• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2014-01-29 10:05:59 följande:

Vilket dag är du på? Jag brukar få utslag dag 18 och idag är det dag 21, ska testa på eftermiddagen!
    Jag är på dag 16 sen andra mensen och dag 25 sen första mensen : (

Brukar alltid få ÄL dag 14, har fått dag 18 en gång efter MA.
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-29 10:22:51 följande:

Allt såg bra ut!!! Yippie :)

Nu får man hålla tummarna 6-7 veckor till då!

Behövde inte vänta länge alls vilket va skönt också.

Hurra! Såg man hjärtat?
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-29 10:45:15 följande:
    Ja :) däremot hade jag "slidkatarr" så fick tabletter för det.

Sen hittade hon vita blodkroppar i urinen men trodde det kunde bero på katarren.

Har såklart googlat detta nu och läst att slidkatarr/bakteriell vaginos kan öka risken för missfall :S

Aja. Allt såg bra ut nu så tar jag tabletterna ikväll och håller tummarna

Någon annan som haft katarr? :/
    Fantastiskt! Fira! Njut! : D

Desto viktigare att du åkte in och satt ner och väntade så det blir ordning på katarren också. Bra jobbat!
  • F89
    Kirsten skrev 2014-01-29 14:40:45 följande:

Äntligen glad gubbe!:) Fick till det igår svettig och febrig;) så tror att det får räcka med en gång denna äl, fler gånger har ju tydligen inte lönat sig förut!;)

Superavundsjuk! Skickar du hit gubben nu då? Ja, alltså.. Inte din man eller så utan ÄL-gubben : )
  • F89
    Kirsten skrev 2014-01-29 15:18:33 följande:

Haha, du kan få båda, jag orkar ju inget mer!;) Håller tummarna för dig nu, för eller senare kommer den!:)
    Haha! : D
  • F89

Titta vem som kom på besök! : D

Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL?

• F89
    Solros78 skrev 2014-01-30 07:20:24 följande:

Vad ska jag tro om ev äl? Gyn tyckte jag hade älflytningar igår. Hade inga flytningar alls förrän tisdag och sen då igår också. Men negativt på testerna fortfarande. När borde äl ske egentligen?

Jag hade som mest ÄL- flytningar mån-tisdag och fick positivt idag. Har du känt på tappen?
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-30 08:24:47 följande:

Innan jag gått på toan för att testa kom mensen!! Tråkigt men glad att jag inte testat! Hade inte velat se texten INTE GRAVID! Kommer inte tänka tanken på att testa innan äl+16. Får vara nöjd med att luteala fasen har rättat till sig denna månad så då verkar hormonerna mer normala igen.

Åh : (

Jag trodde verkligen att det var din tur! Skönt dock att cykeln verkar vara på rätt bana.
  • F89
    P81 skrev 2014-01-29 22:19:26 följande:

Ursäkta att jag inte varit här på ett tag. Fokuserat på annat o haft fullt upp. Men nu har jag läst ifatt och trots all sorg o alla tårar härinne finns det mkt skratt här. Och fränst kärlek och omtanke. Tack för att ni finns här som stöd.

Nu har min mens kommit. I måndags. Äääntligen! Glad Så jäkla skönt.
    På fredag börjar jag med Pergotime för att få igång äl. Min ivf-läkare är så omtänksam. Nu har jag ett ul n v inbokat för att se hur min kropp reagerar på Pergotimen. Spännande!

Fy fan vilken lättnad att en riktig mens äntligen dök upp, efter 61 dar. Innan dess hade jag en fjuttmens 40 dar efter medicinska aborten. Nej, nu jäklar är jag laddad för en äl. Håll tummarna att det blir en nu. Jag skulle bli så glad.Glad

Härligt att du är på banan igen och att du är laddad! : ) håller tummarna för att pergotime fungerar bra!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-30 10:41:12 följande:
    Ja hjälp vad man kan fundera i ämnet att bli gravid... Gyn såg äggblåsor på vul och det var väl det tillsammans med flytningarna som gjorde att hon trodde att jag skulle ha äl närmsta dagarna, men jag vet ju inte vad det betyder egentligen att just se äggblåsor, det kanske man ser över hela månaden? Och eftersom hon tyckte jag skulle vänta en mens så kanske hon inte analyserade så noga.

Bara så störigt om jag haft äl och vi missat det bara för att vi inte orkat ha sex...
    När jag var på VUL hos gyn för 15 dagar sedan så fanns inga äggblåsor utan bara "svarta prickar". Så ser det ut när äggblåsorna har lossat och man har/nyss har haft mens. Sen byggs äggblåsorna successivt upp igen.

Läste då och minns inte exakt men har för mig att det någonstans stod att blåsorna i snitt växer 2 mm per dygn och att de släpper när de är runt 20 mm (väldigt osäkra källor här!)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?