Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-05-21 21:22:57 följande:
    Ja då kontaktar du dem och ber om att få komma in och titta. Det var gynakuten som konstaterade mitt MA. Senare samma kväll kom allt ut och morgonen efter ringde jag dit igen och då tyckte de att jag skulle komma in för ett nytt VUL för att se att allt var ute.

Visst har ditt upptäckts och avstannat i ungefär samma vecka som mitt? (mitt upptäcktes i 11+2 men hade stannat i 8+3) För då borde det komma mer än bara en liten klump och lite slem.
    Aa vad bra, tack för hjälpen.

Ja precis, mitt upptäcktes i v11 o fostret hade dött V8+4..

Tycker bara d är konstigt att inte kroppen stöter ut de..

Va d mycke klumpar o så som Kom ut?
  • karro 2014

Va på gynakuten denna natten som var mellan tis-ons.. Fick kramper och värkar varannan minut.. Var hemskt och de varade i flera timmar.. Fick ju morfinspruta och de hjälpte men inte helt.. Dem gjorde vul då med och då visade de sig att fostret låg kvar där. Började ju även en cytotek behandling i fredags men som sagt inget mer en blod o slem typ... Fick med mig morfintabletter hem.. Så jag tog en nyss för att jag känner att inte alvedonen värka så mycket.. Livrädd om jag får så ont inatt igen.. Orkar inte de!!

• karro 2014
    mom in the city skrev 2014-05-22 06:16:10 följande:

Hoppas verkligen inte att du får så ont igen och förstår att det känns läskigt att inte veta vad som ska hända. Lider verkligen med dig!
    Ja de är ju de.. Men de skall nog gå bra.. Kände igår kväll att jag började fånigt, så jag tänkte de att jag tar morfintabletter med ggn även om jag inte hade jätte ont., och den hjälpte hela natten:) så nu är man faktiskt utvilad o pigg
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-24 13:10:44 följande:

Hur går det för dig? Kram
    De går inget vidare, samma som innan..har blödningar blandat med slem.. Inget mer. Har inte haft ont på tre dagar nu vilket känns underbart.. Längtar bara till på tisdag, sen är detta över o då kan man äntligen börja försöka gå vidare..:))
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-24 14:10:22 följande:

Vad bra att du inte har ont iallafall. Så hoppas tiden till tisdag går fort så du kan gå vidare!!
    Ja.. Imorgon är de redan söndag:) går rätt fort om man har lite planerat faktiskt o knte bara ligger hemma!!

Känns skönt också att inte få uppleva missfallet om man säger så (om jag har den turen) att inte behöva se allt som kommer ut.. Tror att om jag upplever de så är jag nog mer rädd än nu till nästa graviditet.
  • karro 2014

Inatt hände de.. Åkte in akut pga rejäla smärtor och kramper (kunde inte ens kissa alltså) va de värsta jag vart med om. Jag o sambon beslöt oss för att åka in (kämpade i över en timma) på väg in kände jag någon slags explosion kan man säga, kändes som att jag kissade på mig, hela blöjan var fylld med både fostervatten och blod.. Väl inne på sjukhuset fick läkarn plocka ut graviditeten som var på väg ut inkl fostret. Hon lyckades faktiskt få ut en hel del så jag har bara 26% kvar av min graviditet att blöda ut..(så nu börjar jag med en ny kur av cytotec för att blöda ut allt) Men vad hemskt detta var, hade aldrig klarat detta utan min fina sambo alltså.. Nu kan man börja att gå vidare.... Vilket känns underbart efter 20 dagars väntan (från vi fick de bekräftat att fostret var dött)

• karro 2014

Ja precis, känns jätte härligt.. Bara trist om inte alla rester kommit ut. För då blir de ju skrapning... Så jag hoppas att min kropp löser detta alltså..

Cayenna skrev 2014-05-25 19:52:56 följande:
    Usch vilkenhemsk upplevelse Men skönt på nåt sätt att din kropp löste det till slut. Nu kan du se fram mot nytt försök.

• karro 2014

Okej, gjorde nämligen ett gravtest förra veckan o då visades de ett starkt plus, idag gjorde jag ett till för o se och då var de väldigt svagt.. Nu var urinen blandat med blod eftersom jsg blöder rätt mycket. Har för mig att jag läst något om de med att gravtest blir missvisande med blod i urinet. Har du hört något om de? Iofs om de inte stämmer är det ju bara positivt:))

mom in the city skrev 2014-05-26 15:34:28 följande:
    Har för mig att det var knappt tre veckor efter mitt ma i vecka 11+2 och ca en och en halv vecka efter mitt mf i vecka 6+0.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?