• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-01-19 10:33:22 följande:
    Jag kan rekommendera 5:2. Kört det i två v och gått ner 3 kg. Första v visste jag inte riktigt hur jag skulle lägga upp dagen med kcal. Men då märke jag att för mig passar det att äta mindre mål så jag inte blir hungrig mellan målen. Tänkt testa i 4 v så får vi se:)
    Jag har lätt att bli illamående om jag blir för hungrig så jag har svårt att se hur jag skulle klara 5:2 faktiskt. Nu är jag taggad inför pulver, lådan bör komma med posten imorgon.
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-01-19 11:42:39 följande:

Jag försöker också dra ner på kolhydraterna, funkar bra i veckorna men svårare på helgen när sambon bestämmer maten!;) Men jag unnar mig ändå det jag vill på helgen. Men -3 kg på 2 veckor så det är bara att fortsätta, känner mig piggare och fräschare och det är ju det viktigaste!:) Tränar inte utan försöker gå lite promenader när det ges tid istället!;)

Vad duktig du är!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 15:57:28 följande:
    Tur att alla är olika:). Jag har testat pulver för några år sedan men klarade det ej så många dagar. Jag drack då nutrilette. Men dessa var söta "choklad" drinkar. Jag är ej så förtjust i sött. (Min last är chips å pommes;) så jag kände att jag behövde varm mat. Men finns ju varma pulver soppor också. Men dessa har jag aldrig provat.

Nu ska jag gå å förbereda dietdagen imorn. Koka tomatsoppa till lunch. Lycka till. Uppdatera mig gärna hur det går:)!!
    Jag kör modifast, körde det fyra veckor för några år sedan. Det jobbigaste är tråkigheten, speciellt på helgerna... Men jag äter varm soppa till lunch och middag, det är viktigt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 20:19:48 följande:
    Låter ju mkt bra med varm soppa:). Hur smakar de? Kanske man skulle köpa hem som komplement om smaken är ok:).
    Helt ok. De finns i två smaker, potatis-purjolök och sparris.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-20 14:28:00 följande:

Vi har kvinnohälsan som ett alternativ och de hade ännu längre köer :(

Ska tänka och känna efter. Just nu har jag börjat träna och det känns meningsfullt. Sambon vill prova direkt. Jag är mest orolig för att inte palla mentalt än.

Jag tänker köra direkt om jag får äl (fick jag inte direkt efter förra mf). Jag kommer må bra igen när jag väl är gravid, till dess känns det som att mitt liv står på vänt...

Men jag ska gå privat och göra en efterkontroll har jag tänkt. Finns det inga gynmottagningar alls där du bor?
  • Solros78

Läkaren från gynakuten ringde idag, jag har ju tagit blodprover. Hormonnivån hade minskat från över 700 i torsdags till 52 idag så då är det ju nästan som icke gravid nu. Blödningen är mindre idag också än i hrlgen så hon trodde jag skulle klara mig utan någon behandling eller komplikationer. Skönt, så nu kan jag snart börja hoppas på äl.

• Solros78
    mimmih skrev 2014-01-20 17:14:43 följande:
    Härligt! smile1.gif 52 är ju typ ingenting, nu är du snart nere på 0! Jag ska kolla mitt i slutet på veckan, can´t wait! Det var på 440 för 9 dagar sedan men jag vet inte om mitt sjunker lika snabbt eftersom jag fortfarande har rester kvar efter missfallet? Nu är du på gång, toppen!
    Tack! Kan man utgå från att alla rester är borta om man får negativt på gravtest och slutat blöda eller bör man be om en efterkontroll ändå?
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-20 20:05:12 följande:

Jag gjorde det. Hade tid för efterkontroll men avbokade den då min son blev sjuk och bokade aldrig någon ny tid eftersom jag plussade några dagar senare.

På den efterkontroll jag skulle gå på skulle de ta ett gravtest och titta så det var negativ och det gjorde jag ju själv hemma. Sen skulle de väl stämma av hur man mådde men jag hade inget behov av att prata med dem, mådde förhållandevis bra.
    Efterkontroll för att ta gravtest är ju ingen vits, detgör jag ju själv hemma. Det måste ju vara gynundersökning om det ska vara någon poäng med det för mig.
  • Solros78
    0fia skrev 2014-01-20 22:30:11 följande:
    När jag skrapades sa läkaren att det inte finns några vetenskapliga bevis för att det skulle vara större risk för missfall om man körde på direkt.  Däremot tyckte hon att man skulle vänta pga psykologiska orsaker, Vårt första barn blev till direkt efter missfall och jag vet många som kört på direkt.  Jag har ju haft ett missfall till precis och vi kör på på en gång väntar bara på att maken skall komma hem från sin jobbresa nu smile1.gif
    Fast det är ju så konstigt att de anger psykologiska orsaker, de vet ju inget om hur man mår av ett mf. Många kanske mår bra och bara vill bli gravida igen liksom. Det måste ju inte vara ett jättestort trauma med mf, jag upplever det verkligen inte så i alla fall.
  • Solros78
    SaandraR skrev 2014-01-21 06:00:23 följande:

Och där kom mensen :( tror det kan va tidigt mf..kom lite klumpar, eller mer som sega "trådar" hade så i slutet på förra missfallet...fyfan idag är jag ledsen :(

Nej vad tråkigt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?