• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blir galen!!!! Haft blödning idag igen. Först lite brunt och sen lite rött. Har ridit idag men det kan ju knappast börjat blöda igen pga det?! HAr någon av er haft det så?

• 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-08 19:52:46 följande:
    Ja verkligen!

Tror vi var med i samma majtråd ett tag, känner igen ditt nick.... Hoppas vi får vara i samma bf tråd sen, typ Augusti eller september tråden

Jag hängde också i den tråden och hoppas kunna joina i kanske en septembertråd?!?! Ligger ju lite efter er....
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-08 19:57:43 följande:
    En fråga ang äl-tester. Jag har aldrig använt förr så är lite osäker.

Det har varit helt blankt på dem i två dagar men idag visade det sig ett svagt streck, om det blir så imorgon med kan jag räkna med att äl kommer inom kort då eller kan den visa streck ändå?

Jag vet ju att vid lika starkt är själv äl, men vill ju gärna få till det lite extra innan äl också o min sambo jobbar mkt kvällar så det gäller att jag ska orka hålla mig pigg de kvällarna

Jag har kört äl-tester måååånga gånger. Helt klart stegring på gång. Ibland blir strecken aldrig lika starka fast man har äl ändå. Fördelen med billiga tester (jag kör testlagret) är att man kan köra både morgon ock kväll. Har varit med om att strecken bara varit lika starka en gång på kvällen och sen har de blivit svagare igen. Och jag vet att jag haft äl eftersom jag tempar. Man kan ju ha stegring utan att ha äl. Tempel höjs ca 0,3 grader om ett ägg verkligen släpper. Jag har läst någonstans att det vanliga är att ha en eller två menscykler per år utan att ha äl. Ujuj, nu har jag avslöjat vilken testgalning jag är
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-09 13:26:03 följande:
    När man tempar, ska man göra det på morgonen eller räcker det med samma tid varje dag?

Man tempar på morgonen för att kroppstemperaturen då är lägre. När man börjar röra sig stiger tempen och då är det svårt att följa förändringen. Jag tempar varje morgon när barnen vaknar (har en termometer som mäter på 10 sekunder). Det är ungefär samma tid varje morgon. Nu på minisemester blev det sovmorgon och då var tempen 0,2 grader högre. Jag använder fertilityfriend som är en hemsida där man kan fylla i väldans massa symtom. Jag fyller i temp och mens och äl-tester (och mys). Då får man fram fertila dagar och sannolikhet för att det lyckats. Ganska kul att följa och jämföra med tidigare graviditeter. Det är ganska lika. Som sagt lite galen är jag
  • 0fia
    Kuben skrev 2013-11-09 15:43:22 följande:
    Fertilityfriend!

Spännande. Finns det en app? 

Jajemen! Tar en stund att bekanta sig med den men skoj annars
  • 0fia
    full fart skrev 2013-11-09 12:27:26 följande:
    Jag va på ultraljud förra torsdagen skulle då vart i v 12+4 men de hade dött i v 8+4 så fick tid art sätta igång med cytotec redan fredag morgon så här sitter man o inväntar att sluta blöda så man kan börja om har läst de kan ta 4 veckor innan man slutar blöda:( fy va segt!!!!

Tråkigt att du behövt hitta till oss men välkommen!
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-09 18:11:27 följande:
    Åh den appen ska jag ladda ner

Det finns en gratisversion och en betalversion av FF. Jag har alltid betalat för att få tillgång till allt så jag kommer inte längre ihåg vad man inte får på gratisversionen. Kostnaden är i barn sammanhang ganska blygsam
  • 0fia
    full fart skrev 2013-11-09 15:23:50 följande:
    Tack alla:) ja nu vill man bara detta ska va förbi så man kan börja om o känna sej fräsch igen, har ni ande barn sen innan?

Jag har två sedan tidigare, 18 mån och 3,5 år gamla. Varit gravid 4 ggr.
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-09 14:58:37 följande:
    Mycket märklig första mens efter skrapningen hittills. Blödde sparsamt från fredag-lördag, ganska precis ett dygn. Det räckte gott och väl med ett enkelt trosskydd. Sen igår vid lunch har jag fått lite brunt blod på pappret en gång vid toalettbesök...

Jag vill gärna ha mens som den var innan så det känns som att kroppen är med igen.

Hmm, TESTA!!!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?