• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh totalt oväntat men idag positivt ältest! Mycket förvånad blev jag för jag har inte haft några känningar, i princip inga flytningar alls. Men vad gör jag nu då, vi har inte haft sex sen i torsdags eftersom jag trodde det var kört. Sex en gång först ikväll känns ju lite lite. Vad tror ni? Skulle det göra skillnad OM man lyckades ha sex i eftermiddag?

• Solros78
    F89 skrev 2014-03-02 05:26:55 följande:
    Brukar du alltid få ÄL-känningar eller är det bara genom testen du vet att ÄL är på gång/sker? Jag tänker att du kan ju lugna dig med testerna om du tycker att det är jobbigt och börja testa igen när/on ÄL-tecknen kommer?

Den här senaste cykeln när vi fick plus så hade jag mens 4/1 och sedan ägglossning 30/1, då var jag helt vansinnig av frustration!
    Förr, dvs innan jag började i skaffabarn-tankar så brukade jag känna ökade flytningar plötsligt, tänka till att ja just det, det är ju i mitten av månaden och sen i te fundera mer på det. Jag just flytningarna brukar jag nog känna av. Men samtidigt så tycker jag att det känns osäkert många gånger ändå så utan tester skulle jag nog inte våga.
  • Solros78

Vad kloka ni är alla som menade att jag skulle fortsätta ältesta. Jag var så säker på att min cykel skulle vara som vanligt den här månaden då jag fick äl och en normal mens förra månaden men missfallet spökar tydligen ändå. Det roliga är att min p tracker (som jag inte vet vad den använder för statistik så här andra månaden efter missfallet) säger att jag ska ha äl idag, så det stämde ju.

• Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-02 08:14:45 följande:
    Jag är fortfarande osäker på hur testerna funkar. Eller när de ger utslag rättare sagt. Det är väl från glad gubbe 24 timmar framåt som Är bäst? Din man var bortrest va?

Jag tror absolut att ni har stor chans om

Ni har sex ikväll , och från torsdag tills idag är det ju 72 timmar ( beroendes på när ni fick till det på dygnet ) och så kan dom ju leva.

Håller tummarna! Skönt m ägglossnig!
    Det står på cbs hemsida att man ska ha sex inom 48 timmar. Nej maken är hemma men så är också våra två små barn och att få till sex när de är vakna är inte så lätt... Men jag ska se om det går att få till, en gång på dagen och en gång ikväll vore ju det bästa.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-02 08:30:20 följande:
    Hahaha ja det kan bli intressant hur man får till det m 2 små hemma , hur gamla är dom? Ni kan ju alltid städa badrummet eller nåt :p
    De är 3 och 5. Ja vi har haft sex en gång faktiskt när de var vakna, i somras när jag fick äl och vi skulle ha nattgäster sen så att det var då eller aldrig. Så då fick se se på tv och vi sa att vi skulle göra något farligt på övervåningen, typ.
  • Solros78

Haha, missioned completed! Barnen fick äppelbitar framför tvn och jag smög på mannen så fort han vaknade och meddelade att nu har jag äl, nu måste vi köra! Och han fann sig i det efter en viss inledande förvirring.

• Solros78
    F89 skrev 2014-03-02 09:55:08 följande:
    Bra jobbat! : D
    Tack!

Men vad tror ni om detta med treon igår, den stressar mig rätt mycket. Jag tog dem igår typ vid kl 11 och med positivt ältest idag blir det ju äl kanske ikväll eller senast imorgon. Tror ni det har sabbat allt?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-02 10:19:01 följande:
    Hahahahaha! Något farligt. Hahaha fan vad kul! :)
    Jag tror att vi nog sa att vi skulle lyfta något tungt eller något sådant och därav farligheten.

Idag var det lugnt fast några min efter att maken gått ner till duschen och jag låg kvar i sängen så stod treåringen där nere och ropade "Mamma, var är du". Så det var tur att maken jobbat snabbt.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-02 10:20:06 följande:
    Bra!!!! :):)

Försök få till det en gång ikväll i kanske imorn bitti så har ni gjort vad ni kunnat :)
    Japp det ska vi göra om maken klarar det. Sex två gånger per dag hör inte till vanligheterna här...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?