• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

0fia skrev 2014-03-08 06:25:14 följande:
    E2012smamma - jag hade Bim imorgon men testen började bli så starka att jag började tro på det.

Har kommit mer blod idag. Känner mig helt dränerad. 3 missfall 5 månader..,,

Åh nej :( styrkekramar!
  • SaandraR
    sowe81 skrev 2014-03-09 06:17:44 följande:
    Hj tjejer. Jag är tillbaka här igen, med största sannolikhet. Var med här i vintras efter ett ma i oktober. Blev gravid i feb men nu är det nog kört igen. Var på vul i måndags, var i vecka 7/8 och fostret var för litet, som vecka 6. I fredags började jag blöda, var till gyn igår men de kunde inte säga riktigt. Får vänta och gå på mitt bokade uppföljningsvul på mvc på tisdag. Men jag blöder som en mens med små klumpar så känns kört.

Jävla skit.... Vill ju så gärna få ett syskon till vår dotter dom är 1,5. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan, men det är ju kört nu....

Beklagar verkligen :(
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-09 20:26:16 följande:
    Har inte varit lika kul att testa nu men eftersom det inte kommit någon jätteblödning än så har jag inte rikttigt kunnat hålla mig så här kommer en uppdatering 

Det har ju ökat :) kan dom fortsätta öka om man fått missfall eller om missfall är på gång? Jag vet inte..går själv runt o nästan väntar på att mensen ska komma, bim idag. Men man kan ju få små blödningar i början av graviditeten så jag håller tummarna för dig! :)
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-09 21:05:29 följande:
    Det km fortsätta att öka trots missfall. Ökningen blir dock långsammare då.

Ok mitt är lika starkt som i fredags :/
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-09 21:34:23 följande:
    Vilka test använder du? Tycker det kan vara svårt att avgöra ökning på testerna om man bara tittar på ett par dagar. Jag brukar jämföra med minst 3 dagar emellan. Du har ju inte fått mens än eller hur?!? Och imorgon har du passerat BIM. Håller tummarna för dig!

Eller om man jämför när dom va nytagna såg det testet från idag starkare ut, men när dom torkat såg dom lika starka ut. Jag har test från billiga-tester.se

nepp får gå o va nervös imorgon med sen kan man slappna av lite. Tack, detsamma!
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-10 08:15:15 följande:
    Jag har sån otrolig ångest just nu : (
    Var ganska glad och nöjd efter mitt VUL förra veckan, i ett par dagar.

Sen slutade brösten ömma helt. Det enda som återstår nu är halsbränna och trötthet. Jag har precis samma känsla som i höstas innan mitt MA konstaterade, jag bara vet att det är kört.

Det känns som att dessa 24 timmar innan jag får ett besked kommer bli de längst på mycket, mycket länge.

åh jag minns den känslan :( ska du på vul imorgon igen? håller tummarna stenhårt!!
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-10 09:31:45 följande:

Ja. Imorgon kl.8.30. Behöver alla tummar jag kan få känns det som...
    Hur är det med dig?

Spännande och nervöst förstår jag. Har dock läst att symtomen kan komma o gå så allt kommer gå bra ska du se :)

Jo, blev orolig igår när testet inte hade ökat sen i fredags men imorse var strecken iprincip lika starka på bim + 1 så jag får nog vara nöjd nu och sluta testa om det går..
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-10 09:40:53 följande:
    E2012smamma - det har kom rejält med bruna flytningar i fredags. Därefter har det fortsatt komma lite bruna flytningar. Igår gick tempen ner. Skulle haft mens igår men fortfarande inget rött.... Tempen gick upp idag igen.

F89 - jag håller tummarna superhårt! Jag hoppas så att det går bra på vulet imorgon!

Springer på toaletten hela tiden för att koll om mensen kommit. Har en hel del flytningar men fortfarande inget rött.

jag tycker ändå det låter rätt lovande om tempen steg och du inte fått rött blod :)
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-10 09:47:37 följande:

Det finns ju en liten chans så jag antar att jag lever på hoppet.
    Den här gången följer sambon med, hans första. DET känns skönt.

Åh, det där med test... Jag önskar att man kunde testa en gång och sen aldrig mer men vi är många som har följt den vägen där man inte kan sluta : S

Såklart det finns en chans,, man får försöka tänka att majoriteten av alla graviditeter går ju faktiskt bra, men det är svårt att tänka så när man fått missfall och speciellt kanske om man inte har barn sedan tidigare..
    Vad skönt o få stöd av sambon :)

Ja man blir ju lite besatt.. har som väldigt svag mensvärk ibland som kan hålla i sig ett par sekunder o sen släpper det..men det kan ju även vara ett grav symtom men man överanalyserar ju allt.
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-10 20:32:45 följande:
    Jag måste älta lite till. OM det nu inte kommer någon mer mens vad..... Vad skulle ni göra om ni var i min situattion? Boka tid hos MVC och hoppas på tidigt vul? Kontakta privatgyn och få vul denna vecka? Ältar och ältar

Våra test är ungefär lika starka..
    Jag skulle kontaktat mvc och förklarat situationen och se vad dom säger, ett vul såhär tidigt kommer nog inte visa något direkt vad jag har läst? Men du kan ju få komma o ta blodprov o se vad hcg ligger på?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?