Tinnis skrev 2014-02-25 21:52:07 följande:
Tycker också att du ska söka privat. 3 äl på 5 månader är tusan så långa cykler och inget som man vill ha när man försöker göra bebis.
Vad är progesterAll kräm för något?
Här tipsade min mamma om vitamin E. Vissa säger att det bara är en myt, men för tusan. Mamma har ju alltid rätt ;)
Det ska jag definitivt göra och hoppas jag kan få nån hjälp då.
Har man brist på progesteron kan man ha utebliven ägglossning tex, det ska även vara bra mot upprepade missfall. Här är lite info om det:
"Många unga kvinnor ända ner i tjugoårsåldern upplever premenstruella besvär som trötthet, humörsvängningar, viktökning, ömma bröst, uppsvälldhet samt barnlöshet. Särskilt ömma bröst är så vanligt förekommande att det nästan betraktas som normalt. Dessa är alla symptom på östrogendominans; det vill säga kroppen producerar för lite progesteron vid tidpunkten då progesterontillverkningen borde ligga på topp. Detta sker precis efter ägglossningen fram till menstruationen. Många kvinnor i denna ålder kan ha mens utan att för den sakens skull ha ägglossning. Detta leder till att de får för lite progesteron (eftersom progesteronet tillverkas av gulkroppen som bildas av follikeln precis efter att ägget släppts ut). Östrogenproduktionen fortsätter dock vilket leder till östrogendominans och ovan beskrivna symptom. "
På femelebalance kan man läsa massor av resensioner av krämen och många har plussat på första försöket efter dom försökt i ett år.
Ja precis ;) det skadar ju inte att testa..