Inlägg från: sepfhrenia |Visa alla inlägg
  • sepfhrenia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Allt sätts ju ur spel efter ett mf/ma också så nu har man ingen aning hur lång fas man har. Men det kan väl vara allt från 10-17 dagar..

Man får helt enkelt gå på teststickor för att hitta äl och vänta och se hur lång tid det tar innan mensen kommer, eller när det gått 14 dagar eller mer testa med grav-test...  om man nu har försökt under äl dagarna.

• sepfhrenia
    Kirsten skrev 2013-11-04 16:41:21 följande:

Jag får oftast äl dag 19 och sen mens mellan 11-12 dagar efter. Anledningen till varför jag har stenkoll är för att jag har äl-testat hela året och skrivit upp allt. Så jag har inte alls någon "standardcykel".

Allt mellan 10-16 dagar är väl standard?
  • sepfhrenia
    kossann skrev 2013-11-04 18:44:33 följande:

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

Jag hade väntat till några dagar efter bim. För att slippa besvikelsen flera gånger innan det eventuellt visar nåt.
  • sepfhrenia
    Kirsten skrev 2013-11-04 21:06:25 följande:

Jo visst, men tänkte att om man inte vet räknar de flesta på 14 dagar som standard och jag ville bara säga att det kan skilja sig och det ändå är normalt!:)
    Aha, missuppfattade dig ;)
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-11-05 12:59:46 följande:
    Förstår din känsla. Nu har jag ju precis slutat blöda efter skrapningen men har samma tanke. Försöker tänka att jag inte ska tänka på äl o bim o att sånt men ändå gör jag det o hoppas sååå att det ska ta sig vid första äl så man slipper hålla på o fundera.
    Samma här... :(

Tog äl test förra veckan och det visade ett svagt streck, trodde jag skulle ha äl då 1-2 dagar efter det. Nu tog jag ett test idag för att kolla, det är fortf bara ett svagt streck. 

Har aldrig tagit äl tester innan och inte brytt mig om det heller för den delen, har blivit gravid oplanerat båda gångerna innan så det har liksom aldrig spelat någon roll innan.

Man vill bara veta var i cykeln man är... 
  • sepfhrenia
    0fia skrev 2013-11-06 08:29:43 följande:

Äntligen! Ingen blödning eller spotting på hela dagen igår. IDag tydlig minskning på äl-testet och bara svagt på grav-testet. Tänk att man kan bli så glad för något sådant Solig

Så skönt! :)
  • sepfhrenia
    0fia skrev 2013-11-07 21:38:12 följande:

Blir galen!!!! Haft blödning idag igen. Först lite brunt och sen lite rött. Har ridit idag men det kan ju knappast börjat blöda igen pga det?! HAr någon av er haft det så?

Ja, jag slutade blöda/ha flytning, sen gick det nån dag så kom det bruna flytningar igen, slutade o efter några dagar igen så var det bruna flytningar. Men nu verkar det äntligen ha slutat.
  • sepfhrenia
    is1 skrev 2013-11-09 22:09:36 följande:

Idag är en sån där riktig depp dag.

Jag skulle också fått i april. Det skulle kännas så mysigt att vara gravid och ha en mage vid jul å osv. titta på barn vagn å köpa massor av söta kläder, att få se på ultraljud som troligtvis jag skulle gått på nästa vecka. Just nu känner jag mig så otroligt deppig och det känns som ingen i min närvaro riktigt förstår och då säger jag ingen ting. Många i min ålder är inte att planera barn stadiet ännu och kommer inte vara det på länge, men jag har i alla fall vetat jag vill vara en ung mamma. Man försöker hålla huvudet uppe men egentligen vill jag bara ligga i sägen med täcket över huvudet. Hur ska man göra för att lättast kunna gå vidare?

Dom senaste veckorna jag har jag haft ett riktigt jäkla pms humör, känns så dumt mot min underbara sambo som får stå ut med mig, Trodde det var ett litet tecken på graviditet, men icke.. fick min mens igår. kanske är sorg eller nått vad vet jag. Någon mer som har så?   

Tillåt dig själv att må dåligt, släpp ut det. Ju längre du stänger inne grejjer ju längre tid tar det. Släpp ut din känsla, bara va. Jag rekommenderar meditation, finns massa olika varianter så du kan hitta nåt som passar dig, det skäpper rejält på "ventilen"!

Stor kram till dig!
  • sepfhrenia
    sowe81 skrev 2013-11-10 17:06:13 följande:
    Jag fick inte eller välja de sa bara att jg skulle ta tabletter, men eftersom jag blödde så mkt redan dagen innan cytotecen blev jag inlagd och efter cytotec på natten o inget ändrats fick jag skraps. Upptäcktes v11 o fostret var 9v.

Om det händer igen kommer jag välja skrapning på en gång!
    Jag med!! Hellre få ut allt direkt och så fort man sluta blöda, gå vidare. De undersökningar, smärtor å allt annat jag hade innan skrapning hade ju undvikits om jag blivit skrapad direkt.
  • sepfhrenia
    carithal skrev 2013-11-12 09:54:40 följande:
    Här är en till som har fått mens... Har haft så väldigt ont i äggstockarna och mått grymt illa sen dagen innan äl. Å gubbe ligger borta på jobb i minst 2 veckor. Men kommer hem till helgen.. Så vi kommer säkert att missa nästa äl. Men jag har köpt CB's nya äl test som visar ens 4 fertila dagar :) Så hoppas hoppas. men en liten fråga tiller som är mer kunniga än jag. Kan man vara gravid fast man har fått mens? Vissa säger ja, andra säger nej... Kom på en fråga till hihi.. Jag vet att man inte ska kolla på gravtesten efter den utsatta tiden, men när jag kom hem från jobbet igår så kolla jag lite på det, ett cb  test, det var negativt när jag tog det, men igår kväll såg jag ett svaaaagt rosa streck. Är inte så haj på sånt här.
    Min kompis hade mens i 3 månader som vanligt under sin graviditet, så hon visste inte ens att hon var gravid förrens efter 3e månaden. 
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?