-
Det kom jätteplötsligt och massa rött blod, tur att jag hade extra trosor i skåpet på jobbet...E2012smamma skrev 2014-03-10 10:09:05 följande:Säker på att det är mens o inte nid?
-
Ja något märkligt är det ju. Jag fattar inte vad som hänt, mens åtta dagar efter äl, suck liksom. Och jag som deppade massor i helgen över massa andra saker och kände att allt jag vill är att bli gravid...Augusti82 skrev 2014-03-10 10:35:53 följande:Nej vad tråkigt!!!! Då kanske det stämde med den första ÄLen som du trodde hade? Åhhh jag skickar de största kramarna till dig!!!!
-
Tack för allt stöd tjejer! Så skönt att ha någonstans att älta!
-
Fast de kan inte se något så här tidigt. Jag var på gynakuten i typ 5+5 eller något sådant pga blödning och de såg ingenting, vare sig bra eller dåligt.kathen skrev 2014-03-10 21:32:59 följande:
@ofia- kan du inte åka in till akuten och göra Vul? Förklara bara vad som har hänt och att du har haft tidiga missfall tidigare.
-
Åh vad skönt, grattis!F89 skrev 2014-03-11 09:12:28 följande:
Både jag och den dumma läkaren hade fel! Liten har växt 4 mm på en vecka och hjärtat slog fint! <3
Barnmorskan idag tyckte att det var vidrigt sagt av läkaren från förra veckan att prata om skörhet. Hon sa att hon inte såg några alls tecken på att det här inte kommer gå vägen och beordrade mig att njuta!
-
Åh vad skönt!E2012smamma skrev 2014-03-11 17:07:48 följande:
Allt gick bra ! Tack för pepp!
1:20.000 att det skulle vara någon kromosomavvikelse och flyttad från 12+2 till 12+4. Men jag var bara glad att se att den lever!
-
Jag måste nog bara säga att jisses vad avis jag är på alla er som är gravida igen nu. Det känns så ruskigt avlägset nu när det sket sig den här månaden då jag verkligen trodde på det och nu ska vi dessutom inte försöka alls en månad. Usch vad deppigt det känns känner jag att leva så här med all fokus på att bli gravid men samtidigt länge tills det ens kan bli.
-
Jag är lite kluven faktiskt. Jag vill gärna ha er kvar här för att det är ett mysigt gäng och ni har ju jättemycket bra input osv men just nu tycker jag det är lite tungt att läsa om vul och ul och allt det, om jag ska vara ärlig. Det var inte det tidigare men just nu när jag tycker det här med att inte ens få bebis 2014 och snart försökt i ett år känns så himla orättvist och jobbigt så har jag lite svårt att inte vara bitter.F89 skrev 2014-03-12 15:06:07 följande:
Jag förstår att det känns tungt : (
Är det jobbigt att vi som är gravida igen är kvar i tråden? Jag tänker att om det stör så kan vi ju starta en BF-tråd och försöka hålla oss till topic i den här tråden, dvs. att försöka igen efter missfall.
Hur känner ni andra som inte är gravida? Är jag ensam om att känna så här får ju jag välja att inte läsa sånt. -
Jag hängde också kvar när jag blev gravid nu senast, man kan som sagt inte glädjas åt en graviditet som i andra trådar med de här erfarenheterna. Men sen fick jag ju mf i v 5-6 igen och då var det än mer skönt att jag inte lämnat den här tråden. Och jag har inga som helst problem med att läsa om alla nojor man får ha i början av en graviditet, det är väl bara sen så småningom kanske glädjen och förväntningarna tar över och då är det inte lika lätt att läsa om.Belly skrev 2014-03-12 15:33:10 följande:
Jag ber om ursäkt ifall jag fått folk i tråden att må sämre genom att skriva om min graviditet och oro.
Det är bara det att i gravidtrådar så känns man inte välkommen med sin oro om missfall och i det privata är det inte heller välkommet. Helst inte att prata om graviditeten alls men ännu mindre om oron för att man ska ju vara tacksam för att man kan bli gravid.
Så då har det liksom blivit så att man hängt sig kvar här där man känner sig trygg med er.
Men jag kan absolut respektera och backa undan om ni tycker det känns jobbigt.
Ingen ska ta det personligt att jag skriver så här ärligt. Ingen har gjort fel eller så. Jag har några väldigt dåliga dagar kring det här nu sen jag fick mens i måndags och det påverkar det mesta. -
Ja det är väl perfekt med två trådar, där alla som vill kan läsa i båda, beroende på dag och humör... så kan ni gravida älta missfallsoron i den här och namnförslag i den andra.Viljan finns skrev 2014-03-12 16:06:37 följande:
Kan ingen som är lite tekniskt kunnig lägga upp en fortsättningstråd? Sen kan vi ju självklart kika in här liksom att ni andra kan kika in i den andra o sen hänga på såklart! Känns inte riktigt som att jag vill släppa hur det går för er o samtidigt känner jag mig inte helt bekväm med att skriva hur jag nu mår som gravid för jag vet exakt hur man kan ta det vare sig man har en dålig dag lr ej...