• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Emaria skrev 2013-09-26 12:10:11 följande:
    Ok. Får hoppas att du får fira din födelsedag ordentligt ändå! Kanske har du saker att göra i helgen så du kan släppa fokus? Förstår din frustration!

Just nu sitter jag på jobbet till kl 15, sen ska jag ut och äta med mina väninnor ikväll. På lördag ska sambon fira mig och jag vet inte alls vad vi ska göra. Har bara fått veta att hans mamma kommer och sover hos oss och ska vara barnvakt åt dottern och vi ska sova borta :) spännande!!
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-26 23:42:15 följande:
    Grattis på födelsedagen! Hoppas du fick en bra dag trots testet, håller tummarna för dig!

Tusen tack. Jag fick en jättebra födelsedag ändå :) Mensen har fortfarande inte dykt upp.
  • paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-27 10:44:40 följande:
    Jag har BIM imorgon, har redan plussat men känner mig inte gravid, har vid tidigare graviditeter kännt det i brösten redan från början, men det kommer väl!

Grattis :)
  • paron

Testade nyss med en RFSU sticka, skymtar ett svagt svagt streck. Sambon såg det också, men han sa att han inte tänker bli lycklig över det för än vi fått ett tydligt streck, samma här. Men nu tänds hoppet ännu mer :) Imorgon ska jag och sambon iväg och fira min födelsedag, äta middag och bo på hotel. Ska testa med ett digitalt på söndag morgon på hoteltoaletten och hoppas på att det visar något. Hur går det för er andra?

• paron
    Zandra0711 skrev 2013-09-28 01:58:09 följande:
    Vad kul att ni plussar! :D Själv var jag på återbesök idag 1v efter mitt mf startade, livmodersinflammation, så nu är det 2 st olika antibiotika i 10dgr :/. Men sen skall jag nog vara på banan igen hoppas jag. Nä nu måste jag försöka sova, nattjobbare som man är så fastnar man gärna uppe, men imorn är det barnkalas tidigt OCH långt bort så det blir att sova så man orkar ;) Godnatt och återigen STORT grattis till alla som plussat 😃

Beklagar verkligen :/ hoppas du läker fort så att ni får försöka igen. Och ha det så roligt på kalaset :) Kram
  • paron

Testade imorse med ett RFSU test för att kolla om det skulle komma ett tydligare streck. Icke! Helt blankt igen. BIM +4 idag. Ja mensen har kommit på dag 36 förut så det är väl inte omöjligt att den skulle göra det nu heller. Tålamod tålamod, vart tog du vägen?

• paron
    Skorpan89 skrev 2013-09-28 09:59:18 följande:
    Attans. Varför inte testa med cb digital så får du veta?

Testade igen med ett RFSU test och då visade det ett tydligare streck nu. Har redan provat ett digitalt för någon dag sedan och det visade att jag inte va gravid. Konstigt att RFSU ger utslag?! Men nu behöver jag inte fundera mer på det. Såg lite mörkbrunt blod i trosan för en timme sedan. Ingen mensvärk men nu är nog mensen på G iaf. Hoppas på bättre lycka nästa gång.
  • paron
    Sorg13 skrev 2013-09-28 12:13:34 följande:
    RFSU test är inte lika känsliga som CB test. En vecka efter mitt missfall visade RFSU inget medans CB visade positivt. Likaså efter 12 dagar så jag kommer inte använda RFSU mer. Hoppas på att du får bättre tur nästa gång!

Jag har testat med cb, både vanligt och digitalt och inre fått positivt. Däremot fick jag svaga streck på RFSU, både stickorna och "testa tidigt" testen.
  • paron
    Sorg13 skrev 2013-09-28 12:55:42 följande:
    Ja det är snurrig. Känner att man springer och testar hela tiden. Man vill ju så gärna. Har velat i 7 år med min nye sambo och han har inte velat förren nu. Så vi blev överlyckliga när vi blev gravida på första försöket då han också bestämt sig..och så gick det som det gick!:( är sjukt stressad av min ålder och vill försöka direkt igen. Så jag känner precis som er!

Vi blev också väldigt glada när vi blev gravida, och helt förtvivlade när vi fick missfall. Efter min första mens hade vi sex varje dag och hoppades på det bästa. Tyckte att jag hade så mycket symtom. Testade och testade varje dag men fick ibland neg och ibland positivt. Nu idag när jag såg strecket på Stickan så blev jag så glad, men sen var det lite bruna flytningar i trosorna och genast känns det som om det är kört. Förstår hur frustrerad du måste vara! Fy då :/ försök att inte känna dig stressad av din ålder, det kanske kan hämma allting? Här kommer jag med råd om att försöka slappna av och ta allt med ro när jag själv är helt upp i varv. Omöjligt ju. Kram
  • paron
    busmonstret skrev 2013-09-29 23:08:35 följande:
    Det du skriver kunde lika gärna ha varit jag! Fick fara in och kolla i v12 då det visade sig att jag hade en ofosterlig gravidiet som stannat av i v.4 ungefär och på kvällen var det som att kroppen fattat att något var Jag undrar hur länge det tog för dig efter missfallet att få mens igen? Eller för er andra som skrivit i tråden.

Mitt mf blev som en mens. Blödde i 6 dagar och sedan varade den cykeln i 30 dagar innan jag fick nästa mens. Nu efter 33 dagars cykel har jag någon form av mens igen. Blöder ytterst lite, hoppas den försvinner snart! Har ingen lust med mens på min semester. Jag som hade hoppats på graviditet snabbt efter missfallet :/ bara vänta nu på nästa äl, ska börja köra med äl stickor. Hoppas det går bra för er :) Kram
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?