• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Fiiaa skrev 2013-11-09 21:32:46 följande:

Hej! 16 oct va jag på ett besök hos läkaren på mvc och när vi hade pratat klart gjorde han ett ul för veckan va lite osäker fortf! Va då i v 12, men fostret hade dött v 8 :( detta va hemskt.

Startade behandling med cytotec blödde ut allt 22 oct samma dag! Men 1 nov hade jag rester av slemhinna å gammalt blod så skrapades. Haft bruna flytningar början av denna vecka, normala sen i onsdags! Igår eftermiddag började de mola i tjej magen, och idag har jag liknade äl flytningar, äggviteaktiga med lite brunt i, antar att det är de sista i livmodern nu. Kan det va äl redan?

Har inga test hemma å kolla med.

Vad tror ni??

Måste nämna med att jag har pco och har inte ofta egen äl, men de kan ju hända efter en grav eftersom kroppen är inställd på att va gravid. Vi har kämpat 1 år 8 mån till plusset vi fick i aug.

Låter som äl, men jag hade också äl-flytningar några dagar efter jag slutat blöda men då hade jag fortfarande positivt gravtest, var ca 14 dagar efter skrapning. Nu är det inga äl-flytningar längre och enligt test verkar det inte vara på g än heller. Nu 18 dagar sen skrapning.
  • sowe81
    is1 skrev 2013-11-09 22:09:36 följande:

Idag är en sån där riktig depp dag.

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Jobbigt med deppdafar men tänk på att det är mysigt o vara gravid på sommaren också, mkt lättare med kläder då. Min dotter är född 29/8 så jag var höggravid sommaren 12. finns jättegoda alkoholfria isiga drinkar och bubbel man kan frossa i då
  • sowe81

Ang detta med att planera i tiden. Jag är likadan. Hade hoppats på ett majbarn. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan barnen, hade det blivit i maj hade det varit 21 månader. Nu blir det minst 24 om det tar sig i november. Vill helst inte få i december men jag blir nog glad när jag än plussar. Men hoppas verkligen på 2014, annars blir det ju ett helt skolår till mellan. Några månader på oss, känner viss stress men ska försöka skäppa det o hoppas det inte påverkar mig.

• sowe81
    kossann skrev 2013-11-10 11:21:15 följande:

Idag kom mensen,32 dagar efter skrapningen! Så nu börjar vi om! 

Härligt!!
  • sowe81
    full fart skrev 2013-11-10 15:05:36 följande:

Jag har aldrig haft ma/nr innan men skrapas alla eller? Kännas så, men de informerade de inte om när ja fick cytotec?

Jag fick inte eller välja de sa bara att jg skulle ta tabletter, men eftersom jag blödde så mkt redan dagen innan cytotecen blev jag inlagd och efter cytotec på natten o inget ändrats fick jag skraps. Upptäcktes v11 o fostret var 9v.

Om det händer igen kommer jag välja skrapning på en gång!
  • sowe81
    Solros78 skrev 2013-11-10 15:30:37 följande:
    Men är det inte bara tokvarmt, svettigt och galet jobbigt?
    Jo lite kanske, men jag försöker se fördelarna fick ju hålla sig i skuggan, o sommaren 2012 var ju ingen höjdarsommar direkt så får väl hoppas på samma 2014

Det som var skönt var ju att när fötterna svullnade var det ju enkelt att bara ha flipflops, det är svårt på vintern.
  • sowe81
    F89 skrev 2013-11-11 10:59:04 följande:
    Ingen mens och inget positivt grav-test? Tröttsamt! Förhoppningsvis är våra kroppar på banan snart igen : )
    Hoppas vi alla är tillbaka i normala cyklar igen snart.!
  • sowe81

Nån som är duktig på det här med flytningar o äl?

Jag är idag på dag19 sen skrapningen. Jag har klistriga flytningar, som tapetklister ungefär. När mam läser om det är det man brukar ha innan mens, borde inte vara nån äl på gång inom några dagar gissar jag, eller vad tror ni?

Mina äl-test har sett typ lika svaga ut varje dag, man kan typ se ett streck bara. Har testat sen dag 12 tror jag.

• sowe81
    Emaria skrev 2013-11-11 19:22:16 följande:
    Vilken dag brukar du ha ÄL i vanliga fall? Ibland kan det ju bli förskjutet.

Jag skrapades aldrig utan det fick klara sig själv. Fick en sista liten blödning och efter det visade gravtest negativt. Jag började testa men innan jag hann få en tydlig höjning fick jag mens. På samma sätt även nästa cykel. Flytningarna blev heller aldrig riktigt som vid ÄL. Det jag funderar på är om jag ens fick ÄL eller om mensen kom ändå. Fortsätt testa och se vad som händer!
    Jag brukar ha ganska tidig äl, typ dag 11-13 i cykeln. Jag brukar också ha ganska tydliga flytningar. Kändes som såna flytningar redan dagarna efter jag slutat blöda men då var gravtest fortfarande positivt så det borde ju inte varit äl då. Även om det varit "rätt" i tiden om man räknar skrapningen som första mensdagen.

Nån som vet om man kan ha äl så fort även om gravtestet visar plus?

Att ha "innan mens flytningar" könns lite fel i tiden, om jag nu inte Får mens om några dagar.

Jag vill ju att det ska komma antingen en äl eller en mens nu så man vet att det är på g.
  • sowe81
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 18:50:45 följande:

Vad tror ni? ÄL på g eller ett negativt ÄL test? phpjCzT8x39487.jpg

Kan det nog vara om det varit svagare innan. Mina är klart mkt svagare än sådär! kör hårt!!!! ?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?