• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

dreams85 skrev 2014-01-26 11:29:45 följande:

Hade kunnat vara jag som skrev det där, tänker och känner precis som du!

Blev gravid nu direkt efter mitt missfall i december men igår började jag blöda smile4.gif . Jäkla skit rent ut sagt!

Hann bara gå till 6+1 den här gången. Har inte kommit jättemycket ännu men har redan accepterat att det är det värsta, ett till missfall, känner det på mig och väntar bara på att kroppen ska komma igång ordentligt. Ska ringa BM imorgon och höra om jag kan få göra ett VUL och eventuellt få hjälp med att stöta ut det, vill inte gå och småblöda utan bara få bort det och gå vidare.

Tänker också vänta till sommaren med att försöka igen, orkar inte mer just nu. Behöver en paus och har en utlandsresa inplanerad i juni. Vill inte vara nygravid då och gå och oroa mig för, eller kanske till och med få, ett till missfall när vi är där. Vill bara försöka tänka på annat samtidigt som jag längtar så mycket efter ett till barn att det gör ont!

Precis som du så hade jag en helt komplikationsfri graviditet med min son, börjar också undra om han bara var ett mirakel? Har haft lätt att bli gravid men nu efter två missfall börjar jag undrar varför det inte vill stanna. Visst är det väldigt ovanligt med tre missfall i rad men det känns som att med den oturen jag haft hittills så hör jag väl säker till den tråkiga statistiken.
    Nej vad trist!

Jag har ju fått två barn utan minsta problem men nu sitter jag här med två raka missfall...
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-26 16:04:43 följande:
    Jag har läst det på flera sidor. Att oddsen för missfall är typ 20% och samma sak andra gången men att tredje gången är det mkt större chans att lyckas. Det är väl oddsen? Jag vet faktiskt inte. Men det är väl därför man inte får hjälp förän efter 3 på raken. Och har man barn sedan tidigare är chansen också större för en lyckad graviditet. Har som sagt bara googlat till mig denna Info.

Försöker tänka att händer det igen får vi iallafall utredning och då händer det förmodligen inte en 4 gång. Sen tänkte jag kanske testa progesteronkräm som jag läst mkt bra om nästa gång vi försöker..
    Då hoppas jag på det där, det ger ju hopp om jag blir gravid igen.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-01-26 16:07:42 följande:

Och där kom mensen. 2 dagar för tidigt. Första gången äl test använts. Sexat till det dagarna innan äl, på äl och dagarna efter. Verkligen för att för att försöka "göra" barn. Men det gick inte.

Är jätte ledsen då vi inte kommer kunna pricka in äl förrän under semester då maken jobbar borta i v. Och vem säger att vi får ett plus för det? Och vem säger att det plusset kommer att gå vägen?

Ser bara alla magar och tvåbarnsföräldrar. Sonen frågar ofta varför han inte har syskon (fyller 5 i vår). Blir bara så arg på

Mig själv som inte velat försökt tidigare för syskon.

Just nu gråter jag bara. Vi ska rensa vinden nästa helg inför flytt. Då kommer vi hå igenom alla bebis saker. Men har bestämt mig gör att sälja våra två vagnar som stått i källaren och väntat på att bli använda igen. Inget att ta med dem i en flytt. Maken har velat sälja dem för länge sedan men jag har velat spara inför ett syskon. Men nu känns det bara jäkligt tufft att ta med dem. Bättre sälja av dem å sen köpa ngt annat om det någon gång blir det.

Nej vad tråkigt! Men du, är han borta mån-fre? Då borde ni väl kunna ha lite tur om ni ser till att ha sex runt äl de dagar han är hemma.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-01-26 21:01:46 följande:

Gulliga ni är. Vid mf fick vi plus fast vi fick till det dagarna innan och efter. Men tänker att det blev säker mf för att vi ej prickade äl å sammansvetsningen inte blev som den skulle:(. Dumt att tänka så.

Haft en tuff kväll då sonen var ledsen för att pappa ska åka imorn igen. Detta med att han är borta är tufft. Så maken kom ut ledsen efter nattningen, att han inte har jobb i stan å att vi inte kan få vara syskon iaf för att ha något att se fram emot.

Tack tjejer för all stöttning å kram till er alla andra som har det tufft.

Men du det har ju självklart ingen betydelse att det blev mf utifrån när ni hade sex.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-01-26 22:39:30 följande:
    Konstigt, jag har tänkt samma sak. Att vi inte fick till det prick på ägglossningen och att det var någon gammal spermie som var typ halvdöd som befruktade ägget. Som du säger, dumt att tänka så, men det är så lätt att klandra sig själv för allt som kan ha påverkat utgången.
    Jag skulle tänka tvärtom, det var en väldigt livskraftig spermie som överlevt så länge i akampen med alla andra. Men det kanske var ägget som råkade vara dålig kvalitet. Jag såg en dokumentär om spermiernas väg till ägget, otroligt välgjord, så utifrån det har jag svårt att tro att en dålig spermie kan vinna...
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-01-27 08:14:23 följande:

Blä jag vet inte vad jag ska göra.

Åker nog till SöS iallafall, orkar inte ligga här å grubbla och leta symptom . Har inte blödit nåt mer alls... Måste man ringa innan eller kan man bara trilla in? Det är ju via akuten. Sist hade jag ju remiss från barnmorskan..

Min barnmorska är inte på plats idag plus att Jag inte skrivit in mig där än. Bara haft kontakt via mail..

Frågar man vårdguiden eller så ska man typ aldrig åka in... Men jag har ignorerat det och åkt in, båda gångerna jag misstänkt missfall. Du kan ju åka dit och kolla köerna, är de jättelånga kanske du kan åka imorgon istället.
  • Solros78

Jag har fått massa flytningar idag efter några dagar helt utan. Jag väntar ju på en ev första äl efter missfallet. Negativt ältest idag. Brukar det vara så att man får bara lite mer flytningar först och sen positivt ältest och älflytningar?

• Solros78
    Tinnis skrev 2014-01-27 13:09:28 följande:
    För min del så fick jag inte positivt på äl test över huvud taget. Hade dock äl flytningar 2 veckor efter skrapning och la ner testen efter ett tag för det blev ju bara neg, och väntar bara in mensen i stället. Enligt läkaren skulle det ju komma igång igen efter fyra veckor, så till helgen för min del i så fall. Känner dock svag mensvärk och är allmänt kass i magen som jag brukar vara när jag ska ha mens så får se. Det är ca 3 veckor sedan skrapning.
    För mig tog det två menscyklar i höstas efter mf innan jag fick äl. Nu hoppas jag dock på att äl ska komma då det gick så fort för hcg att gå ner till noll.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-27 17:38:36 följande:
    Jag tycker, tvärtemot många andra, att man inte ska åka in i första taget. Oftast får man ju inga klara besked ändå när man är så tidigt i graviditeten. Även om vi är ledsna och oroliga, är man ju inte direkt prioriterad om man inte blöder väldigt mycket. Jag kände att jag lika bra kunde ha stannat hemma, de gångerna jag åkte in akut.
    Nu menar jag så klart inte att inte rekommendera någon att åka in, det är ju upp till var och en, men för mig innebar det bara flera timmars väntetid och ett besked att jag skulle kontakta min BM/läkare för ett VUL. De mätte förstås mitt HCG.

I vilket fall som helst, i ditt fall tycker jag att du gör rätt i att vänta tills du går in i vecka 7! Även om det är jättejobbigt att bara gå och vänta. Om du inte är helt säker på befruktningsdatum, hade jag väntat några dagar till...

Håller tummarna!!
    Jag åkte ju in i v 5+5 men det visade ju verkligen ingenting... Jag mådde för dåligt för att orka inte åka in men det gav som sagt inga svar. I 6+4 åkte jag in igen och då tog de blodprover och konstaterade den vägen men även vul visade ingenting vilket då var tillräckligt långt gånget för att det då borde synas något.
  • Solros78
    0fia skrev 2014-01-27 21:14:16 följande:
    Jag har mest flytningar ett par dagar innan äl.
    Ok så bra, då håller jag hoppet uppe då att det kommer ett positivt ältest under veckan.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?