• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

annajenni skrev 2014-02-17 23:48:20 följande:

Seriöst, jag är såå trött på att aldrig lyckas...jag har mens men 29-30 dagars mellanrum, frisk, gör inget konstigt med min kropp, 75 kilo till 171 cm, tränar bandy, dricker ett glas vin ibland ifs kaffeälskare men för övrigt väldigt normal tjej. Why? Why? Varför får jag aldrig det där plusset som håller? Jag har pos på ältest varje månad och vi har visserligen haft missfall men alltså varför hände inget? INGET! 2 plus som inte blivit bebis på över 5 år, kollat allt och inget är fel....UFF

När du säger att ni har kollat allt , betyder det att ni har gjort en infertilitetsutredning? För jag tänker att då kan man väl få hjälp till slut?
  • F89
    Ninja85 skrev 2014-02-17 23:06:11 följande:

Fick ma i v 14 i början på september 2013. Sedan väntade vi och när vi försökte igen nu i januari lyckades vi direkt..men det slutade med mf idag =( v 7+1 igår och jag började blöda på kvällen, fick lindrig mensvärk som höll i sig till på morgonen, då låg fosterblåsan i bindan =/
    Åkte för säkerhets skull till akuten för att bekräfta. De rekommenderade mig att vänta 3 menstruationer innan vi försöker igen..det vill jag INTE den här gången..jag vill försöka direkt, är det något alls som tyder på att det är nån fara att göra det?

En av läkarna som jag var hos i samband med mitt MA i höstas har forskat om missfall i hela sin karriär och hon sa att det enda som skulle kunna göra att man har större chans att få missfall igen efter ett missfall är om man inte är helt säker på att allt är ute, det är ju enkelt att säkerställa med hjälp av VUL. Hon sa att det räcker med någon ytte, pytte lite som kan förstöra den nya graviditeten.
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-17 21:07:49 följande:

Mimmih: ja precis, jag tror att jag hade tänkt annorlunda om jag var längre gången.. Men de är en sak jag går runt o funderar över... Har beslutsångest om jag skall börja med äl test eller inte. för om jag tar testerna är det ju garanterat att man stressar, och de är ju oftast då det inte vill ge med sig! Samtidigt som jag vill ha koll med tanke på att min sambo endast är hemma 3 dagar i veckan...

Om du vet med dig att du blir stressad av ÄL test så kanske du ska testa utan och försöka hitta andra signaler från kroppen om att ÄL är på G? Personligen blir jag väldigt stressad av att inte använda ÄL-tester.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-18 09:34:33 följande:

Det är inte alla som får dip innan äl så om den har gått upp med 0.3 grader och håller sig så(eller ökar ytterligare) så har du haft äl:)
    Hur går det för dig Sandra? Blinkar gubben fortfarande?
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-18 10:21:29 följande:

F89: ja precis, samtidigt blir jag ju stressad av att inte ta äl tester..men men får väl känna efter nu i dagarna hur jag känner.. Hur går d för dig??

Det går förvånansvärt bra att ignorera tycker jag. VUL borde bli om drygt 2 veckor, känna kan jag göra efter det.

Jag ser det som att jag har fått en chans till ny graviditet och oavsett hur det går så är jag väldigt tacksam för det : D
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-18 12:18:23 följande:

Japp dag 5..beställt en till förpackning nu då jag bara har tre test kvar. Tog en vanlig äl sticka med o den blev nästan positiv. .
    Men om jag har exakt lika lång cykel som förra månaden så har jag som sagt inte äl förräns nästa vecka men det kan man ju inte veta med oregelbunden.

Hoppas gubben skärper sig och blir fast snart! : )
  • F89
    dreams85 skrev 2014-02-18 11:27:13 följande:
    Usch, deppkänslor idag!

Gick upp med lite saker till vindsförrådet och såg alla bebisgrejer som står där och blev bara så himla nere.

Babysitter, babygym, liggdel till vagnen och alla lådor med kläder, allt som vi sparat i väntan på ett litet syskon. Skulle ju komma ett i juni om allt gått bra första gången, eller i september om det gått bra andra, men nu är man är inte alls gravid och ett lillasyskon känns väldigt avlägset. Kommer nog dra mig för att gå upp på vinden, det blir bara en påminnelse om hur mycket man längtar. Nu känns det så surt att alla grejer står och tar plats och samlar damm och man vet inte ens om man någonsin får använda dem igen.
    Kram!
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-18 15:52:55 följande:

Vi fick tid för IVF samtal 18 mars och tänkte att vi inte skulle hinna börja förrän till april då. Men nu fick vi en ny tid på torsdag istället! Så skönt att det äntligen händer något, är så trött på att vänta!

Fantastiskt! Jag håller tummarna! Vad blir nästa steg nu?
  • F89
    Ninja85 skrev 2014-02-18 22:43:14 följande:
    Tack snälla för ditt svar!! Skulle det rent teoretiskt kunnat ha funnits rester kvar från min förra graviditet som förstörde denna? Fick ju ma i v 14 i början på september, blödde i en månad efteråt, fick komma in igen och då fanns det massa rester kvar så de gjorde en skrapning, borde ha varit i början på oktober då. Efter det hade jag mens tre gånger innan jag blev gravid, gick 30-31 dagar emellan varje mens (normal har jag alltid haft 28 dagar emellan innan jag fick första barnet för två år sedan, men det kan väl ändras?)

Iaf, efter skrapningen fick jag aldrig göra nån mer koll utan de sa bara att det blir nästan alltid bra efter skrapning...

Jag fick remiss nu till att lämna blodprov om 2 v för att kolla om några hormoner finns kvar. Borde jag göra ett vul för säkerhets skull?
    Jag vet faktiskt inte. Där jag gjorde skrapningen (östra i Göteborg) så gör de alltid VUL när skrapningen är färdig medan man fortfarande är sövd.

Jag hade sett till att få göra VUL, även om jag hade behövt göra det privat. Det var en av de största anledningarna till att jag valde skrapning, att jag skulle vara helt säker på att allt var ute. Dock vet jag inte om sjukvården håller med eftersom jag tycker att många här inne har fått rådet att vänta x antal mens pga psykiska orsaker istället för fysiska.

Det är lite lurigt det där. Den diskussionen, om hur länge man ska vänta, fick mig att tro att alla var superfertila efter missfall och att det typ handlade om att försöka att undvika att bli med barn i början. Du kan ju tänka dig min besvikelse när vi försökte direkt och det inte tog sig på första, andra eller tredje försöket.
  • F89

Efter en fin stegring av hcg så ringde jag BM idag för att boka tid så jag kan få reda på om det finns något i magen. Till min besvikelse ville de inte ta emot mig i 7+0 utan först 7+5. Det känns som en evighet dit : (

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?