Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-05-27 12:22:47 följande:
    För att alvedon inte hjälper...
    Testat både alvedon o diclofenac ihop?
  • karro 2014
    stjärnasomärdin skrev 2014-05-27 14:11:47 följande:
    För mig var det positivt nio veckor efter att MA konstaterades och sju veckor efter att själva missfallet ägde rum!
    Okej, tack:)
  • karro 2014
    Bebisfabriken skrev 2014-05-27 19:04:56 följande:

Har haft telefonmöte med kliniken idag. Läkaren säger att vi får köpa ett ivf till OM jag går ner minst 14 kg... Över 4 bmi enheter under deras igentliga gräns. Jag är så jävla arg just nu och känner att jag verkligen börjar hata den där överläkaren nu. Jag vill anmäla att han sa att det var för att jag var tjock som jag fick missfallet.

Fy vad tråkigt o vad jobbigt... Vad ligger du på i BMI idag? Vet inte vad jag skall säga...himla tråkigt... Jag är själv överviktig och skall ta tag i vikten nu.. Läst på internet att övervikt kan vara en risk för missfall.. Fast man kanske borde lagt upp de lite finare får jag lov o säga..
  • karro 2014
    Bebisfabriken skrev 2014-05-27 19:27:10 följande:

När han hörde att jag fått missfall sa han bara " när man är så tjock som du och jag ör får man missfall" som om det är så alla ggr. När jag sa att dom på akuten sagt att missfall så tidigt inte har med vikten att göra sa han att dom inte kan nåt. Jag låg på bmi 32 när jag gjorde ivf och gränsen är på 34. Under ivf gick jag upp till gränsen. Jag sa att jag satsade på att gå ner till bmi 31, han sa då att kommer jag ner under 30 ska jag höra av mig.
    Fyy va elakt!! När man genomgått en sådan här sak så är det ju de sista man vill höra hur man ser ut o vad man bör göra... Dem tänker väl kanske lite på vad som kanske kan hända igen, men om man vänder sig av att få hjälp.. Så vill man ju ha hjälpen direkt och inte behöva gå på diet e flera veckor...beklagar verkligen..Hur många ggr har du fått missfall o i vilka veckor?
  • karro 2014
    Bebisfabriken skrev 2014-05-27 19:40:22 följande:

Har fått missfall en gång i v 8. Och sen gjort ett misslyckat ivf. Nä usch jag vet inte om jag kommer tillbaka till dom igen. Tror att min motvilja mot kliniken också påverkar.

Förstår de.. Men vart bor du?
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-27 20:40:00 följande:

Gå någon annanstans...privat!
    Tänkte jag med på.. Calanderska är ju väldigt bra.. Lite jobbigt att ta sig till Göteborg eller Stockholm.. Men vad gör de, när man verkligen vill ha ett litet mirakel:))
  • karro 2014
    Bebisfabriken skrev 2014-05-27 21:11:31 följande:

Vi vill ha samma donator som till vår son, därför går vi där.

Det andra alternativet är Danmark, bökigt med resor och så.
    Är de äggdonation??
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-27 21:51:06 följande:

Ja så klart . Men dem blir ju helsyskon ändå även om ni tar en annan donator. Förstår ändå er önskan.
    En släkting kunde inte få barn själv, dem fick göra en äggdonation.. Efter dem fått barnet så ville dem då ett syskon.. Dem fick inte göra något mer i Sverige så dem fick åka utomlands och göra en äggdonation till där eftersom dem redan hade gjort en gång i Sverige. Efter tre försök misslyckades dem o var så ledsna.. Visade sig sen en morgon att hon inte kunde dricka kaffe på morgonen.. Woop sa de så hade hon blivit gravid på egen hand=)
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-27 22:26:54 följande:

Kroppen är verkligen ett mysterium. Vet ett par som kämpat med massa metoder och inget lyckades så dem adopterade istället. Och några år senare så huxflux var hon plötsligt gravid med tvillingar dessutom.
    Ja den e ju de, men vilken lycka i slutänden.. Även om de e kämpigt:)))
  • karro 2014
    Patricia4 skrev 2014-05-28 11:30:33 följande:

Här är det konstaterat ett nytt missfall, nästan på dagen samma som den i januari. Skulle ha gått in i v 8+0 imorgon .Känns meningslöst och hårt :(

Beklagar. Så himla tråkigt o ledsamt:(
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?