• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

lillaskräp skrev 2014-01-21 17:24:19 följande:

Jag hänger gärna på här!

Fick missfall i v 6 förra veckan efter 1,5 års jobbiga infertilitetsbehandlingar. Vi är förkrossade minst sagt :(

Har i alla fall fått godkänt av min läkare att börja med behandlingen, så förhoppningsvis får jag ägglossning i Februari så vi kan försöka igen.

Nej fy så jobbigt! Välkommen hit men jag beklagar verkligen missfallet!
  • Solros78

Behöver era tips och erfarenheter angående äl efter mf.

Jag började ju blöda lite ordentligt i torsdags, blev sen mer och mer fredag och lördag. Ska jag räkna torsdag som dag ett tror ni? Idag visade gravtest negativt (snacka om skillnad, på sex dagar nu och i höstas tog det 17 dagar). Ni som fått äl direkt efter mf, när har ni fått det i förhållande till när ni brukar ha det och hur långt efter negativt gravtest?

Jag vet inte när jag ska börja testa. Blödde fortfarande lite igår och jag vill ju inte ha sex så länge jag blöder ändå. Ska jag börja testa efter första blödningsfria dagen? Jag brukar ha äl runt dag elva så det är lite stressande...

• Solros78
    pelagonia skrev 2014-01-21 21:21:03 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in här efter ett tips :)

Är en tjej på nyss fyllda 39 år. som bor i Skåne Jag Fick konstaterat MA den 8 Januari då jag trodde jag befann mig i vecka 11. Fostret hade då varit dött i sedan v 6. Åkte in för jag fick rosa röda flyttningar. Blödde mycket och fick värkar från och till mellan den 10-17 Januari. Nu har det kommit pyte lite varannan dag. Har tagit Gravtest om är nu mycket svagt.

I med min ålder så kör vi gång direkt vid ÄL, även om jag fr det nu efter missfallet. Skall om några i slutet av veckan börja kolla ÄL tester.

Har annars två pojkar på 4 och 7 år och längtar efter en trea.

Ha en bra kväll !! 

Viktor 070103 & Theodor 090331
    Välkommen hit och jag beklagar missfallet!

Är också som du, över 35 år och med två barn och vill ha en trea.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-01-22 08:16:09 följande:

När jag skrapades så räknade jag den dagen som dag 1 och började ÄL-test på dag 10 ungefär (minns inte exakt). Dag 17 var sista dagen jag testade grav-test och då var det otroligt svagt - dag 21 fick jag positivt ÄL-test.

Jag hade börjat testa när du slutat blöda om det känns OK ekonomiskt att det kan gå åt en del test om man har otur och får testa många dagar innan ÄL kommer.
    Det är lite samma som jag nu när jag fick mens igen på cykeldag 9 - jag väntade tills jag slutade blöda och testar nu varje dag, hellre missa lite pengar än missa ÄL : )
    Tack! Jag ska nog börja testa imorgon för idag har jag inte blött alls än så länge. Så det verkar ju vara på gång att vara läkt. Min äl brukar vara lite oregelbunden i att komma alls men om den kommer brukar det vara rätt stabilt när. Men det är lite drygt att testa många dagar i rad dock, det är jobbigare än pengarna... Dock vill jag så gärna ha fått äl eller mens första veckan i feb för maken är bortrest fem dagar sen och det skulle ju vara knäckande med äl då...
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-01-22 14:15:34 följande:

Jag har beräknad bim den 3 februari. Inseminerade i måndags och jag letar redan tecken på att det tagit... Lite väl tidigt kanske! Men ena dagen är jag helt säker på att jag är gravid och sen kommer jag på att jag kommer bli så ledsen om jag har fel och dådörsöker jag intala mig att det är okej med ett negativt test också.. Fast det är det fan inte. Men om det är positivt så kommer ju oron för ännu ett missfall, fy tusan. Inte konstigt att man mår dåligt

Jag måste fråga, är det någon skillnad mellan insemination och samlag i gravidfrekvens, är det på något sätt högre eller lägre sannolikhet att bli gravid?
  • Solros78
    lillaskräp skrev 2014-01-22 14:15:42 följande:

Tog precis ett ägglossningstest som visade positivt. Vet att de kan visa falskt positivt när man har HCG kvar i kroppen så tog ett gravtest också som är svagt positivt.

För två dagar sedan hade jag 110 i HCG, och innan det var det 900 för en vecka sedan.

Visst känns det som att det är HCG:n som stör? Lite svårt att veta när ägglossningen kommer på riktigt om man inte följer den falska höjningen..

Jag har läst att graviditetshormonet måste under 50 för att äl ska komma igång igen.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-01-22 17:49:40 följande:

Nä jag tror inte det, det som höjer oddsen för insemination på sjukhus är ju att man gör det när man har ägglossning. Men ägglossningstest kan du göra hemma också och för er som kan göra det på vanligt vis ökar chansen om man har sex samma dag som ägglossning OCH dagen efter och dagen innan :)
    Men behöver man göra det på sjukhus, kan man lika gärna ha en spruta hemma? Om man har spermierna alltså?
  • Solros78
    pelagonia skrev 2014-01-22 20:58:10 följande:
    Jag började blöda ordentligt den 10 januari..nu har det nog slutat, det har inte kommit något sedan i går morse. Idag visade gravtest mycket mycket svagt och för en vecka sedan starkt..Hmm det kan nog vara olika hur lång tid det tar att hormonerna går ut ur kroppen. Har hört att gravhormonerna måste vara nästan borta innan kroppen fattar att det är en ny ÄL. Jag kommer till helgen börja med  ÄL stickor ( har en del hemma )
    Viktor 070103 & Theodor 090331
    Jag började testa idag för säkerhets skull men vill helst inte ha äl på några dagar så man cet att kroppen är helt läkt. Snacka om att sex bara blir verkstad när man inte hinner ha det alls mellan tillverkningstillfällena...
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-01-22 21:21:23 följande:
    Ja, verkligen! Idag är en bra dag, det gäller att njuta, för det går ju tyvärr fort neråt i dessa dagar?

Blir lite nyfiken på det, får ni andra inte gå och mäta HCG regelbundet? Verkar inte som att alla får det. Jag har fått mitt kollat en gång i veckan efter missfallet och får fortsätta med det tills det är nere på normal nivå, dvs 0-5. Det känns skönt, tycker jag!
    Var går du då? Det är ju bra med koller men jag ser inte riktigt behovet av just det, det ser jag ju på graviditetstest lika bra hemma. Däremot en gynundersökning med vul hade varit en bra rutinkoll...
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-22 21:38:03 följande:

Jag är inne på sluttampen av blödningen. I måndags testade jag starkt på gtestet och har haft yrsel, illamående och ömma bröst kvar och förstås ett jäkla humör :( Så tungt. Ska testa på fredag och hoppas på negativt. Tar sån tid det här!!

Jobbigt att det går långsamt! I hösts slutade jag blöda efter kanske åtta dagar men testade inte negativt förrän efter 17 dagar, det var segt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?