• SaandraR

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Alla säger olika..en del (även läkare) säger att om man ser ett hjärta slå i typ v.8 så minskar risken för mf till under 5 % medans andra säger att det är lika stor risk ända till v.12/13

• SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-04 09:42:34 följande:
      Då tillhör jag dem där 5%. V9-10 tar moderkakan över så det är väl att nånting går fel där. :-/ Vill ha plus NU och vara i v14!

Samma här :/
  • SaandraR
    Cayenna skrev 2014-03-04 12:14:40 följande:
    Min mens kom idag. Visste ju att den skulle komma så ok med det. Men när jag la in i ptracker så inser jag att vi kommer missa decemberbebisförsöket. Så blir lång väntan nu. Tråkigt men man får försöka se det positiva med att få försöka sig på 2015 nu och hoppas på tidigt sådant. Kram alla och tack för ert stöd.
    Tråkigt :( kramar
  • SaandraR
    0fia skrev 2014-03-04 15:52:54 följande:
    Åhh, vad. Tiden går låååångsamt!

Jag veet :/ jag vill börja testa nu..
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-03-04 17:37:03 följande:
    Ni som tar temp - någon som kan hjälpa mig om hur jag ska göra? Eller hänvisa till någon bra sida med info? Jag har inte tagit temp innan för jag tycker det verkar krångligt att upptäcka stegringen. Sedan måste man ta tempen exakt samma tid varje dag, eller hur?

Tog mitt sista digitala test jag hade hemma i morse. Det var negativt. Molväken har i princip avtagit helt. Mycket märkligt att den varken verkar bero på mens eller plus. Jag känner mig dum och naiv, jag trodde att eftersom mensen kom igång som den skulle efter missfallet, att jag skulle få en regelbunden cykel. Dag 34 nu. Kan inte tänka på något annat och är tillbaka i de bittra tankarna att kroppen inte samarbetar. Bakslag!

Jag brukar tempa och ta äl test. Äl tester visar ju att äl är på gång och temp ökningen visar att äl har varit. Du måste ta tempen samma tid på morgonen, helst innan du kliver upp ur sängen.

min temp innan äl brukar brukar ligga på 36-36.2 efter äl stiger den till 36.6 (sen kan den öka lite till efter några dagar)

Temphöjningen bör vara med minst 0.3 grader och hålla sig högre minst 3 dagar för att man ska veta att äl har skett.
  • SaandraR
    mimmih skrev 2014-03-04 18:28:29 följande:
    Jaha? den visar att den har varit!? Det är alltså mer för att man ska veta att man faktiskt HAR haft ägglossning och inget är fel. Det visste jag inte! Det är en hel vetenskap det här med att försöka bli gravid? Måste man börja på någon speciell dag i cykeln eller är det bara att köra på?

Japp så är det. började med det efter en gång när jag fått pos äl test men varken mens eller plus kom och tempen var låg så då hade jag inte haft äl som testet visade, så jag tycker det är jättebra att tempa :) jo det är väl vid mens det är bäst att börja men jag skulle nog börjat ändå, samt äl testat om jag vore du så man inte missar nåt :)
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-05 03:18:59 följande:
    Är ni redo för en natthistoria?
    Ok, då kör vi!

Så. Jag kände ju i förrgår och igår att jag inte längre mådde illa, hade ingen molvärk och brösten ömmade inte lika mycket länge. Fick panik, tog ett test, testet var svagare. Mer panik.

Ringde BM, ringde privat - ingen ville ta emot. Blev mer och mer olustigt och fick sånna flashbacks från i höstas med det här känslan med att tro att något är fel men sedan brottas med sig själv osv.

Kunde inte sova och nu var oron mer ångest. Jag har tidigare under flera år haft panikångest och är enormt rädd om min psykiska hälsa. Tog därför ett lite annorlunda beslut. Åkte till gynakuten för att se hur mycket folk som var där. Tomt. Gick in och ljög. Sa att det kommit blod i helgen, att jag har ont i magen. Detta kan man ju tycka vad man vill om, men eftersom jag var enda patient så har jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete.

Så. Bra och dåliga nyheter. Det finns ett hjärta som slår på en 8 mm liten!! Dock tyckte barnmorskan att det verkade "skört". Jag försökte fråga vad den här skörheten innebar, om det var för litet etc men nej, det var mer en känsla hon hade. Hon tyckte att det var bra att jag hade ett VUL bokat nästa vecka hemma så man kunde se att det fortsätter utvecklas åt rätt håll.

Jag har bestämt mig för att låta konstaterat hjärta som slår trumfa hennes skörhets-känsla och tänker vara nöjd med det fram tills nästa VUL. Allt som allt tog besöket 30 minuter och jag är nöjd med natten.

Tack för allt stöd under gårdagen! <3

Vilken natt, skönt att du fick se ett hjärta, vilken lättnad! :)
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-05 07:48:27 följande:
    Visst fan finns det ett streck till! HURRA!

haha .. shit nu fick jag panik. Jag ser ju strecket i verkligheten utan att behöva anstränga mig eller lysa med lampa..
  • SaandraR
    F89 skrev 2014-03-05 07:55:30 följande:
    Man får ha panik! Detta är ju grymt! Har du ett digitalt hemma?

Känns jobbigt att veta innan bim på ett sätt eftersom det är då dom flesta mf sker. Japp har två st hemma.
    Jag och killen ska bo på hotell o fira årsdag i helgen så vill på ett sätt vänta tills på fredag med att berätta , om det nu skulle stå gravid. :P
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?