• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-02-16 19:45:55 följande:
    Okej då? smile1.gif Så himla roligt att du har plussat! Kommer inte ihåg vad du skrev om VUL, ska du gå i vecka 8 eller vad har du tänkt dig?
    Precis! 7 + 0 tänkte jag, om jag klarar mig dit.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-16 20:03:30 följande:

Nej läste i den tråden här på familjeliv och i snitt verka dom flesta ha 4-5 dagar med blinkade gubbe. Så reklamen stämmer ju verkligen inte. .
    Låter ju sjukt ovärt pengarna!
  • F89
    Cayenna skrev 2014-02-16 20:28:10 följande:

Och jag som gillar dem och kan inte tänka mig att gå tillbaka till dem rosa cb nu. smile1.gif Jag gillar den blinkande gubben, jag blir glad av att se att det händer något i kroppen. smile1.gif Jag har olika många dagar med blinkning. Förra mån bara en dag, månaden innan fyra dagar. Den här månaden har jag hittills tre dagar, får se hur det ser ut imorn...gissar på fast. smile1.gif
    Jag håller tummarna för fast :)
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-17 00:10:37 följande:

43 dagar va den sist..allt tar bara ännu längre tid men inte mycket o göra. Hoppas det är på gång nu snart iaf:)
    När jag ringde VC nu senaste cykeln för att få hjälp eftersom att min cykel var oregelbunden och det inte var någon ordning på nånting då sa kvinnan jag pratade med i tidsbokningen att man kan få recept utskrivet för att få regelbunden cykel.

Nu gick jag ju aldrig dit utan bokade privat gyn istället men det kanske är värt att kolla ur för dig om det fortsätter? Eller on hälsokosten har någon dunderkur?
  • F89
    Karro2014 skrev 2014-02-17 05:11:34 följande:

Ja precis:)) Hur länge hade ni blödningar efter mf, Ma?

Jag blödde mycket de första dagarna efter min skrapning, sen hade jag ett par mindre blödningar någon gång under dagarna efter det. Jag tror det tog en vecka ungefär innan jag var helt blödningsfri.
  • F89
    Viljan finns skrev 2014-02-17 05:48:27 följande:

Jag har varit borta härifrån ett tag. Först för att kunna fokusera på mig själv o för att må bra o sen för att jag helt enkelt mådde dåligt.... Men nu har jag ju anledningen att skriva! Ingen aning hur det här gick till men enligt stickan imorse är jag gravid! Vi som bara fick till det en gång vid äl o jag som mer lr mindre förlikat mig med tanken att det kommer ta 1, 5 år igen. Vad händer??? Så nu är det jag som ringer gyn för att snarast få komma dit så de kan ha koll på mitt tsh-värde. Är ganska stressad o enda anledningen att jag faktiskt kollade idag var ju för att de jobbar så att de kan behandla mig.... Så det kan bli.

Underbara nyheter!! Grattis!! : D
  • F89
    Viljan finns skrev 2014-02-17 07:50:07 följande:

Tack! :) Har inte ens berättat för sambon än - han sover, haha!

Jag tror inte han skulle han något emot att väckas av sånna här bra nyheter! : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-02-17 08:53:29 följande:

Och idag fick jag fast glad gubbe efter tre dagars blinkande gubbe smile1.gif

Hurra! Lycka till : )
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-17 09:00:07 följande:

Recept ifrån vårdcentralen eller vad menar du? Vet ju att man kan få det av gyn men jag fick ju som sagt inte ens komma på undersökning. Jag äter munkpeppar men det verkar inte som att det fungerar tyvärr.
    Ja, så förstod jag det.

De bokade ju tid till en allmänläkare till mig och jag ifrågasatte det eftersom jag ville till gyn. Då sa kvinnan att läkaren kan hjälpa till med recept för att få en mer regelbunden cykel. Nu gick jag ju aldrig dit utan vände mig privat till gyn.
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2014-02-17 13:13:10 följande:

Grattis Viljan!!

Här har vi fått en glad nyhet maken har fått jobb i stan. Så då ska det väl bli lättare att pricka in äl;)

Åh vad skönt för er allihopa! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?