• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2013-12-30 18:03:29 följande:
    Efter din skrapning, hur lång tid tog det innan du fick ägglossning?

Om jag ska räkna på min vanliga cykel från första dagen som jag började blöda ska jag i så fall ha äl samma dag som skrapningen (om den nu blir av). 

Antar att jag i alla fall får vänta två veckor till om de tar bort allt som finns där inne nu..
    Jag fick positivt ÄL-test 21 dagar efter min skrapning.
  • F89

Fråga: Jag hade positivt ÄL-test (CBs rosa) 21-23 december. Betyder det att min ÄL skedde den 23 då och att jag idag är ÄL + 7? Hur hade ni räknat?

• F89
    P81 skrev 2013-12-31 13:00:17 följande:

Jag hade räknat från den första dagen. När jag blev gravid i somras fick jag 'ägget' på fertilitetsmonitorn den 2 juli vilket stämde med bf o mått o så. Men det kanske e hugget som stucket, ngn dag hit el dit.
    Det som var så kul då när jag blev gravid var också att det tog sej på första försöket+ att vi inte kunde få till det närmre än 2 dgr före 'ägget' visades. Fantastiskt, visst. En sats inom räckhåll för äl räcker fint!Flört

Tack för svar! : )
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2013-12-31 13:02:39 följande:

Och här skiftar man fort;). Höll på att plocka undan till nyårs firandet ikväll. Hade musik på och "utan dina andetag" började. Har tänkt länge att den skulle man kunna ha på dop. Så jag bara började stor grina å var tvungen att sätta mig ner. Tur att maken ej är hemma å ser sin labila fru;). Men han kommer nog undra varför jag är helt rödgråten haha.

Man får gråta och vara ledsen. Kram!
  • F89

Idag slutar jag äta socker i form av läsk, godis, kakor, chips osv och börjar motionera. Den månaden som vi blev med barn i somras är första gången på flera år som jag motionerade regelbundet (promenader och löpning) och inte åt socker. Börjar bli desperat så jag tänkte ge det ett försök! : D

• F89
    Kirsten skrev 2014-01-01 17:56:54 följande:

Jag börjar också undra om det är motionen dvs blodcirkulationen som spelar roll. När jag fick min son gick jag regelbundna promenader men nu när jag jobbar rör jag inte på mig alls! Ska försöka börja gå lite fler promenader så mår nog hela kroppen bättre!:)
    Helt klart värt ett försök! : D
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-01 18:05:42 följande:

Konstig slump faktisk exakt samma för mig, blev gravid den månaden jag slopade socker och motionerade. Ska oxå försöka den vägen nu igen.
    Kul att vi är flera! Jag vet inte om det är sockret + motionen eller det faktum att man får något annat att tänka på men oavsett så är det en positiv förändring för mig. Eftersom jag motionerat 0 den här hösten så tänkte jag faktiskt ge det här programmet iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km_lock ett försök : )
  • F89
    Kuben skrev 2014-01-01 18:58:37 följande:

Nu googlar jag runt på MF.

Har haft 6 st och aldrig har något avrått oss från sex, fast jag uttryckligen frågat. NU hittade jag en sight som avrådde alla missfallsbenägna från sex de första 3 månaderna. WTF! Tänk om jag hade den informationen tidigare!!

Någon annan som hört detta?!?

Jag har hört det tidigare, minns dock inte källan : (
  • F89
    Tinnis skrev 2014-01-01 19:37:51 följande:
    Den var ny. När jag var inne på sjukhuset första gången sa läkaren att det var inga problem att försöka så fort jag slutat blöda, medan barnmorskan som tog hand om mig under cytotecbehandlingen gav rådet att vänta en mens. Jag tror att det sistnämnda är vanligt att höra för jag har hört det från flera.
    Fast informationen och diskussionen handlar väl om sex de tre första graviditetsmånaderna, inte om sex efter ett MA/MF eller har jag missat något?
  • F89
    Cayenna skrev 2014-01-01 20:04:24 följande:

Hittade det här som iochförsig är taget från sådana som gör ivf men jag tänker att det inte är någon skillnad på kost tänket.

"Nyckeln är att äta mindre sött och kolhydrater. För mycket av de varorna kan nämligen leda till alltför höga insulinhalter i blodet, vilket i sin tur kan påverka äggstockarnas funktion och minskar fertiliteten."

http://www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid

Då känns det ju som att vi är på rätt spår! : D
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?