• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-02-27 21:54:57 följande:

Är det från nu ni ska pausa? Hoppas din äl kommer fort så ni hinner.
    Ja det blir en eller två pauser över december-bf. Vilket ju också är jättejobbigt men rätt beslut för oss.

Men jag bara känner nu att jag ska gå hela våren ogravid, jag känner mig liksom inte fullt lycklig och kan inte njuta av livet och våren som det är, jättetrist.
  • Solros78
    Niina02 skrev 2014-02-27 23:55:12 följande:

Paron : va tråkigt att ni fick gå igenom det har själv gjort det för 3 månader sen & det gjorde hur ont som helst saknaden är verkligen stor men va kul att ni väntar en liten, själv planerar min fästman & jag en liten också :) Grattis till er!

Jag tror inte Paron läser i tråden längre.
  • Solros78
    0fia skrev 2014-02-28 09:54:53 följande:

Hej på er!

Länge sen jag var här. Blev lite väl deppig efter mitt andra missfall. Började jobba i samma veva och orkade helt enkelt inte kika in här. Kul att så många plussat! Grattis till alla er!!!

Jag hade äl i söndags och går förstås nu i väntans tider men känner mig ganska negativ. Maken är borta nästa vända så decemberbarn blir det inte. Jag som ville ha barn 2014 smile4.gif

Kram kram på er

Förstår verkligen din känsla, vi började försöka när det var bf februari och nu blir det sannolikt inget alls 2014...
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-28 13:34:23 följande:

...och idag blev det positivt på Äl testet, första gången någonsin! Typiskt att mannen åker iväg med jobbet i helgen, men tur att jag vi hade sex i morse (ställde väckarklockan en halvtimme tidigare), om utifall att.. Hoppas att det räcker.

Vet ni hur långt det är till ägglossning efter att man fått glad gubbe på clearblues test?

Åh vad skönt att få äl! I somras när jag blev gravid hade vi sex två dagar före, sen vid lunch den dagen ältestet var positivt på morgonen och inget mer. Så det kan absolut räcka.

Tror det är 12-24/36 timmar. Men det tar ju ett tag för spermierna att ta sig dit också.
  • Solros78
    annajenni skrev 2014-02-28 14:55:20 följande:

Jag tycker jag läser på olika ställen att bästa sextiden är två dagar innan äl, är det så? Eller är det säkrare att köra på äl dagen?

Jag skulle köra både och om det går...
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-02-28 20:32:35 följande:

Nu är man redo för nästa försök när nästa ägglossning inträffar, då hoppas jag på rätt skott i ägglådan...nu jäklar..
    Tänkte fråga er om äggstickor för det verkar som de flesta av er använder det här? Jag och sambon har pratat om det och vore en ide att prova. Vart köper man de billigaste och de bästa? Förlåt om jag återupprepar samma fråga!! =)
    Hoppas ni alla får en bra helg, massa kramar 

Clearblue digital är inte billigast men överlägset bäst med sin tydlighet!
  • Solros78
    0fia skrev 2014-03-01 21:03:49 följande:
    Jag har alltid använt testlagtets. De har alltid varit tillräckligt tydliga för mig men såklart inte lika tydliga som digitala. Fördelen är att de är mycket billigare och att man därför kan (utan att det kostar skjortan) testa oftare. Testar vanligtvis på morgnarna men bär jag känner att det är på g testar jag oftast även kvällar. Oftast får jag pos första gången på kvällen ????
    Men hur orkar du hålla dig från att kissa så länge två gånger per dygn? Jag tycker det är jobbigt nog på nätterna ibland när jag är kissnödig mitt i natten...
  • Solros78

Jag har gett upp hoppet om äl den här månaden. Testar nog två dagar till (var på dag 14 idag) men tror inte på det, tog tom en treo idag mot min huvudvärk vilket jag annars undviker hela älperioden. Surt känns det att inte få äl alls! Men undrar om mina hormoner har fått fnatt för förutom utebliven äl har jag en hy som är gräslig, lika illa som när jag fick missfallet.

• Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-01 22:37:30 följande:
    Varför bara 2 dagar till?

Jag har alltid haft ÄL på dag 14 men efter missfallet hade jag utslag dag 18/19 2 månader efter...
    Därför att jag alltid haft äl på dag11, 12 eller 13. Förutom efter missfallet förra månaden då det var dag 16 men det räknar jag som en engångsgrej. Men tänkte testa tom dag 16 i alla fall.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-03-01 22:39:54 följande:
    Med testlagrets så behöver man väl inte hålla sig så länge eller minns jag fel?

De skriver att man får som bäst utslag mellan typ 10-14 typ på dagen.

Om man håller sig för länge har jag för mig att hormonerna blir för utspädd och att det så istället kan visa neg.

Därför ska man inte ÄL testa direkt när man vaknar, ja om man inte kissat under natten...
    Oj totalt tvärtemot cb då...!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?