Ninja85 skrev 2014-02-18 22:43:14 följande:
Tack snälla för ditt svar!! Skulle det rent teoretiskt kunnat ha funnits rester kvar från min förra graviditet som förstörde denna? Fick ju ma i v 14 i början på september, blödde i en månad efteråt, fick komma in igen och då fanns det massa rester kvar så de gjorde en skrapning, borde ha varit i början på oktober då. Efter det hade jag mens tre gånger innan jag blev gravid, gick 30-31 dagar emellan varje mens (normal har jag alltid haft 28 dagar emellan innan jag fick första barnet för två år sedan, men det kan väl ändras?)
Iaf, efter skrapningen fick jag aldrig göra nån mer koll utan de sa bara att det blir nästan alltid bra efter skrapning...
Jag fick remiss nu till att lämna blodprov om 2 v för att kolla om några hormoner finns kvar. Borde jag göra ett vul för säkerhets skull?
Jag vet faktiskt inte. Där jag gjorde skrapningen (östra i Göteborg) så gör de alltid VUL när skrapningen är färdig medan man fortfarande är sövd.
Jag hade sett till att få göra VUL, även om jag hade behövt göra det privat. Det var en av de största anledningarna till att jag valde skrapning, att jag skulle vara helt säker på att allt var ute. Dock vet jag inte om sjukvården håller med eftersom jag tycker att många här inne har fått rådet att vänta x antal mens pga psykiska orsaker istället för fysiska.
Det är lite lurigt det där. Den diskussionen, om hur länge man ska vänta, fick mig att tro att alla var superfertila efter missfall och att det typ handlade om att försöka att undvika att bli med barn i början. Du kan ju tänka dig min besvikelse när vi försökte direkt och det inte tog sig på första, andra eller tredje försöket.