Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-05-26 16:02:40 följande:

Mina blev svagare rätt snabbt efter att allt kommit ut. Har inte hört det där med blod och att det skulle bli missvisande så det vet jag faktiskt inte.
    Vad bra isåfall:) va för mig att jag läste något om de i första graviditeten när jag fick ett tidigt mf.. Men sak samma, testar om några dagar igen så ser jag:) längtar bara till man kan börja om på nytt igen!!
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-26 16:33:20 följande:

Bra att du är kan se framåt och vill försöka igen. Vi får hoppas att det är vår tur snart! smile1.gif
    Ja precis. Visst det är verkligen jätte tråkigt de här, önskar att ingen skall behöva gå igenom detta, Men det blir ju inte lättare/bättre av att deppa ihop.. Då tar ju denna processen ännu längre tid innan man är gravid igen.. Man måste självklart må bra och man har bearbetat de som vart, men samtidigt så gäller de att kämpa.. I slutänden har vi alla tur=)
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-05-26 17:23:31 följande:
    Vi körde direkt, dvs på den äl som kom samma cykel som missfallet.
    Aa okej, är lite kluven.. Men tror att jag skall låta min kropp vänta och få en mens i mellan..med tanke på att jag har 26% kvar utav min graviditet som skall blöda ut. Efter mitt första mf blev jag gravid direkt efter utan någon mens och fick nu mitt ma..
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-26 18:11:15 följande:

Vi körde ju direkt efter första och blev då gravida utan mens emellan men när även det slutade i mf tog vi en paus på tre månader. Orkade inte med rent psykiskt efter två på raken och jag ville ge kroppen en ordentlig chans att återhämta sig.
    AA de e ju de.. Men jag o min sambo har pratat en del o de lutar sig till att vi väntar en mens och försöker sen, inte med äl tester o så.. Utan händer de så händer de!!

Och om jag blir gravid igen så har vi planerat att vi skriver in oss på en privat mottagning (Mvc) och betalar ul varje vecka i början för att känna tryggheten) vill absolut inte gå runt o vara orolig, de e ju jätte jobbigt!
  • karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-26 18:41:07 följande:

Det viktiga är ju att man känner sig redo. Vi var inte redo förrän efter tre månader men är man redo efter en så är det ju bara att köra. smile1.gif

Nej att gå runt och vara orolig är verkligen jättejobbigt! Vet inte hur vi ska hantera det om vi plussar igen. Sen tror jag tyvärr att man kommer vara orolig oavsett men lite tätare VUL gör det kanske med hanterbart.
    Ja precis... Där jag gjorde ul gjorde dem från V.8 då man är garanterad att få se hjärtaktivitet. Så från den veckan upp till 15 hade vart kanon.. Precis d lugnar sig för stunden o få de bekräftat..
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-05-26 21:59:37 följande:
    26 procent!? Hur har man räknat ut det? För övrigt lär du ju inte få äl förrän kroppen återhämtat sig.
    Via vul, dem ser de (mäter) när dem zoomar in...precis d vet jag..
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-26 23:45:37 följande:

Kan tänka mig att det är hur tjock hinnan var nu jämfört med första mätningen. Det går åt rätt håll iallafall.
    Mm de gör ju de:)
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-05-27 08:25:31 följande:

Jag har jobbat rätt hårt med att minska mitt koffeinintag senaste månaden. Men nu när jag har mens så frossar jag i kaffe, cola light och får ta treo mot huvudvärk. I ett par dagar. Sen blir det ny kula på att dra ner på det igen.

Det måste väl vara ok med koffein och treo första dagarna på mensen?

Dem säger ju att man skall undvika att använda värktabletter med

Acetylsalicylsyra med tanke på att de är en slags blockerade.. Varför använder du inte något värktablett med paracetamol istället? De e ju de som rekommenderas o använda när man är och försöker bli gravid!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?