• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2013-11-20 13:23:18 följande:
    Nej det är ju ett gäng i tråden. Och det är kul. Alltid nån att följa och alltid nåt nytt att läsa. Men du har

bara haft en mens sen mf då? Neg test för mig idag igen, ser ut att bli svagare. Räknar inte med pos förän tidigast helgen men det kan ju säkert dröja ännu längre. Denna väntan....

Precis, en mens efter mf. Ja för mig känns det som att månaderna bara går och går och jag nästan missar att leva. Kommer inte ge upp än om ett syskon och hoppas tålamodet hänger kvar ett tag. Det kan va skönt att testa inför äl, fördriva tiden lite innan och förr eller senare kommer den ju!:)
  • Kirsten
    zebra skrev 2013-11-20 21:41:16 följande:
    Hej!

Jag har läst inlägg men inte riktigt kommenterat på ett långt tag. Jag fick mens 3 dagar än beräknat (min första efter mf) och en tydlig ägglossning innan det.  Idag ska jag tydligen ha ägglossning men jag har inte kännt några symtom på det. Vi har kört de senaste 4 dagarna men jag har varit ganska nedstämd och ångestfylld den senaste veckan och än idag...därför känns det som att det inte blir en graviditet denna månad :(

Har varit extra känslig och lättirriterad...brukar bli så i november-december när det blir mörkt men också andra anledningar...

Vad jag förstår är det svårare att bli gravid vid psykisk stress och stresshormoner, men gör det att det inte släpps något ägg?  

Jag tror inte du behöver va orolig så länge du har regelbunden mens och då också ägglossning. Stress som är så pass negativ att den påverkar ägglossningen och därmed mensen märker man ju av om man har regelbunden cykel. Bara för att du inte känt av äl betyder det inte att du inte haft någon eller kommer att ha!:)
  • Kirsten
    zebra skrev 2013-11-20 22:21:45 följande:
    Tack för sitt svar, det fick mig på bättre humör :) Hoppas hoppas det blir något, längtar till BIM den 3e december! Det är som en annan sa i ett inläggnyss, månaderna går och går oc man missar nästan att leva för att man har sådant fokus på det hela.

Jag svor nästan att jag inte skulle beräkna ina fertila dagar för att "det ska bara bli"...men kunde inte hålla mig.. 

Vad bra!:)

Haha, det va jag som skrev att tiden bara går!;) Jag önskar också ibland att jag inte hade sån koll på min cykel, och att det bara "ska bli". Men har insett att det inte går att sluta tänka på nåt man verkligen vill, detsamma gäller ju semester, nytt jobb osv. Och viljan och tanken påverkar ju inte kroppen där nere när det gäller barnagörande!:)
  • Kirsten
    SaandraR skrev 2013-11-24 10:23:03 följande:
    Dagens äl test för 6:e dagen i rad!! vad händer :( 

Har du tagit ett gravtest?:)
  • Kirsten
    SaandraR skrev 2013-11-24 10:57:17 följande:
    tog en grav stícka igår eftermiddag men det var negativt

Hmm, har inget bra svar tyvärr! Men ligg på tills det blir svagare!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2013-11-25 08:10:21 följande:
    Behöver lite tankehjälp. Om jag hade 18 dagar mellan mens och ÄL, bör jag ha lika långt till BIM då?

Jag får äl dag 19 oftast, och sen mens 10-12 dagar efter, men jag skulle räkna på din "vanliga" luteala fas:)
  • Kirsten
    Kuben skrev 2013-11-25 16:24:41 följande:
    Tack!

Det är bara 2:a försöket efter senaste mf. Men jag har 6 mf i bagaget och jag närmar mig 40... Känner att tiden rinner ut och att jag snart inte orkar utsätta mig för mer nu.

Kan inte begripa hur man kan ha så mycket symtom - det är ju trots allt 9:e gången jag är gravid så jag VET hur det känns. Undrar om detta inte var ett super-duper-tidigt mf trots allt... Äsch, det spelar trots allt ingen roll vad det var. Det bidde inget denna gång heller. Jag ska hem och krama på familjen, gråta en skvätt och sova. Så blir det en bättre dag i morgon.

Kram till er alla! 

Försök tänka att du minsann ska kämpa som att du vore 25!:) Jag är "bara" 34 men försöker hålla humöret uppe genom att tänka att en dag ska det bara gå!:)
  • Kirsten

Sepfhrenia: Vad jobbigt, förstår att det känns tungt. Tycker ändå du ska ta en sak i taget och är det så att han känner ånger (som Patricia sa) så är det möjligt att förlåta och ta nya tag. Jag hoppas allt faller på plats snart och att det går som du vill!:)

• Kirsten
    paron skrev 2013-11-29 10:58:13 följande:
    Gjort test nu från äl+8 till äl+12 som är idag. Har fått svaga streck på nästan alla test från testlagret, dock neg på clearblue. Åh jag vill bara veta vad det betyder och jag vill att strecket ska bli starkare!!! Åter igen har jag stora förhoppningar om graviditet. Symtom har jag inga, förutom väldigt ömma bröst, fast det hade jag förra månaden också. Hur går det för alla?

Jag tror du är gravid!:) Jag har så svårt för det här med spökstreck, tror inte att det existerar!;)
  • Kirsten
    paron skrev 2013-11-30 11:33:09 följande:
    www.familjeliv.se/hem/paron/galleri.php Jag tänkte ta ett annat test för en gång skull. Tog ett preg från Apoteket. Var tvungen att trixa det också eftersom det inte syntes i kameran. Det kan ju också vara spök. Tog ett från testlagret med samma urin men det hade inte ökat. Inte en ökning nu på 6 dagar. Och brösten är lite ömma nu bara, inte alls som i förrgår. Tvivlar nu på graviditet. Väntar istället på tidigt missfall.....

När jag testade när jag va gravid med min son fick jag svagt positivt med sticka bim+5/6 testade med cb och fick 1-2 v bim+7/8. Så först en vecka efter bim tror jag man kan få rättvist resultat!:) Nu med mf fick jag 2 lika starka streck på sticka bim+11. Så än finns det hopp!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?