• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

kossann skrev 2013-11-04 18:44:33 följande:

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

Jag testar aldrig innan bim, det känns barasom att det kan ge besvikelse.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-05 19:45:10 följande:

Hej,
    Har läst i er tråd sedan förra veckan. Skrapades pga konstaterat ma i vecka 13. Hur lång tid har det tagit för er att få neg på grav.test ni som testat? Och hur långt hade ni gått i graviditeten? Kanske tar längre tid om man gått längre? Vi ska iaf försöka direkt och hoppas
    på en ny liten bror eller syster. Grattis till er som plusat igen och lycka till alla som kämpar.

Ma v 9+5, fostret dött ca vecka åtta. Hade fortfarande positivt efter 15 dagar men negativt efter 17. Sen fick jag mens på dag 20. Väntar nu på mens nr två och har inte haft någon äl den här månaden enligt testerna.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-07 18:52:02 följande:

Ni som har haft er första mens efter MF/MA, var den som innan graviditeten och missfallet?

Min kom tidigt och var mindre men utdragen. Har precis fått mens nr två idag.
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-11-08 19:57:43 följande:

En fråga ang äl-tester. Jag har aldrig använt förr så är lite osäker.

Det har varit helt blankt på dem i två dagar men idag visade det sig ett svagt streck, om det blir så imorgon med kan jag räkna med att äl kommer inom kort då eller kan den visa streck ändå?

Jag vet ju att vid lika starkt är själv äl, men vill ju gärna få till det lite extra innan äl också o min sambo jobbar mkt kvällar så det gäller att jag ska orka hålla mig pigg de kvällarna smile1.gif

Köp digitala så slipper du fundera och analysera.
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-11-09 13:27:29 följande:
    Ja höstbarn, det blir toppen.

Min dotter är född 29/8, får hoppas på en till vid samma tidpunkt smile1.gif
    Jag ältar det där med tiden på året massor. Har två höst/vinterbarn, hade varit så kul med något helt annat. Jag hade bf i april och det hade varit jättemysigt. Nu vill jag bli gravid jättesnabbt för att inte få ett tredje barn precis när de andra två fyller år.

Och sen vill jag absolut inte passera årsskiftet för att då blir det ytterligare ett kalenderår/skolår mellan barnen.

Hur tänker ni andra kring sånt här?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-09 14:58:37 följande:

Mycket märklig första mens efter skrapningen hittills. Blödde sparsamt från fredag-lördag, ganska precis ett dygn. Det räckte gott och väl med ett enkelt trosskydd. Sen igår vid lunch har jag fått lite brunt blod på pappret en gång vid toalettbesök...

Jag vill gärna ha mens som den var innan så det känns som att kroppen är med igen.

Min första mens var jättekonstig, nu har jag mens nr två och den är betydligt mer vanlig, trots att jag nog inte haft äl denna månad.
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-11-10 07:25:02 följande:
    Jobbigt med deppdafar men tänk på att det är mysigt o vara gravid på sommaren också, mkt lättare med kläder då. Min dotter är född 29/8 så jag var höggravid sommaren 12. finns jättegoda alkoholfria isiga drinkar och bubbel man kan frossa i då smile1.gif
    Men är det inte bara tokvarmt, svettigt och galet jobbigt?
  • Solros78
    annajenni skrev 2013-11-11 23:41:45 följande:

Eller ja, det är ju typ 3,5 vecka sen så det kanske inte är så konstigt ändå..länder väldigt tidigt bara..

Jag fick min första mens efter cytotec efter bara 20 dagar.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-12 14:35:24 följande:
    Jag tycker också att tiden kryper fram samtidigt som jag känner mig stressad och tycker att tiden springer iväg. Mitt MA konstaterades 24/10 och jag har inte ens fått en riktig mens än, det gör mig stressad för jag vill komma igång : (
    Men du ska inte ringa en gynekolog då? Jag ringde en mottagning, sa att jag ville kolla status efter missfall mm och fick en tid samma dag. Jätteskönt att få en ordentlig koll och så.
  • Solros78

Glad gubbe på äl-stickan idag, hurra!

Men snölla, hjälp mig förstå. Jag har köpt de här nya från clearblue som ska visa fyra dagar, ganska fertila och väldigt fertila dagar. Hur ska man se skillnad? Jag trodde de ganska fertila skulle gubben blinka men det gjorde de inte. Men det är bara på dag åtta och igår negativt test. Vad ska jag tro? Är det maximalt fertilt direkt? Min mens tog typ slut helt igår så sex har vi inte hunnit ha ännu.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?