• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tack tjejer! Jag vet att det är ett lyxproblem jämfört med hur hösten och vintern har varit.

Hur är det med er alla? Är ni nära ÄL? BIM?

• F89
    Tess1984 skrev 2014-02-20 18:17:21 följande:
    Hej =)

Jag är nära BIM, 1 - 2 dagar...jag har enorm svullna och ömma bröst, har även lite illamående.. hoppas på PLUS!!
    När vågar man ta gravtest? Jag tänkte vänta ett par dagar till om inte mensen kommer.
    Kramar 
    Jag gjorde ett positivt test på BIM -2 (ÄL+12). Vad jag förstår så ska man kunna få ett tillförlitligt resultat då med flera test.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-20 19:23:36 följande:

Vet känslan..när jag va gravid skulle jag haft vul 8+0 men hon va sjuk så jag fick vänta ytterligare en vecka. Kändes som en evighet men tror att allt kommer gå bra för dig denna gång! Längtar tills jag också får en ny chans.
    Tack!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-20 21:23:53 följande:

Idag var vi på möte för IVF, hade hoppats på att få börja på denna

Mens som ska komma i slutet av februari, men icke, blir möjligtvis slutet av mars. Känns väldigt läskigt och det var så sjukt många moment! Nässpray i en-två veckor och sedan sprutor 10-14 dagar. Sedan ägglossningsspruta och äggplock och sen hoppas dom får ut bra och dugliga ägg.

Förstår att det känns läskigt! Skönt att ni är igång och att ni vet vad som gäller så ni kan börja förbereda er för när det är dags! Så om ni börjar i slutet av mars, då är det med nässpray ni börjar!? Vilken dag i cykeln börjar man då?
  • F89
    Cayenna skrev 2014-02-21 08:24:56 följande:

Fatta hur mycket som ska klaffa för att det ska bli barn...helt otroligt att man lyckas göra ett mirakel.

Jag vet! Jag har precis sett The Great Sperm Race nu på morgonen. Helt otroligt!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-21 10:06:33 följande:

Japp nässpray börjar vi med. Tror det var en veckan innan beräknad mens jag skulle börja med den, och sen på mensdag 2-3 ska jag börja med sprutor och dom ska jag ta i 1-2 veckor beroende på hur kroppen svarar, och då ska kag halvera nässprayen. Sen ägglossningsspruta och sen äggplock. Kommer få mycket frånvaro, men chefen ska kolla upp om jag får slippa karens och kanske få gå på arbetstid. Hon skulle även kolla om företaget kunde hjälpa till med bruttoavdrag. Hon trodde inte det, men hon ville iaf kolla.
    Härligt med en så förstående chef! : )
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-22 07:39:54 följande:

Åh blir galen..

Haft två dagar med äl flytningar nu så tänkte att jag kunde få fast gubbe idag..men icke! Med den nya behållaren så blinka den och med den gamla rund ring :/ temphöjning på 0.2 grader. .förvirrad!

Det låter konstigt. Hur många dagar har den blinkat nu? Vilken dag i cykeln är du på?
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-23 10:34:02 följande:

Yes! Efter 9 dagars blinkande gubbe kom äntligen den fasta! Tog även en vanlig äl sticka som var positiv :)

Hurra! Äntligen! : D Lycka till nu!!!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-02-23 14:48:03 följande:
    Jag är också jätteförvirrad över min äl. Är på dag åtta idag. Haft ont i äggstockarna sen dag fem och hade massa flytningar i torsdags och fredags men inget utslag på ältesterna. Borde ha äl typ dag 11-11.
    Hur var det efter ditt förra mf? Efter mitt så tycker jag att jag hade gravid/ÄL-flytningar i flera månader samt att jag ofta (kanske varannan dag) var öm över höger äggstock!
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-23 18:50:26 följande:
    Jag tycker att min ägglossning, eller åtminstone symptomen, efter missfallet har varit lite koko. Har känningar i äggstockarna samt flytningar lite då och då.
    Vilken dag i cykeln är du på?

Det måste vara fest i Kanada idag? Vilken match! Synd att de spelade mot just Sverige så man inte riktigt kunde njuta av deras fantastiska spel : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?