• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-02-06 09:34:16 följande:

Har nu pratat ihop mig med sambon om nyheterna om att vi bara har två försök kvar. Vi har kommit fram till att vi ska gå över på IVF. Så jag har bokat telefonmötet med läkaren nästa vecka för att höra mig för. Känns lite jobbigt, men jag hoppas detta ska funka.

Fram tills dess ska jag försöka satsa på att gå ner så mycket som möjligt i vikt.

Får jag vara nyfiken och fråga varför ni går över till IVF nu när ni har två försök med insemination kvar?
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-06 10:36:11 följande:

Vi har inte två försök med insemination kvar, vi har två försök kvar punkt. Alltså vad vi än väljer har vi bara två ggr kvar. Därför går vi över på ivf för det är högre chans att lyckas.

Ah! Då förstår jag! : (

Men det låter helt vansinnigt. Så om det inte skulle ta sig på resterande två försök, så blir det inget mer? Oavsett vad ni betalar?
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-06 11:03:49 följande:

Nej precis, man får 6 försök och sen får man inget mer trots att man betalat. Går inte det här får vi åka till Danmark, men vi vill ju helst att barnen ska ha samma donator. Men går det inte så kan man inte göra så mycket åt det.

Mest är jag arg för att dom inte sagt något om begränsat antal försök förrän nu när vi bara har två kvar. Tycker det är klantigt och nonchalant.
    Det låter som att det inte har skötts snyggt och jag tycker det låter idiotiskt att det finns begränsat antal försök. Jag förstår att du är arg.
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-02-06 14:17:01 följande:

Hade vi vetat om det hade vi varit berädda och vi hade börjat med ivf direkt efter missfallet i november istället för att ha gjort den sista inseminationen för 10 tusen. Men när vi pratade med dom då sa dom "nej finns ingen anledning att gå över på ivf, du kan ju bli gravid såhär så fortsätt med det!"

För att nästa gång säga att vi borde ta ivf.

Jättedåligt verkligen! Och man kan inte försöka få en extra, gratis, insättning eller någon annan "kompensation" för deras felaktiga info?
  • F89
    Cayenna skrev 2014-02-06 19:12:12 följande:

Någon som gjort test och fått svar på sköldkörteln? Hur lång tid tog det? Jag har bokat tid nu men funderade på om provet tar månader...

Jag fick svar efter 3 arbetsdagar ; )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-02-06 19:39:25 följande:

F89, okey tack, gick snabbt då. Fick du värdena i siffror?

Ja! Läkaren ringde och tog det över telefonen!
  • F89
    is1 skrev 2014-02-06 21:41:54 följande:

Ägglossnings smärta from hell!! Det är nästan värre en mensvärk, trodde inte är skulle komma fören på söndag, men så fel hade jag. Hade tillomed ont när vi hade sex igår, har aldrig upplevt det. Vad ska jag göra? Borde inte vara normalt, gyn säger att äggstockarna ser fina ut. Antingen bli gravid eller är p piller. Det va de dom kunde råda mig till.

Jag har det till och från, inte så mycket att göra egentligen. Försök testa olika ställningar om det gör ont vid sex, alla blir ju inte lika "stötiga" (det är då det gör ondast för mig!)
  • F89
    dreams85 skrev 2014-02-07 08:51:34 följande:

Jag brukar få ordentligt ont vi ÄL, brukar kännas den dagen ägget släpper (tror jag) sen går det över. Dagen innan värken kommer brukar jag märka av tydliga ÄL-flytningar och det är även då jag fått positivt ÄL-test. Å andra sidan har jag aldrig mensvärk och det är ju skönt iaf :).

Vi brukar inte ha sex närt jag har ÄL-värk, blir ju inte direkt sugen på det när jag har så ont. Eftersom värken kommer när ägget släpper räcker det att ha sex innan, simmarna väntar på ägget så gravid kan man bli ändå :).
    Jag har ofta mest ont innan det släpper så det är nog individuellt!
  • F89
    dreams85 skrev 2014-02-08 10:13:50 följande:

Träffade en liten enmånaders igår. Så små och gosiga de är, nu längtar man ju inte mindre direkt!!!

Min son kändes plötsligt så stor. Tycker ju att han är rätt liten fortfarande men man saknar lite det där med en pyttebebis som sover i ens famn. Samtidigt är det ju bara så mysigt när sonen kryper upp i famnen, säger mamma och bjuder på en stor blöt puss, sånt gensvar får man inte från en bebis direkt ;).

Känns så konstigt att tänka att det skulle vara vi om några månader om allt gått bra. Lite ont i hjärtat gör det allt!

Jag har också ont i hjärtat idag. Jag har en känsla av att det inte blev något den här gången heller : (
  • F89
    dreams85 skrev 2014-02-08 10:44:16 följande:

Usch, jobbig känsla! Men man måste försöka hålla hoppet uppe och inte bli för negativ. Inte så lätt bara... :(

Hade du precis fått mens eller väntar du på BIM?

Jag vill ju vänta en mens innan vi försöker igen och nu känns det bara så segt. ÄL borde komma inom en vecka och det kommer vara så svårt att hålla sig och tänka på skydd när man egentligen inte vill annat än att bli gravid... :(
    Jag är på ÄL + 9 idag.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?