• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

carithal skrev 2013-11-20 16:36:15 följande:

Behöver hjälp.....

Fler än jag som varit med om cb's nya äl test med blinkande gubbe i 4 dagar? har nu ingen aning om när jag har/haft äl....

Tacksam fr svar.. 

Inte hunnit testa dem ännu.

Är blinkande gubben innan fast gubbe eller är det efter?

Jag läste någonstans att när man fått Max-fertilitet-gubben så stannar den kvar i 48 timmar så man inte kan testa på nytt?
  • F89
    SaandraR skrev 2013-11-20 19:00:12 följande:

Mina äl test brukar bli lite starkare när äl är på gång men sen kan dom bli svagare igen innan det blir positivt. . Ok men det låter ju lovande för så har jag med känt:)
    Tack för att du peppar! Såhär såg det ut idag, 13 dagar efter det som eventuellt var mens.
  • F89

Ni som har testat CBs nya, skulle ni rekommendera dem?

Jag är sugen främst för att man SKA använda morgonurin. Har vanliga CB nu och då står det att man KAN testa på morgonurin men jag blir osäker ibland och tar ett vanligt test på kvällen sen ändå.

• F89

Har aldrig sparat ett ÄL-test förut men here we go! Tycker ni att det ser ut som att det ökar, och kanske viktigare - blir det gamla testet svagare för att det är sen igår?

• F89
    0fia skrev 2013-11-21 18:04:26 följande:
    Ser ut som att det ökar. Jag har ju sparat och tycker inte ändrar styrka för att de är gamla
    Ditt testande inspirerar mig ; ) tänkte att det är ett bra sätt att jämföra med att spara testen ; )
  • F89
    busmonstret skrev 2013-11-22 09:31:19 följande:

Har en fundering. Jag har aldrig använt ÄL-tester tidigare. Hur snabbt efter mens brukar ni börja testa? och hur ofta? alltså varje dag, varannan osv.

Jag brukar börja 8-10 dagar efter mensens första dag. Testar en gång om dagen och samma tid varje dag!
  • F89

Jag brukar använda digitala ÄL-tester. Om jag ska köpa en laddning ÄL-stickor för rimlig peng nu när min cykel verkar vara ur led, vilka rekommenderar ni då? Vart brukar ni beställa ifrån?

• F89
    busmonstret skrev 2013-11-22 11:38:44 följande:

Okej, läste någonstans att det ska göras eftermiddagarna, Stämmer det? och varför isåfall vet ni de? men så man kan börja testa direkt efter man har slutat blöda då egentligen?
    F89 skrev 2013-11-22 10:48:40 följande:Jag brukar börja 8-10 dagar efter mensens första dag. Testar en gång om dagen och samma tid varje dag!

Läs instruktionerna på de testet du väljer noggrant. Vissa ska man ta mellan 10-20 och inte ha kissat på x antal timmar innan och vissa KAN man ta på morgonurin, vissa andra SKA man ta på morgonen så det finns olika varianter.
  • F89
    is1 skrev 2013-11-22 15:25:21 följande:

Gjorde ett äl test, Cb med glad gubbe, fick ingen, svagt streck Kan det vara för att jag kissat tidigare eller kommer den senare än tänkt?

Ska jag testa i morgon eller i kväll ?   
    Det är ju inte osannolikt att något av det är orsaken. Jag borde haft ÄL igår men min cykel verkar inte vara som förr för inget positivt test i sikte : (
  • F89
    is1 skrev 2013-11-22 17:34:43 följande:

Okej, jag får testa i morgon då. har inte så många test kvar.. 
    Har du fått någon riktig mens en då?
    Nix. Bara min endagsblödning för 15 dagar sedan. Min BM sa dock att jag skulle räkna det som mens tills vidare eftersom man både kan blöda mycket mer sparsamt eller mer rikligt efter missfall så nu hoppas jag att ÄL vill dyka upp snart : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?