• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-12-05 15:17:29 följande:

Ja jag känner lite så med..:) nu känner jag mig pepp igen inför ny ägglossning! Nån som har läst i tråden som heter nåt med "en superbra metod"? Ska testa den metoden + rosenrot denna månad!
    Vi kör den metoden även om det gick halvbra den här månaden!
  • F89
    zebra skrev 2013-12-05 21:09:06 följande:
    Åh, du ger mig hopp :') Lite därför jag väntar lite, för att slippa bli besviken men också för att fler symtom ska komma om så är fallet. 
    :)
    Och jag hade molvärk men inga ömma tuttar : ) Tummarna hålls här också!
  • F89
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-05 23:46:22 följande:
    F89, vill du berätta om din första mens efter skrapningen?

Jag funderar...
    Medicinskt missfall 21/10.
    Skrapades 29/10 då rester fanns kvar.
    Började blöda tors kväll( så småttbruna flytn), alltså 28/11 och 38 dgr efter missfallet. Har en lång cykel på 33-35 dgr vanligtvis. Iaf, blött i en vecka nu med början bruna flytningar för att sedan bli mörkrött blod o nu slutet på det hela. Inte blött mkt mot vanligtvis. Känt mej lite som under mens(trött mm.) men ingen mensvärk knappt.

Har jag en sparsam mens?

Hjälp. ;)

Kram P.
    Självklart.

Skrapades 7 oktober

Positivt ägglossningstest 27 oktober

Upptäckte blod vid toalettbesök på morgonen 7 november. Fick svag mensvärk. Använde tampong men tog ut den rätt snabbt eftersom det skavde, tog ett trosskydd istället som det inte kom blod i - fick dock lite på pappret under förmiddagen när jag var på toaletten. På eftermiddagen och kvällen kom ingenting alls och mensvärken försvann.Jag fortsatte att ha trosskydd och den 8 kom lite brunt blod ett par gånger under dagen när jag torkade mig men inget mer. Sen hade jag som lite blodblandad flytning i brunt på kvällen.

Thats it! 18 dagar efter mensens första dag fick jag positivt ÄL-test igen.

Jag brukar annars blöda ganska mycket till en början, alltid kunna ha tampong och blöda i åtminstone 4-5 dagar.
  • F89
    Belly skrev 2013-12-06 04:55:10 följande:

Tog ett test nyss eftersom det är BIM idag. Det stod Inte Gravid.

Bara att vänta in mensen då :/

: ( tråkigt!!
  • F89
    annajenni skrev 2013-12-05 23:52:09 följande:

Vi har försökt i snart 4 år och två MA så jag undrar..kaffe och vin? Jag är kaffoman kan dricka hur mycket som helst på jobbet och vin är ju gott ibland, jag orkar inte bry mig för då skulle det påverka mitt liv och jag för mycket och jag skulle tänka på barnlösheten ännu mer än vad jag redan gör...tror ni verkligen det är farligt innan ägget ens fäst? Jag kan ju likförbannat inte sluta tänka på det.....

Kan man inte söka hjälp och få en utredning om man har försökt i 4 år? De borde ha koll på rekommendationer om kaffe, vin osv.

Jag förstår hur du känner med att man samtidigt inte vill leva som om man är gravid för att då får det allt för stort fokus när man inte är det. Kämpa på!
  • F89
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-06 18:53:49 följande:
    Åh, tack för svar, och snabbt sådant!Glad

Vad skönt att höra din historia och jag inser då att jag nu haft mens. Har inte blött idag och ska börja pinka på stickor fr.o.m. måndag typ. Tjihoo, som jag väntat sedan mfet!

Har du lång cykel?
    : )

Har alltid haft 28 dagar innan MA. Känns som att jag inte riktigt är där än idag eftersom första mensen kom på ÄL + 11 och sedan ÄL 18 dagar efter det. Idag är jag på ÄL + 11 och ingen mens än så länge.
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-12-06 19:31:34 följande:

Har du vågat testa ännu eller väntar du till bim? :)

Jag väntar till minst BIM som det känns just nu : )
  • F89
    Solros78 skrev 2013-12-07 12:46:22 följande:
    Jag har varit på inskrivning typ v 8-9. Tar de verkligen emot så tidigt som v 5 bara för att det är mysigt?
    Jag hade inskrivning V 5 + 0
  • F89
    is1 skrev 2013-12-07 12:48:52 följande:

världens bästa julklapp!

GRATTIS! : D
  • F89

Nu kom den där jävla mensen. Fan vad arg och ledsen jag är just nu!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?