• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-03-11 22:46:54 följande:
    Ja, det var dumt. Mitt under APT dessutom. Jag svarade bara "det vet jag inte". Och så sa jag inte mer.

Jag ångrade att jag berättade för honom om missfallet i samma stund som han sa att han hade varit med om "samma sak" med sitt ex när hon gjorde abort (!) som de båda var överens om.

Snacka om att jag hade missbedömt honom totalt. Jag är övertygad om att en abort kan vara en fruktansvärd upplevelse (även om han inte verkade tycka det), men det är en helt annan sak och verkligen inte jämförbart med ett missfall! Socialt inkompetent.
    Men herregud, hur kan överhuvudtaget jämföra en abort med ett missfall. Pungspark på det!!!!
  • sowe81
    Makane skrev 2014-03-12 19:48:21 följande:
    Tack. jag är så glad att jag hittade den här tråden. Ni vet vad det handlar om. Har gått igenom det själva. Känner mig mindre ensam då. jag var i 7+6 när jag fick konstaterat på vul att det var missfall. Idag skulle jag ha varit i 8+5. 
    Solros78 skrev 2014-03-12 19:17:04 följande:Fy vad jobbigt! Inte kul att vara på jobbet då. Har du någon som vet där, som du kan prata med? Det är guld värt tycker jag.
    Ja min chef vet. Men det blir ändå inte riktigt att vi pratar om det. Sitter som resesäljare så det är ju ständigt kunder i butik. Fejka ett glatt leende och fortsätta liksom. Och det har varit några rätt okej dagar så jag har inte haft tanken på att sjukskriva mig. Men idag var det nära att jag åkte hem. 

Hur länge har ni blött efter mf? Jag tycker inte det känns som om det minskar någon gång. Så himla mycket kan det ju inte vara som ska ut såhär tidigt. Mitt förra mf var så herrans många år sedan så jag kommer inte ihåg. Men minns det som att jag blödde mycket 4-5 dagar. Nu har det varit rätt mycket i en hel vecka. Längtar till måndag på återbesöket. Hoppas verkligen allt är ute då. 
    Hej. Kul at du hittat hit. Känner igen dig från oktober-tråden.

Jag är ju också mitt uppe i min, ska på återkollen i nästa vecka också.

Vid mitt förra ma så skrapades jag och efter det blödde jag 10 dagar. Sen kom mensen ca 2 veckor efter jag slutat blöda.

Nu är jag på dag 3 om man räknar det som dag 1 när klumparna kom.
  • sowe81
    Makane skrev 2014-03-12 21:39:55 följande:
    Tack. ja jag känner igen dig också. Då håller vi tummarna för våra besök nästa vecka! Har du mycket ont?
    Solros78 skrev 2014-03-12 20:05:37 följande:Oj vilket jobbigt jobb en sån här vecka. Jag jobbar på kontor helt utan kunder så det är skönt.

Jag blödde över en vecka med första mf, mindre andra gången men då var missfallet också tidigare.
    Ja det är det verkligen. Vanligtvis otroligt roligt, men just nu är det tufft. Jag tycker inte det borde finnas så mycket kvar nu, men det är ju bara att vänta och se...Ja det verkar vara en fin stämning i den här tråden. Tack för svar. Då håller jag tummarna för att mitt lugnar ner sig snart.

Nej inte alls. Hade ont på kvällen då när klumparna kom o lite igår. Men idag blöder jag väldigt lite och känner inte av det alls.

Har du ont?
  • sowe81
    Tinnis skrev 2014-03-13 00:54:48 följande:

Vad deppig jag blev nu. Bruna flytningar =mens på gång och dendär ultraljudsbilden... Alltså, jag är så himla avundsjuk och ledsen just nu. Jag känner mig tom och misslyckad.

Så tänker jag på chefens utbrott på gårdagens möte. Känner mig så jävla dålig fast jag vet att jag inte alls har gjort ett dåligt jobb.

Mannen ville veta vad det var nu när vi låg i sängen och jag försökte dölja tårarna, men jag ville inte säga nåt.

Jag funderar på att sjukskriva mig i morgon.

Försök ändå dela din sorg med din sambo. Jag upplevde att det blev bättre när jag gjorde det. Efter mitt första missfall i höstas fick jag min mens precis på den dagen vi skulle varit på RUL, jag hade hoppats vi skulle blivit gravida igen då. Försökte hålla det inne men när jag berättade för sambon kunde vi sörja lite ihop o sen kändes det bättre.

Jag upplever det också jättejobbigt med alla andra som får sina små. Har en barndomskompis som är beräknad 2v efter vi skulle varit med första missfallet. Henne vill ja inte träffa före vi är gravida igen med en som klarat sig förbi den första tiden.

Urs, förstår att du mår skit, men jag tror inte det blir bättre av att inte prata om det hemma.

Ta en sjukdagar eller två o ta hand om dig själv. Läs en bok o ta en lång promenad. Tror det kan göra susen!
  • sowe81
    Makane skrev 2014-03-13 06:32:29 följande:

Ja det har jag. Inte hela tiden, men det kommer och går. Känns som om det kanske inte kommer ut ordentligt, för klumpar har jag nästan inte haft. Mer som en riktigt riklig mens som aldrig vill ta slut. smile4.gif
    Tinnis skrev 2014-03-12 23:22:02 följande:Ja, är också så glad för denna tråd. Det är faktiskt den enda tråd som jag skriver i här på FL. 

Jag blödde länge totalt 4 veckor, men det var för att kroppen inte klarade av att stöta ut allt själv, så det blev skrapning tillslut. Efter 2,5 veckor. Vid skrapningen skulle jag varit i vecka 13, fostret slutade leva i vecka 6 sa läkarna.

ah okej. Kanske blir likadant för mig då. De där klumparna som alla skriver om upplever jag inte att jag har. Oj vad tufft att kroppen inte fattar att det ska stöta ut det tidigare. Mitt första mf var också ett ma. Såg i v. 9 att fostret/embryot slutat växa i v. fem. Sen dröjde det ngn vecka till innan det kom ut.

Jag är med i en planering till nr tre tråd som också är himla bra. Men visst är det svårt där när de där tittar in på sitt första försök och plussar en vecka senare. Då blir man lite bitter. Men grundkärnan i tråden består av fina tjejer där också. Även de gravida hänger kvar och peppar och stöttar då och då även om de också har en egen tråd.
    Urs va jobbigt det låter.

Jag fick ju ut allt i måndags. Var typ 10 klumpar i plommonstorlek o två ännu större. Var på vul dagen efter, o det var bara lite slemhinna kvar då.

Hoppas det inte tar allt för lång tid för dig!
  • sowe81
    Tinnis skrev 2014-03-13 08:19:20 följande:

Tack alla för att ni bryr er! Känner mig lugnare nu när jag inte behöver gå iväg till jobbet. Är fortfarande ledsen men känner att jag i alla fall kan ta denna dagen och bara bry mig om mig själv. Jag trodde inte att besvikelsen skulle bli SÅ stor och riva upp allt igen. Jag är rädd för att jag ska känna såhär varje månad.

Skönt att du stannade hemma. Ta fredagen också så du kan koppla av ordentligt!

Stor kram
  • sowe81
    kathen skrev 2014-03-13 13:16:45 följande:

Efter missfallet var jag hemma i ca 4 dagar. Jag kunde inte tänka mig att sitta på jobbet och vara social och trevligt mot kollegor när jag bara ville dö, så olycklig var jag. Vet flera som stannar hemma efter mf/ MA, för mig är det en självklarhet att stanna hemma och sörja i lugn och ro.

Urs, jobbigt med så sent. Välkommen hit, jättebra grupp där man kan få jättebra stöd. Bara att skriva av dig.

Stora kramar!
  • sowe81
    Södertös skrev 2014-03-13 22:42:35 följande:

Själva mf kan jag ta fast det är jobbigt... men att kroppen är så dum o inte bara stöter bort det när det inte finns något liv tycker jag är jobbigt. Varför kunde man inte få ett "vanligt" missfall?! Imed jag trodde att jag vabi v 10 så börja jag ju se mig själv med mage i sommar o tyckte det var en perfekt tid att va gravid i.... Nu ska man behöva riva ner alla drömmar o bilder man har haft framför sig.... O alla v man har framför sig för att läka, få äl, mens o sen äl igen innan man kan försöka.... Nu är detta min första grav o mitt första mf. Dessutom blev vi gravida på första försöket efter p-piller så förhoppningsvis så går det fort igen. Men det är ändå jobbigt att behöva ställa om sig igen på att man inte är grv när man precis hade kommit in i det lite o börja hoppas på att magen skulle börja synas.... Man känner sig faktiskt lite misslyckad som någon skrev här tidigare... dock vet jag att det inte är mitt fel men tankarna börjar ju ändå snurra! Jag är väldigt glad över att jag fick det extra ul för annars hade jag nog gått någon v till o trott att allt va frid o fröjd.... Usch.... det är så hemskt! O jag lider med er som gått igenom detta flera gånger...

Välkommen och beklagar missfallet.

Jag tänker exakt likadant, varför kan inte kroppen bara stöta ut det direkt så man kan komma tillbaka fortare.

Mitt första ma upptäcktes i v11 o fostret dött i v9. Detta missfallet upptäcktes i V8 att fostret bara var i v6, kroppen stötte dock ut det själv i v9 innan jag hunnit gå på min återkontrollstid för o se om fostret växt. Men jag hade rosa spottings i v6 o undrar ju varför kroppen inte tog tag i allt redan då. Kanske vi redan skulle vara tillbaka igen.

Efter mitt första ma tog det 11 veckor innan jag var gravid igen. Känns som en evighet men det är ju inte det egentligen. Hoppas det går ännu fortare nu dock.
  • sowe81

Jag skulle haft majbebis och sen oktober, hoppas innerligt att jag är gravid innan maj.

Efter mitt första ma kom min äl lite senare i två månader typ dag 18 men mensen kom som vanligt 13 dagar efter äl. På tredje cykeln var äl normal dag 14 o då blev jag också gravid.

• sowe81
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 15:27:24 följande:

Tack för att du frågar :) vi ska börja med nässpray nästa helg, sen när mensen kommer ca 1-2 veckor efter spray börjar sprutorna. Dom sa att dom räknar med äggplock vid påsk (passande)

Verkligen passande tid, det borde ju vara äggens högtid, så ni får er lilla kyckling =)
  • sowe81
    Bambi32 skrev 2014-03-15 17:42:06 följande:
    Hej! Inte skrivit här på 2 månader..men i fredags fick jag ett pluss. Väntade en mens och körde på sen. Jag vågar inte vara glad..så rädd att det ska bli MA igen..tror jag har försvarsmekanismerna framme för om det händer blir jag kanske inte lika ledsen som sist...hoppas det går vägen denna gång..har ni några tips hur man ska tänka? Kram på er

Försök bara tänka att ni väntar barn ite missfall, att gå och oroa sig är bara onödigt för du kan inte göra nåt åt det ändå. ta det den dagen det kommer i så fall. Så gjorde vi när vi blev gravida igen efter ma, nu slutade det i mf men det var aldrig lika jobbigt som första ggn, bättre att glädjas när man kan. Grattis och jag hoppas verkligen det går vägen för er.
  • sowe81
    Makane skrev 2014-03-16 20:10:37 följande:

Tack för alla svar! Ska bli väldigt intressant att se när första mensen kommer. Funderar också på om jag ska äl-testa denna månaden, eller bara invänta nästa mens...

Nästa fråga då, hur länge har ni testat positivt? Jag har fortfarande positiva test, men väldigt svaga. Men jag blöder ju lite fortfarande så det kanske inte är så konstigt.

Bambi32: Stort grattis! Jag tror inte att man blir mindre ledsen vid ett eventuellt missfall för att man går och väntar på det. Försök njuta av den nya graviditeten!

Tänk på att äl-test kan ge utslag på hcg hormonet också. Så det kan vara felaktigt om man fortfarande har hcg kvar.
  • sowe81
    kathen skrev 2014-03-17 11:09:49 följande:

Jag testade negativt på BIM-1 idag så det känns rätt hopplöst. Har mensvärk som fan också så den är definitivt på gång. Nästa ÄL har jag den 30 mars och så sitter jag på ett plan till Turkiet med syrran...så då blir inga barn gjorda. Får lust att skita i det här, att det ska behöva vara så jävla svårt att bli med barn... Orkar inte!!!

Åh förstår att det känns jobbigt. Men tänk på att spermierna lever kvar så ligg på till dagen du åker. När jag senast blev gravid hade vi sex fram till den dagen jag fick starkt på äl-stickan o då åkte vi bort så det blev inget de "bästa" dagarna o det gick ju ändå.
  • sowe81
    Stormflicka skrev 2014-03-17 20:03:55 följande:

Hörrni, kan det vara så att kroppen struntar i ÄL efter ett MA? Eller kan man missa ÄL med ÄL -test? Jag testade typ dag 8-21 med ÄL-test, sen la jag ner för det blir ju jäkligt dyrt i onödan. För en vecka sedan hade jag tydliga ÄL-känningar, det kändes precis som det brukar vid ÄL, men testet var negativt. Nu är jag på dag 27 och känner INGENTING. Enligt MA och vanlig menscykel ska jag ha mens om två dar.. Men det kommer inre heller hända för jag har alltid PMS känningar typ 5 dar innan. Vad hääänder... Jäkla MA! :/

Jag hade ma i oktober. Efter skrapningen blödde jag ca 10 dagar o fick sen mens typ 10 dagar efter det. Månaden efter kom äl på dag 18 och den därefter på dag 14-15 så den hoppade nog över första ggn.
  • sowe81
    0fia skrev 2014-03-19 18:56:49 följande:
    Numera rekommenderar man att man skall ha TSH på max 2,0 om man vill bli gravid. Gärna ner mot 1....
    Åh det var ju bra o veta. Då ska ja ringa min bm så fort jag blir gravid då mitt låg på 2.1 i höstas när jag var gravid, fick ma då o nu bär ja var gravid tittade vi aldrig på det innan jag fick mf. Eller ska jag kolla upp det redan nu?
  • sowe81
    Liten till skrev 2014-03-23 09:03:54 följande:

Tack. Jag borde varit i v 9+ ungefär, men fostret var i 6+3. Vid 6+0 såg jag hjärtat slå. Har varit orolig hela graviditeten därför gjort privat vul. Hade väl en känsla. Kände inte alls så när jag väntade sonen för 5år sen.

Usch kändes ännu värre nu när han sa sådär. Tog 7försök att bli gravid denna gång, och jag vill helst börja om nu direkt. Eller jag vill bli lite piggare och sluta blöda först såklart.

Nån mer som blivit skrapad efter ett missfall? Har ni blödit länge efteråt? Blödde inget igår och väldigt lite än så länge idag.
    Hej o välkommen. Beklagar det som hände. Liknar mitt ma i höstas förutom att jag kunde ta bilen in med sambon istället för ambulans. Jag skrapades dagen efter o blödde sen ca10 dagar, sen kom första mensen ca 2v efter det.

Jag tror också din sambon behöver lite tid. Prata om det som hände han är såklart orolig för dig. O om det skulle bli ma igen skulle i ju säkert få skrapning direkt o då blir det ju inte lika "krisartat". Men såklart kommer det gå bra nästa gång!
  • sowe81

Jag var på återkoll igår o då plockade hon ut en klump av graviditetsresterna, satt som en propp, så nu hoppas jag verkligen mitt gravtest snart blir negativt så jag kan invänta första mensen snart. Måste invänta den då det var pyttelite kvar i livmodern, som kommer ut med den. Vill så gärna hinna med ett försök i april men känner att det kanske blir svårt att hinna med.

• sowe81
    Liten till skrev 2014-03-26 07:30:32 följande:

När hade du ditt missfall?

Jag hade mitt i fredags och blev skrapad i lördags, men ska inte på nåt återbesök? Är det vanligt att gå på det?

Hur länge har ni andra försökt före/efter era mf/ma? Vi har försökt i 7 mån nu innan detta. Det är andra barnet.
    Själva missfallet var för 16 dagar sen. Jag hade varit på vul o sett att det var för litet men det kom ut av sig själv innan någon behandling sattes in. Eftersom jag hade ett vul dagen efter själva mf (som var bokat sen innan) o där såg de att det var rester kvar fick jag en ny tid.

Hade ett ma i höstas o då blev jag skrapad, ingen återkoll då eftersom de kollar att allt är ute innan de väcker en.

Vi har försökt sen i augusti, men med ett ma och ett mf nu har vi bara gjort "4 försök" så vi har inte svårt att bli gravida iaf, vilket är en liten tröst i det hela.

Vårt andra också!

Hur gammal är er första?
  • sowe81
    Makane skrev 2014-03-26 08:45:31 följande:

usch så hade jag vid mitt första missfall. smile4.gif hoppas ni kan hinna med ett försök i april!

Själv har jag nu äntligen helt negativt gravtest och jag hoppas att allt kommit ut. Det har på måndagarna de senaste två veckorna kommit mycket för att resten av veckan bara vara lite brunt. Men i måndags kom en ordentlig bit av den slemhinna som hon såg var kvar för en dryg vecka sedan så nu hoppas jag det mesta är ute och inväntar mens. men gud vad segt det är. Har blött en dryg månad nu.
    Åh visst är det drygt. Ja har blött i snart 4v. Men nu efter de tog den där klumpen har det i princip upphört så nu väntar vi bara på mensen då. Seeegt!!!

Skönt att få neg, då är du snart. På g igen. jag testade gravtest idag, var medelstarkt så hoppas på svagare nästa gång, tänkte testa igen i helgen.
  • sowe81
    Liten till skrev 2014-03-27 08:04:46 följande:

Ok då förstår jagvarför jag inte ska tillbaka. Vår första blir 6 i december, så vi har precis startat i skolning till förskoleklass. Så nu blev han plötsligt ännu större!

Jag som inte varit så ledsen över vårt ma, blev faktiskt det igår. Var och handlade och såg bara barnvagnar och bebis kläder överallt. Inte roligt alls. Nu vill jag ju bara börja försöka direkt! Hoppas på att inte blöda idag heller, då är det 3e dagen så då vågar man kanske hoppas att det är slut.

Vad skönt att ni i allafall har lätt att bli gravida, hoppas det ska gå fort här nu med. Sonen blev på första gången utan piller, och nu sjunde försöket.

Men nu lär ju oron för missfall ta bort glädjen rejält nästa gång smile4.gif
    Stora killen, kan tänka mej att det känns stort o börja skolan. Vår lilla blir precis 19 månader om några dagar.

Mm jag vet, ser bara magar o syskonvagnar överallt. Skitjobbigt!

Hoppas ni kan försöka snart. Jag blöder inte heller längre, hoppas jag, inget på över ett dygn iaf. Så nu väntar jag bara på att börja blöda igen, så bi kan försöka igen sen. Hoppas det inte dröjer allt för länge.

Mm oron för missfall över såklart hela tiden. Men nu när jag var gravid försökte jag tänka att jag kan ju inte göra nåt åt set så då kan jag glädjas åt graviditeten o ta det när det kommer om det kommer, dumt att gå o oroa sig i onödan. Även om det är jättesvårt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?