis slutat blöda så nu vill jag bara att det ska bli typ torsdag nästa vecka så jag märker om mensen kommer.

Men om du hade äl igår o mös i lördags kan det ju fortfarande ta sig, spermierna kan ju leva i en vecka, så håll hoppet uppe. O även om man är trött när man jobbar så får du nog lite ork till mys, men jag förstår dig ibland känns det bara hopplöst

• sowe81

Blodblandad flytning nu på kvällen. Hoppas hoppas det är mensen som är på gång! Dag 21 sen skrapningen, men dag 25-26 sen jag började blöda innan vi upptäckte ma.

• sowe81
    Cayenna skrev 2013-11-13 19:58:17 följande:

Jag är på dag 16 efter skrapningen....inga tecken alls på att äl är på g! Brukar märka tecken ca 1 vecka innan vilket betyder att jag tidigast får dag 24. Den här eviga väntan! Är det värre att vänta på bim sen?? smile2.gif

Jag tror det, eftersom man väntar på nåt man inte vet när det kommer, bim har man ju iaf nåt att räkna ner till.
  • sowe81

Fick mensen idag, underbart. Tillbaka på banan 22 dagar sen skrapning.

Nu blir det mys nästa helg och hoppas det tar sig annars blir nästa äl vid jul, trist när man har besök eller är bortrest. Bara att köra hårt nu vid första tillfället!!!

• sowe81
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:32:08 följande:

Tog precis gravtest CB på BM-1!!!

Åh grattis! Underbart!!!!!
  • sowe81
    Cayenna skrev 2013-11-14 19:42:24 följande:

Fort det gick för dig att komma i fas. Brukar du ha korta cykler? Lyllos dig i sådana fall. Inte så roligt med långa, när man vill bli gravid. Lång seg väntan!!
    Ja det gick verkligen fort. Det tog 25-26 dagar om man räknar från den dagen jag började se blod men det tog ju några dagar innan vi upptäckte ma.

Jag brukar ha tidig äl, typ dag 11-12, o typ 29 dagars cykel så inte så korta. Men det får ju gärna vara korta när man ska försöka bli gravid
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?