Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Men kan man se om man haft äl men innan mens?
Ni som varit med förr, jag behöver lite råd...
I november fick jag mf och var då i v.10 sen den 20 december kom första mensen efter mf, nu har jag gått 11 dagar över BIM, ska man våga hoppas på att plussa eller kan menscykeln bli helknasig efter mf?
På tal om sex och press osv så var min ÄL-kväll inte riktigt det jag hoppats på.
Sambon fick prestationsångest igår pga glad gubbe och blev arg och ledsen. Jag blev arg och ledsen för att han gav upp efter bara ett försök när han märkte att han var pressad. Jag menar på att i den här karusellen så är det ändå oftast jag som får kämpa med kroppen och känna efter och bevaka och jag ger fan inte upp, därför blir jag arg när han gör det. På tredje försöket fick vi till det men efteråt började båda gråta. Främst för att vi är i den här situationen, att vi "måste" (det är ett val vi gör) ha sex runt ÄL och gärna pricka helt men också för att båda nog blir lite rädda av att det verkar sätta sig i huvudet på honom och hur det blir i förlängningen. Jag känner ändå att det blev bra efteråt, vi var ledsna tillsammans och samtidigt nöjda över att vi fick till det.
Båda är överens om att hellre en sån kväll än att någon av oss ska sitta vid nästa mens och känna att det var dens "fel" att det inte tog sig, men självklart är det inte lätt alla gånger.
Så länge man får glad gubbe så har inte ÄL skett eller? Försvinner den först när ägget har släppt?
Hej tjejer
Mitt dåliga mående; yrsel, illamående, trötthet berodde på en infektion i livmodern...så nu är det antibiotika i tio dgr...
Tur att jag fick tid till Kvinnohälsan. Ett par timmar jobb kvar sen tar jag helg- Sambon har lovat mig att gosa, bädda ner oss och kolla på film:)
Så om ni mår konstigt efter missfall, kolla upp det. Läkaren idag sa att det är rätt vanligt med infektioner efter missfall. och då ahde ju allt mitt kommit ut, och dubbelkollat med vul...:/
Nu kom mensen 3 dagar för tidigt så ingen bebis denna gång. Sitter på jobbet och försöker att inte vara ledsen och låtsas om ingenting.. Vill bara åka hem men det är 5 timmar kvar tills dess.
Vi lyckades ha sex! Jag vågade inte föreslå sex utan bara nämnde ägglossningen i förbifarten när jag kom hem, maken mår inte alls bra, jätteförkyld och feber. Men sen frågade han om vi skulle försöka, så tacksam för det är jag, och efter en riktig kämpainsats så gick det till slut. Ibland sitter det verkligen långt innan att lyckas med en sånt samarbete mellan kropp och huvud som det ändå kan vara att få utlösning. Skönt, då kan jag ändå känna att vi försökt den här månaden!