• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-01-27 21:43:52 följande:

Ni som väntar på första ägglossning efter missfallet? ska ni börja försöka innan er första mens? Eller varför tar ni ägglossningstest? Jag menar inte att ifrågasätta, jag förstår bara inte varför. Det kanske finns en bra anledning till det som jag har missat! :) Eller ni ska kanske börja försöka direkt? Jag går mer och väntar på första mensen och sen är det dags för ägglossningstest men vi ska å andra sidan låta det gå en mens innan vi försöker igen.

Jag ska försöka direkt om äl kommer! Jag ser ingen anledning att vänta
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-01-27 22:04:48 följande:

Jag ville gärna veta att jag fungerade igen. Fattar inte varför egentligen, men känner mig så sjukt stressad över min situation. Jag vill bara vara gravid, jag vill bara vara i v 16 som jag skulle varit. Fan fan fan.

Min bror ringde idag och de hade varit på sitt första vul. Allt såg bra ut och hon var i v. 13. Jag plågar mig med tankar på vad som kunde ha varit, vad som kunde ha blivit och jag känner att livet är så jävla orättvist!

Det värsta är nog syskonen som ska ha sina första barn nu i år... och jag får inget känns det som. Jag får känslan av att det är en tävling, fast det är nog bara jag som känner så, men det stressar så himla mycket.

Var förresten på Sankt Lukas och pratade med en kvinna om min situation i fredags. Tyckte inte att det gav så mycket. Jag var ändå ganska samlad och kände att hon försökte provocera fram en massa tårar. Jag ville ju ha hjälp med strategier att hantera motgångar, men hennes lösning var att jag skulle sjukskriva mig och gå promenader. I det här vädret, eller hur!? Jag avvaktar med fler samtal där, jag får ut betydligt mer av att skriva av mig i det här forumet.

Sjukskrivning och promenader, liksom, vad skulle det hjälpa?! Det jag mår bra av nu är att gå ner i vikt, leta äl och bli gravid igen, inte grotta ner sig hemma...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-28 08:55:46 följande:

Jag kan inte heller sluta tänka på det. Får nästan ont i magen för jag tänker vill så mycket. Hur många dagar sen äl då? Kanske är tidigt att testa?
    Men hade det då inte varit bättre att testa senast på bim och få veta istället för att gå så här och bygga upp enorma förhoppningar?
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-28 12:31:01 följande:

Förhoppningarna att bli gravid finns där hela tiden i mitt huvud oavsett om jag är på dag 1, dag 15 eller dag 30. Så jag tänker på det hela tiden oavsett. Har inte velat testa innan äl+14 och det är idag, men jag får fortfarande hellre mensen än negativt test så därför vill jag vänta lite.
    Jo jag förstår att förhoppningarna finns där, jag tänkte bara att de kanske byggs upp jättemycket nu när du börjat hoppas så. Fördelen med ett test som jag känt ibland är att man vet när man får beskedet, man slipper bli plötsligt överraskad av mensen på ett kalas eller på jobbet.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-28 13:19:20 följande:

Det kan jag förstå, negativa plötsliga överraskningar är inget man vill ha. smile4.gif
    Tycker bara att det skulle vara så jobbigt med ett negativt test. Hur går det för dig? Vilken dag i cykeln? Har du fått några tecken på att äl närmar sig?

Nej är man hemma i lugn och ro kan man gråta i fred. Som nu mitt andra mf, det kom utan förvarning första blodtecknet på jobbet, en kvart innan viktigt möte. Tokgrät på toan, på med smink och sen försöka se ut som vanligt...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-28 13:19:20 följande:

Det kan jag förstå, negativa plötsliga överraskningar är inget man vill ha. smile4.gif
    Tycker bara att det skulle vara så jobbigt med ett negativt test. Hur går det för dig? Vilken dag i cykeln? Har du fått några tecken på att äl närmar sig?

Jag vet inte med äl. Har en del flytningar men fortfarande negativa test.
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-28 21:24:11 följande:

Jag måste fråga er som haft flera missfall, har ni haft lätt för att bli gravida?

Jag tänker på forskningen som visar att en del kvinnor med upprepade missfall är lite för fertila. Även icke-livsdugliga embryon fastnar då och blir sen missfall medan det hos en normalfertil kvinna inte blir någon graviditet av ett sådant embryo.

Jag har haft rätt så lätt att bli gravid, har blivit det på tredje, andra respektive första försöket och man blir ju lite rädd att man ska vara en av dem som är för fertil och tvingas stå ut med upprepade missfall. Även om jag "bara" haft två än så länge och sannolikheten för ett tredje, rent statistiskt, är liten så funderar man ju....

Blir såklart inte så mycket klokare av att fundera men svårt att stoppa tankarna ibland.

Jag har väldigt lätt för att bli gravid när jag väl får äl. Dvs äl hoppar ofta över någon månad eller två men när den väl kommer går det lätt. Och jag har ju nu haft två missfall. Men, jag har ju två barn och då hade jag inga som helst problem med mf eller så.
  • Solros78

Idag har jag varit på en efterkontroll hos gyn i alla fall. Fick så mycket flytningar igår och en del konstiga i färgen så jag blev lite stressad över ev infektion eller rester. Men undersökningen visade att allt såg jättebra ut, helt tomt i livmodern och hon trodde flytningarna var ägglossningsflytningar. Jag har ju inte fått något utslag på ältesten ännu men hon trodde det kunde komma närmsta dagarna. Även om hon så klart (som alla) rekommenderade en mens emellan.

Men om jag fick kraftiga älflytningar igår och idag, borde inte ältesten gett utslag nu då? Testade ju i morse senast. Kanske bäst att åka hem och ha sex ikväll...

• Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-29 07:57:30 följande:

Försov oss allihopa här hemma så hann inte testa, men nu är jag ju på +15 så då borde jag kunna testa em/kväll med säkert resultat. Morgon är väl viktigast om det är före bim? Eller så väntar jag till imorn för att veta säkert?

Försök att ha fyra timmar utan att kissa innan testet så är det lugnt.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-29 10:22:51 följande:

Allt såg bra ut!!! Yippie :)

Nu får man hålla tummarna 6-7 veckor till då!

Behövde inte vänta länge alls vilket va skönt också.

Åh härligt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?