• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-02-14 10:21:10 följande:

Har testat olika tider och kommit fram till att runt tolv är bäst. Men idag blinkade iaf gubben så förhoppningsvis är det på gång smile1.gif
    Härligt! : D
  • F89
    Helenasojörgens skrev 2014-02-14 09:46:37 följande:

ni som testar med äl stickor typ varje dag, vart köper ni era? tycker d blir dyrt.. har beställt nu ett pack med 21st äl test o 10st grav stickor. typ 200kr.

Jag brukar köpa CB digital (de rosa) från billigatester.se

Det kostar såklart en del men som solros78 skrev en annan dag så betalar jag gärna lite mer för den tydligheten som de testerna ger!
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2014-02-14 13:02:29 följande:

Såg att många testat clearblue rosa äl test. Jag körde sist med de lila, men trots vi sexade till det dagarna innan å på äl så blev det inget. Skulle väl ändå inte blivit någon bebis men undrar om det är stor skillnad på dem?

Jag använder CB digital ÄL (de rosa) för att de säger till när man verkligen har ÄL, man slipper tolka stickor.

Fördelen med de nya lila är ju att de ska säga till ett par dagar INNAN själva ÄL också och detta ska kunna öka ens chanser då så det finns spermier som väntar när ÄL väl sker.

För min del så har jag aldrig köpt de lila eftersom jag är väldigt nöjd med de rosa och för att vi försöker ha sex minst varannan dag innan ÄL ändå så ytterligare en "varningssmiley" känner jag inget behov av.
  • F89
    SaandraR skrev 2014-02-14 15:54:15 följande:

En fråga..jag nu då som har de nya cb testen..när det slår om från hög till max, är det äl den dagen eller är det som vanliga test att äl sker nåt dygn efter? Tänkte bara eftersom den varnar ett par dagar innan med den blinkande gubben

Som jag har förstått det så är den fasta gubben på de lila samma som gubben på de rosa men de borde stå i bruksanvisningen?
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-14 17:50:10 följande:

Nu är jag arg! Två dagar i rad har jag testat med äl-stickor utan att få någon referenslinje. Lila CB. Jag använde dom innan graviditeten utan problem. Igår tror jag att jag kan ha kissat för länge på stickan men idag var jag noga med att räkna sekunderna. Vad gör jag för fel? Så störigt!

Vadå referenslinje? Menar du när du tar ut Stickan ur behållaren igen?

Jag samlar alltid upp urinen först, har sjukt svårt att pricka annars : )
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-14 17:57:51 följande:
    Det står att det ska dyka upp en referenslinje, men det är alldeles tomt i fönstret! Eller gör jag fel? Ska jag ta ut stickan ur hylsan innan jag kollar resultatet? Känner mig rent dum i huvvet nu. Är de kanske annorlunda här i Kanada? Nä? det måste vara samma överallt.
    På mina rosa CB digital så stoppar man in stickan i behållaren först, då kommer en liten symbol upp i fönstret (ser ut som en liten sticka/penna högst upp i ena hörnet). Doppar ner stickans ände i urin tills den börjar blinka. Lägger testet på ett plant underlag och väntar tills jag antingen får en tom, rund ring eller en smiley.

När resultatet visats i fönstret ska man mata ut stickan, om man vill kan man då roa sig med att kolla streck (men det står i innehållsförteckningen att man inte ska försöka tyda dom).
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-14 18:26:21 följande:
    Jag har kanske gjort hel fel! Då blir jag ännu argare, om jag har bommat två dagar av ren dumhet. Man kan ju undra hur jag lyckades innan graviditeten! :) Bra tips, jag ska också börja samla urin. Lättare både att få rätt mängd och rätt tid på det sättet.
    Fast samtidigt så har ju du dom lila och jag använder dom rosa så det kanske är skillnad? På de rosa ska man också "klicka" i Stickan i behållaren, det missade jag i början...
  • F89
    mimmih skrev 2014-02-14 19:09:24 följande:
    Nä, ingenting! Men det är inte de digitala utan manuellt. Man får inga gubbar utan bara blå linjer. Vad jag förstår ska man få ett blått streck om testet fungerat och det andra blå strecket är för att se om man har ägglossning. De är lila här men det är kanske andra färger hemma? I vilket fall som helst blir det nog digitalt nästa månad!
    Tack.
    Ah. Men det är inte CBs digitala lila vi pratar om alltså?
  • F89
    Solros78 skrev 2014-02-14 20:24:24 följande:
    Vad är referenslinje?

Jag kissar i mugg, förstår inte hur man gör för att pricka annars...
    Referenslinje måste ju vara kontrollstreck?
  • F89
    Tinnis skrev 2014-02-14 23:52:50 följande:
    Det känns faktiskt bättre redan. Innan kändes det som att jag var i limbo. Jag var inte gravid och det kändes samtidigt som att jag inte var någonstans i någon cykel heller. Det känns lite som att när mensen började, så avslutades missfallet, nu kan vi försöka igen. 
    Jag kände precis likadant när min första mens kom! Att man då helt plötsligt är någonstans i en cykel igen och inte helt borta i limboland : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?