• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2013-11-25 15:50:36 följande:

Blev jätteglad när jag fick positivt äl test förra veckan men mindre glad att det fortfarande är pos :( ska ringa bm imorgon..

Hur gick det igår? Ringde du BM?
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-27 10:01:35 följande:

Äl testet va svagare igår sen och idag är det ännu svagare så jag tänkte att jag ringer om inte mensen eller ett plus kommer nästa vecka
    Skönt ändå att det vänder och inte är lika starkt längre! : )
  • F89

Jag blir så trött på mig själv!
    Har mått ganska bra den senaste veckan och verkligen sett framåt. Blev överlycklig av mitt positiva ÄL-test i måndags och känt att det kanske blir bra det här till slut ändå.

Sen, som en jävla tvångstanke, går jag in och läser ALLT i den bf-tråd jag var med i tidigare. Det slutar med att jag börjar gråta och tycker att hela världen är dum, ful och orättvis. Så himla onödigt av mig att gå in där och grotta ner mig...

• F89
    annajenni skrev 2013-11-27 22:39:00 följande:
    Var inte vi med i samma? Jag tycker jag känner igen dig men jag kan ha fel..nu är det vår tur iaf!!!
    Jo jag tror det : ) Första barnet med BF maj 2014?
  • F89
    sepfhrenia skrev 2013-11-28 17:43:50 följande:

Ok, Nu är det helt kört för min del, från att vara gravid till mf, till att få mens igår, alltså inte gravid så får jag reda på att min sambo gjort grejer med två olika personer under en helg när han var bortrest när jag var gravid. Att mina vänner vetat detta men inte velat säga nåt pga mf, för att jag var så ledsen. Och den andra hoppades att han skulle säga det själv och när denna kompis konfronterade honom för ca 2-3 veckor sedan fick hon uppfattningen att han pratat med mig och att jag visste allt. Men inte...

Det kommer fram mer och mer och nu fick jag också reda på att han rökt på nästan varje dag vad jag förstått under vårt barns första två år bakom min rygg.

Jag ser mig själv som en öppen, rak, ärlig människa som har skinn på näsan och är inte dum i huvudet. Men nu ifrågasätter jag mig själv. Är jag så jävla blind, naiv, ett våp...hur kan jag inte sett, hur kan han ha döljt allt?

Det finns 2 andra märkliga saker med 2 olika personer till, men detta är inget jag har fått konfirmerat...

Min värld är upp och ner, jag vet ingenting, jag vet inte vem jag är, vem är han och vad vill jag, vad ska jag tro.
    Han säger att han kommer inte ihåg något från den ena kvällen och den andra erkänner han att det var en som försökte kyssa honom och att han backade och sa att han hade flickvän o inte var intresserad. 

Alla hade alkohol i kroppen som var där och jag vet inte vad jag ska tro...

Från att snart skulle gifta oss och planera större familj till detta.... jag vet inte vad jag ska göra.....jag är i ett svart vakum.

Var rädd om dig! Kram
  • F89

Positivt ÄL-test i måndags. Sex söndag-tisdag. Håller tummarna för att det räcker även om jag hade velat få till det lördag och onsdag med : (

• F89
    0fia skrev 2013-11-29 16:02:18 följande:
    Jag har både kollat med äl-tester och tempat så jag tror jag har hyfsad koll.... Tror nog själv mest på att det är mf kvar

Fast kommer verkligen ÄL igång om hcg inte har gått ner till lägre än vad det är när man är gravid? Den infon fick jag iaf från BM - att ÄL inte kommer igång förrän jag har testat negativt på g-test.
  • F89
    0fia skrev 2013-11-29 16:15:06 följande:
    Vore konstigt att i så fall att tempen skulle ändra sig spontant utan ägglossning, eller. Tempen är ju låg när man inte är gravid och höjs vid ägglossning och stannar på högre temp när man är gravid. För mig hade den gått ner. Samma med äl-testen. De reagerar ju på Hcg och blir jääääättestarka när man är gravid. De blev svaga men starka igen vid ägglossning.

Har absolut ingen aning men spånar bara lite. Tror som sagt själva att det är mf som ger utslag men man önskar ju så gärna att det skall vara ngt annat smile5.gif
    Jag menade inte alls att ifrågasätta om du haft ÄL, snarare tvärtom. Jag menar att om du vet att du har haft ÄL och får ett graviditetstest där något syns så borde det inte (enligt den infon jag fått) vara rester.
  • F89
    Kuben skrev 2013-11-30 21:47:54 följande:

Hej,

Är det någon som har länken till hur ofta (och när) man ska ligga i för att optimera chansen. Jag vet att jag läste den här på familjeliv., men nu hittar jag den inte. Skulle vara sjysst att se om det funkar denna gång (OM jag får ÄL förstås!)

Tjingeling!

Menar du den där man ska börja ha sex varannan dag från cykeldag 8, börja ÄL-testa från dag 10, ha sex tre dagar i rad från positivt ÄL-test, paus en dag efter det och sedan sex igen? Tror den tråden heter något i stil med "en superbra metod.."
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-30 22:59:04 följande:
    Jag fattar inte. Av vilken anledning skulle det alls vara meningsfullt att ha sex fem dagar efter positivt äl-test...?
    Ingen aning, jag har inte kommit på metoden.

Resten av metoden tycker jag dock är meningsfullt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?