• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-03-24 14:48:40 följande:
    Vart köpte du det? Jag funderar på att prova...

Jag körde med munkpeppar och jag köpte i tablett form från vitaminbutiken. Se
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-24 20:30:15 följande:
    Fick man dem snabbt? Var det den cykeln du blev gravid eller hade du kört länge med det?

Ja dom kommer snabbt. Jo det va i den cykeln jag blev gravid samt att jag använde progesterall kräm efter ägglossningen
  • SaandraR
    Blåsippan84 skrev 2014-03-25 10:08:53 följande:
    Ej påläst på detta. Vad ska detta göra för att underlätta plusset? Fått mens idag å mitt PMS humör + nederlaget att det ej blivit plus gör mig skitsur idag. Borde stå i pannan på mig "håll er borta".

Nu är jag redo att testa det mesta för att bli gravid;)

Hade lite kontakt med en tjej här på familjeliv som rekomenderade mig att prova progesterAll kräm för att det ska hjälpa ägget att fästa samt att det ska motverka missfall. Det ä viktigt att man börjar när man vet att man har haft ägglossning annars kan det rubba ägglossningen. Jag började två dagar efter ägglossningen.
    Mitt pms humör försvann dessutom som det också ska hjälpa mot, ägget fäste redan 6-7 dagar efter ägglossningen då jag fick en liten nidblödning.
    Jag tror faktiskt att krämen hjälpte mig :)
  • SaandraR
    Blåsippan84 skrev 2014-03-25 14:42:13 följande:
    Hur snabbt fick du hem den:)? Och hur länge använder man den sen? Ska nog läsa på lite:).

Kommer hem på 2-3 dagar. Kan skicka ett meddelande till dig om hur mkt man ska smörja oså sen? Jag kommer nog använda den tills efter RUL men man kan sluta efter v.13
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-25 20:56:48 följande:
    Jag ska nog prova både och också.

Ska jag skicka hur man smörjer till dig.med?
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-25 21:41:12 följande:

Ja, tack så mycket.

skulle ju skicka meddelande till dig men det står att jag är oinbjuden till ditt konto :P
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-26 20:09:49 följande:
    Ojdå, jag ska kolla upp det

Annars kanske det går om du skickar ett meddelande till mig som jag svarar på :)
  • SaandraR
    annajenni skrev 2014-04-08 12:29:50 följande:
    Det måste vara nåt va? Eller är det för färglöst?

Så såg mitt första pos test ut denna gång :) Grattis!
  • SaandraR
    annajenni skrev 2014-04-09 12:18:39 följande:
    Idag är mitt svagare så jag var nog lite snabb...:( jag har dock i mina andra graviditeter fått starkare på kvällen än morgonen, nån som vet om det är hur man funkar i kroppen eller olika varje graviditet?

Dagen efter mitt första positiva test så var det svagare men tog ett på kvällen igen och då var det betydligt starkare
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?